fbpx

ההסתדרות הרפואית נגד טיפולי ההמרה – “אסור לרופאים לבצע אותם או להפנות אליהם”

בנייר העמדה החדש שפרסמה ההסתדרות הרפואית ביזמת החברה לרפואת להט"ב, נכתב: טיפולי ההמרה מזיקים ולכן אסור לרופאים לבצע אותם או להפנות אליהם | "אין מקום לאף טיפול המבוסס על ההנחה שהומוסקסואליות היא מחלה או הפרעה הדורשת טיפול"
טיפוליהמרה
pixabay | cc0

טיפולי ההמרה לסוגיהם הופכים יותר ויותר נפוצים בישראל. במסגרת התופעה המסוכנת, הקיימת בעיקר בקרב האוכלוסיה הדתית – חרדית, נשלחים נערים ונערות למטפלים שהסמכתם לא ידועה, על מנת “לטפל” במשיכה המינית ו”לגמול” אותם מנטייתם.

רופאים ומטפלים רבים נלחמים בתופעה, אך הכלי המשפטי היחיד לעצירת הטיפולים המזיקים היא האזהרה נגד טיפולי ההמרה שפרסם משרד הבריאות, זאת לאחר שניסיונות להעביר חוק שיאסור טיפולי המרה בקטינים נדחים פעם אחר פעם.

הבוקר פרסמה ההסתדרות הרפואית נייר עמדה היסטורי בו היא מצהירה כי היא אוסרת על רופאיה לבצעי טיפולי המרה או להפנות את מטופליהם לרופאים ומטפלים המבצעים טיפולים אלו. במידה ורופא יעבור על ההנחיה החדשה, ניתן יהיה להגיש נגדו תלונה לוועדת האתיקה של ההסתדרות הרפואית. זו עלולה להטיל עליו סנקציות – החל מנזיפה והתראה ועד שלילת חברותו בארגון.

על נייר העמדה, שפורסם באתר האינטרנט של ההסתדרות הרפואית, חתומים האיגוד הישראלי לפסיכיאטרייה, החברה הישראלית לרפואת מתבגרים, האיגוד הישראלי לרפואת ילדים, החברה לקידום הבריאות בקהילת הלהט”ב, איגוד רופאי המשפחה והאיגוד הישראלי לפסיכיאטרייה של הילד והמתבגר.

“יש סכנה מיוחדת בהפניית ילדים ובני נוער לטיפולים לשינוי הנטייה המינית”, נכתב בנייר העמדה, “מסקירת ספרות מקיפה ומניירות עמדה של ארגונים נוספים עולה הסכמה כי אין מקום לאף טיפול המבוסס על ההנחה שהומוסקסואליות היא מחלה או הפרעה הדורשת טיפול. הטיפולים לשינוי הנטייה המינית לא נמצאו כיעילים והם אף עלולים לגרום לנזקים נפשיים ובהם חרדה, דיכאון ואובדנות”.

הנחיות שיכולות להציל נפשות

נייר העמדה הוא תוצאה של עבדה ממושכת של היו”רים המשותפים של החברה לרפואת להט”ב, ד”ר רותי וגפן וד”ר גל וגנר, שפנו לפני שנתיים לראשי ההסתדרות הרפואית הישראלית ביוזמה להוציא נייר עמדה מקצועי שיקרא בקול חד וברור לרופאים ולרופאות לא להפנות לטיפולי המרה ולא להשתתף בהם.

“לפני מספר שנים נתתי הרצאה לרופאים בהדסה על רפואת להט”ב”, סיפרה ד”ר רותי גופן, “בחדר ישבה רופאה שסיפרה שכאשר מגיעים אליה מטופלים צעירים ומספרים על התלבטויות לגבי הנטייה המינית היא מפנה למישהו בישוב “שעוזר עם עיניים כאלה”. שאלתי ואתה אם היא יודעת מה ההכשרה שלו? מה הוא אומר לאנשים הצעירים האלה?, והיא ענתה בכנות שלא. מהמשך השיחה עלה חשש כבד שלמעשה, מבלי שהיא בכלל מודעת לכך, היא מפנה את מטופליה לאדם שעוסק בטיפולי המרה.

עוד בנושא:  על רקע גל הטרנספוביה: התחדשות בהנהגה של הארגונים הטרנסיים

במחקרים רבים שפורסמו ברחבי העולם נמצא שטיפולי המרה אינם יעילים בשינוי הנטייה המינית והם אף עלולים להסב נזק רב: הגברת דיכאון, הגברת חרדה והגברת אובדנות”, הסבירה ד”ר רותי גופן, “ראינו צורך בכך שגם ההסתדרות הרפואית והממסד הרפואי בארץ יביעו את עמדתם המקצועית בקול ברור. נייר העמדה מביע עמדה חד משמעית שהיא העמדה הרשמית של ההסתדרות הרפואית בישראל – אין להפנות לטיפולי המרה ואין לערוך טיפולים כאלה – הם אינם אתיים ואינם עומדים באמות מידה מקצועיות. ההנחיות האלו חשובות ויכולות להציל נפשות”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן