fbpx

האלטרנטיבה הישראלית לחו”ל בכריסמס

בחיפה ישנה קהילה גאה מיוחדת שמציעה מספר בתי קפה, ליין מסיבות ומעט מסעדות ידידותיות לקהילה הגאה. מי שמחפש אווירה אחרת ושונה יכול למצוא עיר מרתקת וקהילה דעתנית וחזקה שבשנים האחרונת בונה חלק חלק ומשלימה פערים בביסוס שלה בעיר בכל האספקטים
חיפה8

אומרים שהיא מנומנמת, אומרים שאין לה הרבה מה להציע, צוחקים עליה שהדבר הכי יפה בה זו היציאה לתל אביב. אז שיגידו…

כל כך רציתי להיות בחו”ל בתקופת הכריסטמס. מכיוון שלא הסתדר, חיפשתי אלטרנטיבה ישראלית והאמת הופתעתי, וממש לטובה.

אז עליתי לצפון לעיר שהכרתי בילדותי, חיפה.

חיפה נמצאת בצפון-מערב הרי הכרמל, רגע לפני שההר נושק לים התיכון, עם נמל גדול וחופים מדהימים.

לעיר שלושה מרכזים עיקריים:

מרכז הכרמל – שד’ הנשיא ורחוב מוריה – שם ישנם מגוון בתי קפה, מסעדות, בתי מלון רבים וטיילת מעל הגנים הבהאים עם נוף מרהיב של העיר, מפרץ חיפה ועד ראש הנקרה והחרמון ביום עם ראות טובה. 
הדר – מרכז העיר ההיסטורי בו שוכן גם בניין העירייה, רחובות הרצל, החלוץ וגם מסדה (עוד נדבר עליו). 
העיר התחתית והמושבה הגרמנית – שד’ בן גוריון, רחוב העצמאות ורח’ הנמל, רח’ נתנזון וסמטאות השוק התורכי – אזור שפעם היה באמת שוק מלא בדוכנים וכיום עבר שידרוג מטורף, כאשר מעונות סטודנטים עברו לשם, השוק והדוכנים מזמן נסגרו, בתים רבים עברו שיפוץ ועוד. כיום אזור העיר התחתית הינו מרכז תוסס צעיר ומיוחד של ברים, מסעדות ומועדונים.

את הטיול התחלנו בקונדיטוריה של גל, פינה מטריפה וקסומה הנחבאת בין הבניינים בתוך חורשה קטנה במרכז הכרמל. הבעלים גל גבריאלי, אדם מיוחד, מקסים ובעל ידי זהב וסופר מוכשר (אחד משלנו!). שווה להגיע לבית הקפה על הבוקר, לקפה ומאפה או ארוחה טובה ובריאה להתחיל את היום החיפאי. הכי פרנדלי ++.

לאחר מכן המשכנו לסטלה מאריס, שם תוכלו לראות את הכנסיה היפה (נא להתלבש צנוע זה לא האומן17!), להנות מהנוף של המפרץ וגם לעשות טיול קצר ברכבל או כמו שהמקומיים קוראים לו – “הביצים של גוראל” (ע”ש יזם הרכבל אריה גוראל ז”ל, ראש עיריית חיפה ה-6). כאשר תרדו למטה תגיעו לטיילת נחמדה וגם ותוכלו להנות משתי מסעדות טובות מאוד, בהן Shawatina haifa הידועה והמומלצת. כדאי להזמין מקום מראש.

כנסיית סטלה מאריס

את הלילה עשינו במלון הבוטיק ביי קלאב חיפה מרשת מלונות אטלס, שהיא סופר משלנו וגיי פרנדליי +++. המלון המעוצב והמסוגנן נבנה על חורבות בית אבן עתיק שהיה בעבר גם בית משפט השלום ובית מעצר בריטי (אהם אהם), ממוקם בהדר קרוב מאוד לכרמלית (תחנת “סולל בונה”). במלון ארוחת בוקר מעלפת, חדרים מרווחים וצוות מקצועי.

בערב יצאנו לטייל ברחוב מסדה המפורסם. ברחוב מספר בתי קפה שכונתיים גיי-פרנדלי בהם אפשר להכיר את המקומיים ולספוג קצת אוירה “מסדאית”. המומלצים שלנו הם במרכז הרחוב קפה פאזל חיפה עם דגל הגאווה בחזית, בבעלותו של תידהר טאוכר שהוא גם אחת הדמויות המרכזיות של חיי הלילה והקהילה הגאה בעיר, ובקצה רחוב מסדה קפה הפינה בבעלות רייצ’ל החייכנית והמקסימה.

את הלילה סיימנו בחגיגת אורות וצבעים שלא תבייש את חו”ל בשד’ בן גוריון במושבה הגרמנית. מתחילת דצמבר מתהדרת המושבה באורות, קישוטים, צבעים והרבה פאן. מה שנקרא חג החגים – מעורב חיפאי של חג החנוכה, כריסטמס וחגיגות סוף השנה. בסופי שבוע השדרה נסגרת לתנועה ומלאה חוגגים, המסעדות מלאות אורחים ומומלץ להזמין מקום מראש.

במרכז העניינים יש את מסעדת דוזאן דוזאן בבעלות פאדי דוזאן,  האוכל עשיר, מגוון מיוחד וטעים. גם הוא משלנו! שווה לבקר להנות ולפרגן. פרנדלי ++ (חשוב: במהלך חודש דצמבר, חובה להזמין מקום מראש לערבי שישי ושבת צהריים).

עוד בנושא:  המחזמר שיקגו מגיע למרכז ענב ואתם יכולים לזכות בכרטיס זוגי

מי שמחפש בר מקומי לערב מקסים יכול למצוא את הסינקופה בר-מועדון פרנדלי וותיק, מחלוצות מתחם הברים והמסעדות של העיר התחתית המתחדשת. בנוסף לפעילות הרגילה, תפריט הלילה ומגוון הבירות וצייסרים של חיפאים (נסו “ערנבים” ערק בטעם ענבים), נערך שם פעם בחודש ליין האוברקיטש – ליין מסיבות הפופ והדראג של הגייז הצפוניים. אווירה כיפית ומיוחדת כמו שהחיפאים יודעים.

בשבת, אחרי ארוחת בוקר של מלכים, הלכנו לטיילת לואי והגנים הבהאים המרשימים והיפים, אחד מסמליה של העיר. הנוף מהטיילת באמת מרהיב ועוצר נשימה.

את יתר היום בילנו בואדי ניסנאס ושוב במושבה הגרמנית. הואדי והשוק מלאים במטיילים, בדוכנים, מוזיקה ואווירת חג. בשבת בצהרים שד’ בן גוריון סגור לרכבים וכל השדרה מפורקת במבקרים. רבות מדובר על הכנאפה של חיפה… בהחלט אחת השווות בארץ…לא לוותר! שאלו את המקומיים.

עיר מרתקת וקהילה דעתנית וחזקה

כתיירנים יש לנו את הכוח לחזק קהילות גאות. כאשר אנו בוחרים ללכת לבית קפה של גייז, ללון במלון פרנדלי או לסעוד במסעדה בבעלות גאה, זה נותן לנו כוח ומחזק אחד את השני. 

בחיפה ישנה קהילה גאה מיוחדת שמציעה מספר בתי קפה, ליין מסיבות ומעט מסעדות ידידותיות לקהילה הגאה. מי שמחפש אווירה אחרת ושונה יכול למצוא עיר מרתקת וקהילה דעתנית וחזקה שבשנים האחרונת בונה חלק חלק ומשלימה פערים בביסוס שלה בעיר בכל האספקטים.

תרבות מועדוני הכושר לא רק שלא פסחה על העיר היא אף עברה כאן סוג של שידרוג. כמות החתיכים והמבטים הסקרנים בעיר יוצרים אי סדרים ודפיקות בפעימות הלב. כנראה שהדו קיום המהולל (דו-שכן-יידעו!), שילוב שלושת הדתות יחד עם האוויר של הכרמל עושים את שלהם.

המלצה: תכננו להגיע ללון בחיפה 2-3 לילות, מומלץ סביב פסטיבלים או הארועים הגאים אם יש, ובנו טיול כוכב צפוני הכולל גם יעדים קרובים מחוץ לעיר כמו המוחרקה והכפרים הדרוזים בכרמל, עמק יזראל, נצרת, גליל מערבי, עכו והחומות, ראש הנקרה, זכרון יעקב וכו’.

נקודה חשובה ונקודה רגישה: החשובה – אמנם מדובר רק בשעת נסיעה מבוגרשוב, אבל עדיין חשוב להפעיל שיקול דעת ולזכור שמה שברור ומקובל כגייז במרכז תל אביב, לא מובן מאליו בערים בתוליות אחרות. הרגישה – מכבי חיפה…מה נסגר אתכם?!?

HAPPY HANUKA , MERRY CHRISTMASES ו-HAPPY NEW YEAR  לכולם. תבלו, תהנו ותפרגנו, כי זה הכח שלנו!

תודה מיוחדת לתידהר טאוכר על העזרה באיסוף המידע.

הכותב הוא מנהל קבוצת התיירות גייז בחו”ל. לטיפים נוספים לחופשות גאות – הצטרפו לקבוצה

יש לכם טיפים נוספים לחופשה בחיפה? הוסיפו אותם בתגובות

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. ירדן הגב

    יש לציין שיש עוד ליין מסיבות בחיפה, ללא מטרות רווח )חלק מעמותת 6 צבעים ( שמארגנים עובדים בהתנדבות שנקרא ohsnap

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן