fbpx

הוגשה עתירה לבג”צ לשינוי חוק האימוץ

עמותת אבות גאים והמרכז הרפורמי לדת ומדינה בעתירה לבג"צ: יש לשנות את חוק האימוץ, המפלה בין זוגות נשואים ובין זוגות ידועים בציבור ושל בני זוג מאותו המין ופוגע בלב ליבו של מהות החוק: טובת הילד
imutz

היום (א 17.4.16) הגישו המרכז הרפורמי לדת ומדינה ועמותת אבות גאים עתירה לבית המשפט העליון נגד משרד הרווחה והשירותים החברתיים והיועץ המשפטי לממשלה, בגין אפליה של זוגות ידועים בציבור ושל זוגות בני אותו המין בהליך אימוץ.
העותרים טוענים כי האופן שבו מפרשים שירותי הרווחה את חוק האימוץ, פוגע אנושות בזכות לשוויון ובזכות לכבוד על פי חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. פרשנות זו אינה משרתת כלל את תכלית חוק אימוץ ילדים, אשר שם דגש על טובת הילד.

“האפליה של זוגות בני אותו המין בתור לאימוץ היא אפליה אחת בשורה של אפליות, שעמותת אבות גאים שמה לה למטרה למגר”, הסביר אודי לדרגור, יו”ר עמותת אבות גאים, “ישנם זוגות רבים בני אותו המין, שהיו שמחים לבחור באימוץ על-פני אפשרויות אחרות להכנסת ילדים למשפחותיהם והחוק הישראלי מקשה עלינו גם כאן. בשנים האחרונות התפרסמו עשרות מחקרים המוכיחים כי ילדים הגדלים להורים בני אותו המין לא סובלים משום קושי ביחס לחבריהם, פרט ליחס הסטיגמתי ממנו סובלות המשפחות שלנו. אנחנו נחושים לנצח את האפליה הזו ומאמינים שבג”צ יפסוק ברוח הזמנים וישים סוף לאפליה חסרת התכלית הזו”.

“האופן שבו מפרשים שירותי הרווחה את חוק האימוץ פוגע אנושות בזכות לשוויון ובזכות לכבוד על פי חוק יסוד כבוד האדם וחירותו”, הסבירה עו”ד ריקי שפירא רוזנברג מן המחלקה המשפטית הרפורמית לדת ומדינה, המייצגת את העותרים, “תכלית חוק האימוץ היא שמירה על טובת הילד וזו נשמרת כל עוד בני הזוג חיים יחד ומבקשים לאמץ יחד ולכן, לעניין האימוץ, אין כל הבדל בין זוג החי יחדיו ללא נישואין לבין זוג נשוי ובין זוג שהם איש ואישה לבין זוג שהם בני אותו המין”.

לחוק האימוץ הגדרות נישואים משלו

משרד הרווחה אינו מכיר בזוגיות של ידועים בציבור ושל בני אותו המין, לעניין חוק האימוץ, ומאפשר להם לאמץ כיחידים בלבד. עוד קובע המשרד כי זוגות שאינם רשומים כנשואים, אינם נחשבים “זוגות” לצורך חוק האימוץ, וזאת על אף שזוגות אלה מוכרים כזוגות ידועים בציבור לעניין זכויות אחרות. כמו כן, משרד הרווחה אינו מכיר בזוגות בני אותו המין כזוגות לצורך חוק האימוץ, על אף שחלק מהזוגות הללו נישאו בחו”ל והם רשומים כנשואים בישראל או שהם זוגות ידועים בציבור והוכרו ככאלה לצורך זכויות אחרות.

עוד בנושא:  תיקון היסטורי: הכנסת תכיר בבני זוג של נופלים להט"בים כאלמני צה"ל

תהליך אימוץ ילדים בישראל אינו פשוט כלל ועיקר. מספר התינוקות המועמדים לאימוץ הוא קטן והתור ארוך ועשוי להימשך תקופה העולה על חמש שנים. מדיניות שירותי הרווחה אשר אינה רואה בזוגות ידועים בציבור וזוגות בני אותו המין, מפלה זוגות אלה על פני זוגות הטרוסקסואלים נשואים ולא מאפשרת להם כלל להיות חלק מתור הזוגות הרשומים לאימוץ תינוקות.

ישנם זוגות רבים, אשר גורלם לא שפר עליהם, והם אינם מצליחים להרות, אולם הואיל ואינם נשואים (מכורח או מבחירה) או משום שהם זוגות בני אותו המין– הם מופלים לרעה לעומת זוגות אחרים, בשל עמדת משרד הרווחה באופן שפוגע אנושות בזכותם לחיי משפחה.

זוגות רבים אינם נישאים במדינת ישראל בשל העובדה שהם מנועים מכך, לאור העובדה שדיני הנישואין כפופים לדין הדתי. כך למשל כהן וגרושה, ושאר פסולי חיתון אינם יכולים להינשא בישראל, זוגות חסרי דת אינם יכולים להינשא בישראל וכן בני זוג שאינם בני אותה דת אינם יכולים להינשא בישראל. כמו-כן ישנם זוגות, אשר מטעמי דת ומצפון מסרבים להינשא במוסדות הממסד הדתי המנוגד לאמונתם. אשר על כן, מדיניות משרד הרווחה, מעמיקה את הפגיעה בחופש הדת והמצפון במדינת ישראל, של זוגות אלה.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן