fbpx

דיון סוער בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בהצעות חוק לאיסור טיפולי המרה: “מדובר בניסיון רצח”

וועדת העבודה, הרווחה והבריאות בראשות ח"כ חיים כץ קיימה הבוקר דיון סוער בהצעות החוק לאיסור טיפולי המרה, שהתפזר מבלי שנערכה הצבעה | "אלה לא טיפולים אלא התעללות נפשית וגם פיסית באנשים, לרוב צעירים שנמצאים תחת לחץ משפחתי וסביבתי עצום, נשלחים לטיפולים האלה ועוברים ייסורי גיהינום"
דיוןועדה

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בראשות ח”כ חיים כץ דנה הבוקר בהצעת החוק לאיסור טיפולי המרה. הצעות החוק של חברי הכנסת מרב מיכאלי וניצן הורוביץ אוסרות על פסיכולוגים לבצע טיפולי המרה שמטרתם לשנות אוריינטציה מינית ובעיקר להפוך בעלי נטייה מינית הומוסקסואלית לבעלי נטייה מינית הטרוסקסואלית. על פי הצעות החוק, פסיכולוג המבצע טיפולים כאלו יעבור עבירת משמעת לפי חוק הפסיכולוגים, יופעל עליו אמצעי משמעת מיוחד של התליית רישומו מפנקס הפסיכולוגים לתקופה של חמש שנים לפחות וכן תופעל עליו סנקציה פלילית של מאסר שנה או קנס.

במהלך הדיון נשמעו עדויותיהם של ניצולי המרה. שושנה רייזל, אשר עברה טיפולי המרה, סיפרה לועדה: “עברתי טיפולי המרה. בגיל 13 וחצי הבנתי שיש שם למה שאני מרגישה. גדלתי בבית חרדי. הפנו אותי לארגון שעדיין קיים, כיום בשם “חוסן”. הפסיכולוג הרעיב אותי, הכאבתי לעצמי, אמר לי לשכב עם חברים שלי – ואני בת 13. כעבור מספר חודשים ניסיתי להתאבד. בטיפול נוסף שעברתי, כל אמצעי היה כשר. שלחו אותי לצפות בפורנו. המסר היה: עדיף למות מאשר לחיות ככה, החיים של הגייז מזעזעים”.

מנגד, דיבר בפני הועדה צעיר שהסביר כי  עבר את טיפולי ההמרה בהצלחה. “עברתי תהליך פסיכודינאמי אצל פסיכולוג. ממצב שמעולם לא נמשכתי לנשים, התחלתי להימשך והיום אני נשוי לאישה ואב לילדים. לא עברתי שטיפות מוח או פרקטיקות קשות, אלא טופלתי בדרך של אהבה וחסד. אנשים רואים בי השראה ואף אחד לא יגיד מה המהות הפנימית שלי. עשרות אנשים הצליחו בתהליכים כאלה ואני לא יכול לשמוע את הדיבורים האלה שהם לא אמת. לא תגידו לי על מה לדבר ולעבוד עם הפסיכולוג שלי. אני עדות לזה שאפשר לעבור תהליך”.

ד”ר צבי פישל, יו”ר איגוד הפסיכיאטרים בישראל, אמר כי מטרת הטיפול הפסיכותרפי אינה לקבוע לאן אדם ילך, אלא לאפשר לו לבחור לאן ללכת. “זהות היא אחד הדברים הדבוקים ב-DNA שלנו”, אמר. “בסופו של דבר, הזהות הזו קבועה ולא יכולה להשתנות גם באמצעות טיפול או לחץ. השאלה היא אם ישראל מאפשרת ב-2020 לכלי נשק מסוכן כזה להסתובב בידיים לא נכונות”.

צפו בדיון המלא: (באדיבות ארגון חברותא)

עוד בנושא:  המחזמר שיקגו מגיע למרכז ענב ואתם יכולים לזכות בכרטיס זוגי

אני לא חולה ולא מקולקל

במהלך הדיון התעורר ויכוח סוער בין ח”כ פינדרוס מיהדות התורה לבין ח”כ להב-הרצנו מיש עתיד, לאחר שח”כ להב-הרצנו אמר לח”כ פינדרוס כי מעצם היותו הומו הוא לא פגום.

“אני לא מקולקל, לא חולה ולא דורש שום טיפול”,  אמר להב-הרצנו, “איזה איסור תורה יש להיות הומו? הדת אומרת שמי שהולך לטיפולי המרה הוא חולה. אני לא חולה ולא מקולקל. יש ואהבת לרעך כמוך ואם אתה אוהב אותי כמו שאתה אוהב את עצמך וה’ עשה אותי. מדינת ישראל הוקמה שכל אדם יממש את צו נפשו. אל תטיף לנו מוסר מהי מדינה יהודית ולמה הקימו את ישראל. אנחנו לא שווים פחות”.

בדברי הפתיחה להצעת החוק, אמר ח”כ ניצן הורביץ: “הצעת החוק הזאת עוסקת באופן ישיר בהצלת חיים. עד עכשיו המון צעירות וצעירים שלחו יד בנפשם בגלל הטיפולים האיומים האלה. אלה לא טיפולים אלא התעללות נפשית וגם פיסית באנשים, לרוב צעירים שנמצאים תחת לחץ משפחתי וסביבתי עצום, נשלחים לטיפולים האלה ועוברים ייסורי גיהינום”.

ח”כ מרב מיכאלי הוסיפה: “הגענו כבר לזמן שהחברה האנושית מכירה בעובדה שהזהויות שלנו והנטיות שלנו הן שונות, וברוך השם זה לא אסור היום בחוק. אבל כל זמן שהחוק לא אוסר לנסות לשנות את מי שלא מצייתים לנורמות ארכאיות ושוביניסטיות הוא משאיר פרצה פתוחה ויש כאלה שלא מהססים לנסות ולנצל אותה ובזה בא החוק הזה לנסות ולטפל: לאסור להכריח בני אדם לעוות את מי שהם בכוח”.

ח”כ עידן רול (יש עתיד-תל”ם) התייחס לכוונות של הקואליציה לתקוע את החוק ולמסמס אותו ואמר : “כולנו רואים מהרגע שהחוק הזה עבר בקריאה טרומית, פרסומים על הכוונה לא לתת לחוק הזה להתקדם ולתקוע אותו. גם אתמול ראיתי פרסומים שהכוונה היא להביא את החוק לועדה, לעשות צחוק מהועדה המכובדת שלנו ולתקוע את החוק. אני רוצה לוודא עם יו”ר הוועדה ח”כ חיים כץ שהחוק הזה לא בא לפה לועדה כדי שאנשים יעשו סימון וי, יעשו את הכותרות שלהם ונמצא את עצמנו עם חוק שנתקע בועדה ואף אחד לא יקבל עזרה”.

הדיון בהצעת החוק התקיים לאחר שהחוק עלה להצבעה בקריאה טרומית לפני כשלושה חודשים, ועבר לאחר שכחול לבן הצביעה בניגוד לעמדת הקואליציה. המהלך גרר משבר גדול  ועורר זעם גדול בקרב המפלגות החרדיות כלפי כחול לבן וכן כלפי חברי הליכוד שנעדרו מההצבעה. על פי פרסום באתר וואלה, בכירים בליכוד נסו לפייס את המפלגות החרדיות והסבירו כי הצעת החוק תועלה לדיון בועדה, אך הקואליציה לא תצביע על הצעת החוק. ואכן, בסיום הדיון הודיע יו”ר הועדה ח”כ חיים כץ על נעלת הדיון ללא קיום הצבעה על הצעת החוק.

מקואליציית ארגוני הקהילה הדתית הגאה חברותא, בת קול ושב”ל נמסר: “אנו מברכים על הדיון שהתקיים היום בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות על חוק איסור טיפולי המרה של חה”כ ניצן הורוביץ ומרב מיכאלי. פעילי הארגונים באו וסיפרו על ההתעללות שעברו במהלך הטיפולים, והתעמתו עם מטפליהם ומכריהם מאותם הימים שהיו גם הם בדיון. התגייסות רבתי נרשמה בקרב שונאינו; אולם כרגיל, אלה ש”הומרו”- דיברו באלמוניות, ואלה שלא דיברו באלמוניות, לא באמת “הומרו”. אין תימה שכל מי שהגיע בכוונה לצאת נגד החוק השתייכו לסוכנויות ההמרה או ללובי השנאה. החוק לא בא למנוע טיפול מאף אחד; הוא בא לאסור על פסיכולוגים לבצע מה שכבר הוגדר כלא אתי, מסוכן, מזיק ולא מועיל, ע”י כל גורמי המקצוע בעולם. במהלך הדיון, גם הכחישו את קיומם של להט”בים דתיים ושל הקהילה שלנו, בטענות המאוסות על חוסר השילוב של הזהות הדתית והלהט”בית. אנו מזמינים את כל הרוצה בכך לבוא ולהכיר אותנו, על המשפחות היפות שלנו, ועל שומרי התורה והמצוות בקהילה שלנו. בס”ד נמשיך להילחם כנד שקר ההמרה, ובעזר ה’ נעשה ונצליח”.

עוד בנושא

תגובות

תגובה אחת

  1. נתן הגב

    אני הומו וחרדי זה שקר שאומרים לא קיים הומואים חרדים יש כאלה שמפחדים מבדידות ואני מכיר סיפורים קשים בתוך המגזר החרדי שכאלה שמכים לבני מינם הם רוצים למות כל יום והם הולכים בפחד שמא האשה תגלה את זה כל יום שהיא לא יודעת הם אומרים לעצמם נס שרדתי את היום

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הלהט"ב הפאן-פולי

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן