fbpx

האם תושבי אוסטרליה יגידו “כן” לנישואים גאים?

16 מיליון בעלי זכות הצבעה באוסטרליה יתבקשו בחודש הקרוב לענות על שאלה אחת - האם יש לשנות את החוק על מנת שיאפשר נישואים גאים? הקהילה הגאה עושה את כל המאמצים על מנת לשכנע את התושבים להצביע "כן", למרות שתוצאות הסקר אינן מחייבות את הפרלמנט
YES
YESJAM Project | CC BY-SA 2.0

כ-30,000 איש יצאו בתחילת השבוע לרחובות סידני, אוסטרליה, כדי להשתתף בעצרת למען נישואים גאים במדינה. העצרת, הגדולה בהיסטוריה של אוסטרליה, נערכה לקראת תחילתו של משאל עם בנושא נישואים גאים, שהחל היום ויערך עד אמצע חודש נובמבר.

עצרות דומות התקיימו בערים נוספות באוסטרליה, כולן כחלק מקמפיין של הקהילה הגאה במדינה, שנועד לשכנע את התושבים להשתתף במשאל, וחשוב יותר – להצביע “כן”. השכנוע מתבצע באמצעות הסברים, הרצאות, שלטים, סיסמאות וכל דבר יצירתי אחר שעולה על דעתם של האקטיביסטים הלהט”בים.

עוד בנושא:  אוסטרליה לוקחת צעד אחורה בנושא שוויון בנישואים, בתמיכת הארגונים הגאים

המשאל באוסטרליה בנוגע לנישואים גאים ביבשת הוא אינו הצבעה מחייבת או משאל עם מקיף, אלא בעצם סקר לא מחייב שמתבצע על ידי הלשכה האוסטרלית לסטטיסטיקה באמצעות הדואר.

החל מה-12 לספטמבר, כל בעל זכות בחירה ביבשת (כ-16 מיליון אזרחים) יקבל באמצעות הדואר את גלויות הסקר, אותה הוא נדרש למלא ולשלוח חזרה, שוב בדואר, עד ה-7 לנובמבר, כאשר ב-15 לנובמבר אמורות להתפרסם התוצאות.

הסקר שואל שאלה אחת בלבד: “האם יש לשנות את החוק כך שיאפשר לזוגות בני אותו המין להינשא?”. עליה יש לענות באמצעותסימון אחת משתי התשוובת המופיעות בטופס: “כן” או “לא”.

בשביל מה לקיים סקר אם הוא אינו מחייב?
הפרלמנט באוסטרליה אינו זקוק למשאל עם על מנת לחוקק חוק המאפשר נישואים גאים, זאת לאחר שבית המשפט העליון של אוסטרליה הבהיר כבר בשנת 2013 כי זהו תפקידו של הפרלמנט לשנות את חוק הנישואים. למעשה, מאז שנת 2004 היו 22 ניסיונות להעביר הצעת חוק שכזו.

הסקר הוא פתרון ביניים שהוצע על מנת לקדם את הדיון בשינוי החוק. הוא הועלה לראשונה על ידי טוני אבוט, ראש ממשלת אוסטרליה בזמנו, שחשב על דרך לעצור את הסחף בנושא הנישואים הגאים והציע שבאוסטרליה הנושא יוכרע על ידי משאל עם.

בדיוק כפי שקיווה אבוט, הצהרה זו דחתה את העיסוק בעניין עד לאחר הבחירות שנערכו ביולי, בהן זכה מלקולם טורנבול, יורשו של אבוט, בראשות הממשלה. למרות שהמועמד שלה זכה בשלטון, מפלגתו של טורנבול לא זכתה לרוב בסנאט, מה שחייב אותה לקבל את אישורה של מפלגת האופוזיציה לקיום משאל העם. זו לא מיהרה להעניק אותו, למרות שהיא בעד נישואים גאים, בטענה שהסקר יקר ואינו הכרחי וכי הוא עלול לפגוע בקהילה הגאה שהלגיטימיות שלה תועמד למשאל.

בסופו של דבר הציע טורנבול את פתרון הביניים של קיום סקר באמצעות הדואר., שעלותו למשלם המיסים נאמדת בכ-100 מיליון דולר. למרות התנגדות האופוזיציה, בשבוע שעבר אישר בית המשפט העליון את קיום הסקר, והיום הוא יצא לדרך.

מה אם התוצאה תהיה כן?
במידה ורוב האוסטרלים יצביעו כן, נושא הנישואים הגאים יעלה להצבעה בפרלמנט האוסטרלי, עדיין לא ידוע תחת איזו הצעת חוק. רוב חברי הפרלמנט תומכים בנישואים גאים, וגם אלו שלא הצהירו כי יכבדו את תוצאות הסקר, למרות שהוא אינו מחייב. גם ראש הממשלה היוצא אבוט, שהעלה את רעיון הסקר על מנת להתחמק בזמנו מההצבעה בנושא, הודיע כי יצביע בעד החוק במידה ותוצאת הסקר תהיה חיובית.

ואם התוצאה תהיה לא?
לדברי ראש הממשלה טורנבול, תוצאה שלילית תהיה סוף פסוק עבור הדיון בנושא בממשלה הנוכחית. מנהיג מפלגת האופוזיציה כבר הודיע כי במידה וזה יהיה המצב, הוא מתחייב, במידה ויבחר בבחירות הבאות, לחוקק חוק נישואים גאים תוך 90 הימים הראשונים לכהונתו.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן