fbpx

האם יש מקום למיעוטים אתניים על דגל הגאווה?

עיריית פילדלפיה החליטה להוסיף שני פסים לדגל הגאווה על מנת להעניק נראות למיעוטים אתניים בקהילת הלהט"ב הסובלים מאפליה וגזענות, וספגה ביקורת על "פגיעה במורשת הגאה"
philadelphia_pride

לא מסתפקים בקשת – לכבוד ארועי הגאווה בעיר הניפה עיריית פילדלפיה על בנין העירייה דגל גאווה השונה במקצת מזה שאנו רגילים לראות – בנוסף לששת צבעי הקשת הקיימים בדגל, התווספו בחלקו העליון של הדגל פסים בשני צבעים נוספים – חום ושחור.

אמבר היקס, הממונה על עניני הקהילה הגאה בעיריית פילדלפיה, החליטה להוסיף את הפסים כדרך להעניק נראות נוספת ללהט”בים לטינים ושחורים, זאת בעקבות האפליה הגזעית ממנה סובלים אנשים בעלי גוון עור כהה, להט”בים ושאינם להט”בים.

המחווה התקבלה ברגשות מעורבים בקרב חברי הקהילה הגאה בפילדפלפיה. היו שטענו כי אפליית להט”בים שחורים היא בעייה אמיתית בארה”ב שיש לתת עליה את הדעת, ושילוב הצבעים בדגל מייצר נוכחות לבעיה ומקשה על הקהילה להתעלם ממנה. רבים בקרב המצדדים במהלך טענו כי תחושת האפליה שחשים להט”בים ממיעוטים אתניים בארה”ב היא כתם על הקהילה הגאה, שאמורה להכיל ולקבל את כולם, ואם היא אינה עושה זאת, כנראה שהיא לא באמת מייצגת את הקשת בענן.

מצד שני, טענו המתנגדים להוספת הצבעים לדגל, כי צבעי הדגל אמורים לייצג את צבעי הקשת ולא גווני עור, וכי שינוי הדגל הוא פגיעה במסורת, במיוחד בשנה בה נפטר גילברט ביקר, האחראי על עיצוב דגל הגאווה.

עוד בנושא:  יוצר דגל הגאווה גילברט בייקר, נפטר בגיל 65

האפליה הגזעית בתוך קהילת הלהט”ב בארה”ב היא בעיה ידועה. להט”בים רבים מתלוננים על הפרדה כמעט מוחלטת באפליקציות ההכרויות, בבארים ובמועדונים של הקהילה.

“אני מוחפץ לכדי אובייקט מיני בגלל צבע העור שלי, ולעולם לא מקבל יחס כאדם אינדיבידואל”, מספר סאיף, “הקהילה מאומנת לקבל את הגבר הלבן, הגברי והשרירי, כל השאר לא ממש מתקבלים או נחשבים כ’אחד מאיתנו”.

מייקל, גבר דרום-אסייתי, מספר על כך שלא אפשרו את כניסתו בגלל ש”הוא לא נראה הומו” וכונה “פקיסטני מלוכלך”.

“באתרי היכרויות ישנם שפע של פרופילים שמצהירים “בלי אסייתים” או “בלי אנשים שחורים” ומדירים אוכלוסיות אתניות שלמות”, הוא מסביר, “באפליקציות כמו גריינדר גברים הומואים מנפנפים בהעדפות הגזעניות שלהם באותו חוסר התנצלות בוטה שגברים הטרו שומרים למשחקי הכדורגל שלהם”.

כך או כך, דגל הגאווה של פילדלפיה מצביע על מציאות לא פשוטה עבור להט”בים בעלי מוצא אתני, הנאלצים להתמודד עם אפליה על רקע צבע עור גם בתוך הקהילה אליה הם אמורים להרגיש שייכים.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן