fbpx

דרישה לפטר את השוטר שהורשע בהפצת תמונות עירום של עצורה טרנסית

בעקבות הרשעתו של שוטר התנועה אייל אביסדריס, שצילם והפיץ סרטון של נהגת טרנסג'נדרית שנעצרה וגרם בעקיפין להוצאתה מהארון, פנו מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה ויו"רית האגודה למען הלהט"ב אל מפכ"ל המשטרה בדרישה לפטרו. "אין מקום בין לובשי המדים למי שפגע בצורה כל כך ‏חמורה בזכויות הפרט הבסיסיות ביותר של אזרחית המדינה"
משטרת ישראל
משטרת ישראל

בחודש מאי 2015 נעצרה צעירה א’, טרנסג’נדרית ערביה, על ידי שוטר תנועה בסיירת האופנועים הארצית לאחר שנחשדה בביצוע עבירת תנועה, והובאה לתחנת המשטרה.

השוטר, אייל אביסדריס, צילם את מהלך המעצר בטלפון האישי שלו בלא ידיעתה, והתמקד, בין היתר, במחשוף שבשמלתה ובחזה החשוף. בחקירתו במח”ש טען כי עשה זאת מכיוון שבמעצרה הפגינה א’ אלימות קיצונית והוא ידע שהיא מתכננת “לתפור לו תיק”.

בהמשך אף הפיץ אביסדריס את הסרטון בין חבריו השוטרים באמצעות הווטסאפ, משם מצא הסרטון את דרכו לפייסבוקולבסוף הגיע למשפחתה של העצורה, דרכו גילו כי היא עברה ניתוח לשינוי מין. בעקבות הסרטון ניתקו בני משפחתה של א’ את הקשר עימה, ובנוסף היא קיבלה איומים על חייה ונאלצה לעזוב את עיר מגוריה. היא שקעה בדיכאון ומצבה הנפשי הידרדר.

אתמול (שלישי) הרשיע בית משפט השלום בירושלים את אביסדריס בביצוע עבירות של הטרדה מינית והתנכלות ועבירה של פגיעה בפרטיות, לאחר שקבע כי אשמתו של אביסדריס הוכחה מעבר לכל ספק סביר.

“לא נמצא כל הסבר בעדותו של הנאשם מדוע ככל שאכן חשש מפני אותם איומים מתמשכים החל בצילום רק בחלקו האחרון והמאוחר של המקרה המתמשך כאשר המתלוננת חשופת חזה בתחנת המשטרה ואינה מתועדת מאיימת או מקללת”.

בפסק הדין מתח השופט איתן קורנהאוזר ביקורת חריפה על עדותם של השוטרים שהעידו מטעמו של אביסדריס, שבמהלך עדותם הצדיקו את “זכותם” להעביר בקבוצת הוואטסאפ המשטרתית תמונות עירום של חשודים. “עדויות אלו מטרידות ומעוררות מחשבה לגבי הקלות שבה שוטרים מסוימים האמונים על אכיפת החוק ושלום הציבור, נכונים להפר את פרטיותו של אזרח וכבודו”, כתב השופט קורנהאוזר.

אם על המוחלשים ביותר אין ביכולתנו להגן – כשלנו בתפקידנו כחברה

בעקבות פסק הדין פנתה מנכ”לית הרשות לקידום מעמד האישה, אוה מדז’יבוז’, למפכ”ל המשטרה רנ”צ רוני אלשייך בדרישה להדיח משורות המשטרה את אביסדריס.

“נשים הן אוכלוסיה מוחלשת ביחס לגברים, ערבים הם אוכלוסיה מוחלשת, להט”בים הם אוכלוסיה ‏מוחלשת ומבין כל אלה – האוכלוסיה המוחלשת ביותר כפי שעולה משורה ארוכה של מחקרים וסקרים ‏‏– הן חברות וחברי הקהילה הטרנסג’נדרית”, כתבה מדז’יבוז’ למפכ,ל המשטרה, “הקורבן במקרה זה הייתה גם אישה, גם ערביה וגם ‏טרנסג’נדרית. אם על המוחלשים ביותר אין ביכולתנו להגן – כשלנו בתפקידנו כחברה.‏ אם ברצונה של משטרת ישראל להעביר מסר חד משמעי וברור לכלל השוטרים – עליה להדיח את ‏השוטר אביסדריס משורות המשטרה לאלתר. אין מקום בין לובשי המדים למי שפגע בצורה כל כך ‏חמורה בזכויות הפרט הבסיסיות ביותר של אזרחית המדינה”.

עוד בנושא:  עשתה היסטוריה: שילה ויינברג היא חברת המועצה הטרנסית הראשונה בישראל

מהאגודה למען הלהט”ב  נמסר כי הם מצטרפים לדרישה לפטר את השוטר לאלתר. “אנחנו רואות בחומרה פגיעה בזכויות הפרט של חברות וחברי הקהילה הלהט”בית המקבעת דעות קדומות, אלימות והתנכלויות, והיא הפרה בוטה של זכויות אדם”, מסרו באגודה למען הלהט”ב, “גוף שאמור להגן עלינו, לא יכול להיות מרחב מסוכן ולא בטוח. נלחמות למגר את התופעה מהשורש באמצעות חינוך והסברה וקוראות למשטרה להעביר מסר חד משמעי ולהדיח את השוטר משורותיה”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן