fbpx

האפיפיור מארח את ראש המדינה ההומו היחיד בעולם ואת בן זוגו

היסטוריה בותיקן - האפיפיור אירח לראשונה לפי כל כללי הטקס זוג גאה במסגרת משלחת של ראשי מדינות שהגיעה לותיקן. האם זהו ניסיון של האפיפיור לתקן את הרושם שנוצר לאחר שדחה מינוי של דיפלומט צרפתי הומו?
luxemburg_in vatikan
צילום: מתוך טוויטר

ראש ממשלת לוקסמבורג חוויאר באטל הגיע יחד עם בעלו גאוות’ייר דסטיני לביקור רשמי אצל האפיפיור.

הזוג הגאה הצטרף לקבוצה של ראשי ממשלה מכל רחבי אירופה שהגיעו לותיקן לרגל 60 שנה לחתימת הסכם רומא, והשתתף בפגישה שערך האפיפיור פרנסיס עם המנהיגים בוותיקן, לציון יום השנה.

למרות הנסיבות הבלתי רגילות – מר באטל הוא המנהיג ההומו היחיד בעולם, בוותיקן בחרו לדבוק בפרוטוקול הרגיל המשמש לארוח ראשי ממשלה ובנות זוגם. הארכיבישוף גנסוויין, ממנהיגי הכנסייה הקתולית והמזכיר האישי של האפיפיור אמריטוס בנדיקטוס ה -16, פגש את באטל ובעלו כשהגיעו לביקור, בדיוק כפי שפגש את שאר ראשי המדינות ובני / בנות זוגם.

העיתונאי הספרדי פאבלו איגלסייאס, התייחס לאירוע הדיפלומטי יוצא הדופן, והשווה אותו להתבטאויות של ראשי הכנסיה הקתולית בספרד בנוגע להומואים: “חאווייר באטל, ראש ממשלת לוקסמבורג, התקבל בוותיקן עם בעלו”, צייץ איגלסייאס, “בזמן שכאן קאניזארס אומר שהומואים ילכו לגיהנום”.

הקרדינל קניזארס אליו מתייחס איגלסייאס, הוא דמות מובילה בכנסייה הקתולית בספרד, הטוענת שהומוסקסואלים יגיעו לגיהנום.

ראש הממשלה באטל הגיב להודעתו של העיתונאי הספרדי וכתב: “זה היה תענוג גדול וכבוד לי ולגאות’ייר ליהנות מהאירוח של מנהיג הכנסייה הקתולית”.

“מי אני שאשפוט?”

הביקור של חוויאר ובעלו בותיקן מגיע לאחר שבחודש אפריל 2015 סירב הוותיקן לקבל את לורן סטפניני, דיפלומט שנשלח על ידי צרפת לותיקן, בשל העובדה שהוא הומוו מוצהר. העיתון הצרפתי Le Journal du Dimanche, ציטט בזמנו מקור בוותיקן שאמר כי ההתנגדות למינוי סטפניני מגיעה מהדרגים הגבוהים וכי ‘ההחלטה נעשתה על ידי האפיפיור עצמו’.

הנשיא הולאנד התעקש על המינוי, עד שבסופו של דבר, שנה אחרי דחיית המינוי על ידי הותיקן, ויתר הולאנד על המינוי והודיע כי ימנה שגריר חדש לותיקן, שיכנס לתפקידו בשנת 2017.

הסירוב למינויו של סטפניני פגע בתדמיתו של האפיפיור פרנציסקוס, שנחשב עד לאותו זמן סובלני יותר מאפיפיורים קודמים, לאחר שבשנת 2013 התבטא בנושא ואמר “מי אני שאשפוט?”

למרות ניסיונותיו לחזק את דימויו כמתקדם יותר מקודמיו, האפיפיור עדיין לא ביטל אף מדיניות הומופובית וטרנסופובית של קודמיו.
הוותיקן גם שמר על שתיקה לאחר פרסומו של תחקיר שחשף כי הוא מממן מרפאה העוסקת בטיפולי המרה  לכמרים.

עוד בנושא:  ארגוני הסברה קוראים ללהט"ב אמריקאים לגנות את התקפת חמאס נגד ישראל

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן