fbpx

האם השתנו סיכוייה של ישראל לזכות באירוויזיון?

מהפך קל בטבלאות ההימורים לאחר הצבעות השופטים הפתיע את המשלחת הישראלית, שנשארה אופטימית אך יחד עם זאת קוראת לכולם: גייסו הצבעות לשיר של נטע
netabrazily_toy
צילום: צילום מסך | מתוך יוטיוב

היום של חצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2018 נפתח בחדשות לא כל כך משמחות למשלחת הישראלית בליסבון – השיר TOY של נטע ברזילי איבד לראשונה את המקום הראשון בטבלאות ההימורים וירד למקום השני.

השינוי הגיע לאחר החזרות הגנרליות, שגרמו לזעזוע אמיתי בטבלאות ההימורים עם מדינות שלא נחשבו לפייבוריטיות שקפצו במעלה הטבלה, בעוד מספר פייבוריטיות הדרדרו בדירוג.

לטבלאות ההימורים אין משקל בניקוד השירים בתחרות, אך הן משקפות את הלך הרוח של הקהל והשופטים בהתאם לתגובות שמקבלים השיר וההופעה בשלבים השונים.

ניקוד השירים המשתתפים בתחרות מוענק על ידי צוותי שופטים מהמדינות המשתתפות ועל ידי הקהל הרחב שצופה בתחרות בשידור חי. צוותי השופטים העניקו כבר אתמול את הניקוד שלהם לשירים בחצי הגמר הראשון, ובהם השיר הישראלי, על סמך החזרה הגנרלית שהתקיימה אתמול.

לדברי מעריצי האירווויזיון שנמצאים בליסבון, ישנן מספר סיבות שהובילו למהפך בעקבות החזרה הגנרלית. הראשונה היא המעבר מהקליפ אל הבמה – אתגר שתמיד קשה לצלוח, אך הפעם קשה במיוחד בשל מבנה הבמה בליסבון, שמעניק תחושה של במה ריקה לאורך רוב השיר. הסיבה השנייה היא התחזקות המתחרות – אחרי צרפת ובולגריה שנשפו בעורפה של נטע (ובינתיים נחלשו), הגיעה קפריסין והפתיעה את כולם בהופעה הבימתית שהקפיצה את השיר למקום הראשון בטבלאות ההימורים.

צפו בחזרה השנייה של נטע ברזילי:

עוד בנושא:  המדריך המלא לאירוויזיון 2018– חצי גמר ראשון

תחרות האירוויזיון היא תעשייה של ניחושים והשערות, ולכל אחד ואחת יש את התאוריה שלו לפיצוח הנוסחה הזוכה. המשלחת הישראלית בליסבון ממשיכה להיות אופטימית ומשדרת אווירה של נצחון בחזרות, במסיבות ועל השטיח הכחול, שם הופיעה נטע בשמלת כלה וחילקה צעצועים לעיתונאים.

דורון מדלי, יוצר השיר TOY יחד עם סתו בגר, העלה פוסט לפייסבוק לאחר החזרה השנייה בו כתב: “חזרה שנייה. אנחנו זוכים באירוויזיון. תתכוננו”. זאת לאחר שגער בפוסט קודם בישראלים שמבקרים את ההופעה הישראלית בתחרות כשכתב: “לכל אזרחי מדינת חובבי/עסקני/בחשני ישראל – במקום להתעסק בשטויות על גבי הבלים, משל הייתם מרטין סקורזה/ אוהד נהרין/ צדי צרפתי/ אוסקר דה לה רנטה בואכה דונטלה ורסצ׳ה וכולי…. הייתי ממליץ לכם שני דברים: 1. להתעמק בפתגם “רק לחמור מראים חצי עבודה” 2. לפזר על המשלחת הישראלית אנרגיה חיובית”.

המעריצים הישראלים לא מסתפקים באנרגיות ועוברים לשלב הבא – גיוס הצבעות. מועדוני מעריצים, ליינים של מסיבות וגם אנשים פרטיים משתפים קריאות להצביע לשיר הישראלי המכוונות לכל ידיד / יזיז מרחבי אירופה. בפייסבוק ובאינסטגרם, בתיוגים ובסטוריס, במטרה להבטיח את מקומה של נטע בגמר.

אנחנו בוודג’ מאמצים את עצתו של מדלי ושולחים לנטע והרקדניות אנרגיות חיוביות וקרקורי הצלחה. נתראה בגמר!


צפו בשידורי האירוויזיון בערוץ האירוויזיון של WDG

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן