fbpx

הגאווה חוזרת לפריפריה – מצעד גאווה בחדרה

בנוסף למצעדים הגדולים בת"א, ירושלים וחיפה, מתארגנים חברי קהילה ברחבי הארץ לקיום מצעדים בערים נוספות בפריפריה. "את לא צריכה להגיע לתל אביב או לברלין כדי לתת יד ברחוב למי שאת אוהבת"
חדרה

מצעד הגאווה בתל אביב הסתיים, אבל עונת המצעדים רק החלה, ובשבועות הקרובים יתקיימו מצעדי הגאווה בחיפה (24.6) ובירושלים (21.7).

אולי זו אווירת המחאה, ואולי צורך השעה, אבל השנה שוב חוזרות היוזמות הפרטיות לקיום מצעדים בפריפריה. אחת מהן היא המצעד בחדרה (1.7), שיתקיים השנה בפעם השלישית אחרי הפסקה של שנתיים.

“זו לא פרובוקציה”, מסביר אביאל אסטנובסקי, ממארגני המצעד בחדרה, “מדובר בצורך האנושי הבסיסי להיות מי שאת\ה. המצעד בא לבסס אמירה חדה וברורה: שונות אינה דורשת תיקון. כולנו שונים, וצריכים להיות גאים בכך שאנו מיוחדים בדרכנו. חברה דמוקרטית וחופשית חייבת לדעת לקבל את מי שיש בו שוני מסוים, ומצד אחר להבין שכולנו דומים ולכולנו מגיעות זכויות שוות ויחס זהה”.

מי עומד מאחורי היוזמה לקיים מצעד בחדרה?
“אנחנו, חברות וחברי “התא הגאה” בחדרה וסביבתה שמנו לעצמנו למטרה להפיק מצעד גדול, חוויתי ומשמעותי כמה שיותר. המצעד יהיה הפקה שתמשוך תומכות ותומכים מכל הארץ, ויקבע עובדה בשטח: מגיע לנו להיות עצמנו בבית שלנו. אנחנו פועלים ופועלות בהתנדבות במפגשים שבועיים קבועים ותוך השקעה רבה. שיתוף הפעולה עם הנוער בעיר, תמיכתו והתמיכה בו הם חלק משמעותי מהעשייה שלנו”

מה הביא אתכם לעורר את היוזמה הזו שוב אחרי הפסקה של שנתיים?
“הסיבה שאנחנו שואפות לקיים את האירוע בחדרה היא המסר של המצעד: תהיי מי שאת, בכל מקום שאת. את לא צריכה להגיע לתל אביב או לברלין כדי לתת יד ברחוב למי שאת אוהבת. אנחנו צועדות בחדרה כדי להבהיר – אנו חיות מבלי להתבייש באהבה שלנו, ולא רוצות שאף אחת תסתתר או תתבייש במי שהיא”.

מארגני המצעד פתחו בקמפיין הדסטארט על מנת לגייס תקציבים לקיום המצעד, והצליחו להגיע לסכום הדרוש. הקמפיין ימשך עד ימים ספורים לפני המצעד על מנת להגדיל את הסכום שיסייע לארגון וקיום המצעד.

מצעד הגאווה בחדרה צעד כבר פעמיים, ואנו נרגשות לגייס תקציב על-מנת להפוך את המצעד מחלום למציאות גם בפעם השלישית. המצעד מבטא את הצורך לצעוד לא רק איפה שמחכים לנו אלא דווקא היכן שיש יותר צורך לסלול את הדרך לקבלה, שוויון וסובלנות. ההפסקה לשנתיים קרתה בעיקר בגלל הקושי הלוגיסטי העצום בארגון אירוע כזה ללא תמיכת העירייה, אבל השנה הצלחנו שוב לגבש חבורה של מתנדבים אמביציוזיים ומלאי מוטיבציה, שבזכותם ניתן להרים את האירוע למרות הקשיים.

עוד בנושא:  'שבויות במשחקי גברים'

מדוע חשוב לכם לצעוד בחדרה?
“בחדרה, כמו בכל מקום אחר בעולם, כ-10% מהאוכלוסייה הם להט”בים. חדרה היא עיר גדולה (כמעט מאה אלף תושבים) והמצעד בה הוא היחיד בכל השטח שבין תל אביב לחיפה. אנו שואפות לבסס אותו כמצעד הגדול והמשמעותי ביותר בפריפריה”.
האם יהיה לו אופי יותר מחאתי או יותר מסיבתי?
“למצעד יהיה אופי מחאתי ומסיבתי גם יחד. חשוב להבהיר שאנחנו לא צועדים עם משאיות ורקדנים והמצעד באופן מסורתי בחדרה הוא יותר סולידי, אך בוודאי שאין “קוד לבוש” מסוים וכולם מוזמנים. בסוף המצעד תהיה בהחלט מסיבה גדולה והרבה כיף”.

מה מתוכנן להיות במצעד?
“צעידה ברחבי מרכז העיר, והתכנסות לאירוע סיום הכולל הופעות אמנים, ברכות, מופע דראג, ומסיבת רחוב של דיג’יי יואב ארנון. בימים הקרובים נסגור את התכנית ורשימת האמנים באופן סופי”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן