fbpx

גל תגובות חריפות לדבריו של הרב הראשי של ירושלים

דבריו של הרב עמאר הביאו לגל תגובות חריף נגד הרב וקריאה להדיחו מתפקידו ואף להעמידו לדין. "איש ציבור שמסכן את בטחונם של מי מאזרחי ישראל צריך להיות מפוטר מתפקידו לאלתר"
הרב שלמה עמאר | צילום: איציק אדרי | CC BY 2.5
הרב שלמה עמאר | צילום: איציק אדרי | CC BY 2.5

הרב עמאר, רבה של העיר ירושלים, התבטא נגד “הכת הגאה החייבת במיתה”, והקהילה מצידה לא נשארה חייבת. החל מהגשת תלונות במשטרה, דרך מכתבים הקוראים לפטר את הרב מתפקידו הציבורי ועד לארגוני הפגנות מחאה בערים.

את התגובה הרשמית של ארגוני הקהילה ניסחו הארגונים הלהט”בים הדתיים:

“כבני ובנות החברה הדתית אשר גדלו על ‘ואהבת לרעך כמוך’, אנו מוצאים את דבריו של רבה הראשי של ירושלים פוגעניים ביותר. על-אף העובדה שדבריו מעידים על בורות, שנאת האחר בולטת וצורבת, ובנופלן על אוזניים רגישות ומתייסרות, מילותיו עשויות להוביל לכדי שנאה עצמית ואף לכדי פגיעה של ממש בצעירות וצעירים רבים בירושלים ובכלל. אין בכוונתנו להתבייש במי שאנחנו – זאת עשינו די. חשוב לנו להזכיר לרב עמאר, ולכל איש ציבור, שלמילים שלו יש משמעות. לא נגזים אם נאמר שאמירות פוגעניות שכאלו מוסיפים ומנציחים את השנאה העצמית והבושה של בני נוער רבים בסיכון. טוב יעשה הרב עמאר באם יחזור בו מדבריו לאלתר ובפומבי, בעוד שאנו, חברות וחברי הארגונים ׳חברותא – הומואים דתיים׳ ו׳בת-קול – לסביות דתיות׳, נשמח לשבת עימו ולשמש לו כמורי דרך לכך”.

ממשו את זכותכם האזרחית והתלוננו!

התגובה החזקה יותר הגיעה מצידם של בודדים – עם פרסום הראיון עם הרב בעיתון “ישראל היום”, החלה תנועה של חברי קהילה שהגיעו אל תחנות המשטרה להגיש תלונה נגד הרב עמאר.

“יש גבול”, כתבה נעה גולני, “לפני שנה נרצחה ילדה ואין לי שום כוונה לשבת בשקט ולחכות לרצח הבא בזמן שהרב הראשי של ירושלים מסית לרצח הבא בקהילה”.

“התעניינו! פעלו! התלוננו!”, קרא.ה שירלי צ’רלי קליינמן בסרטון שצילמ.ה בתחנת המשטרה, “ממשו את זכותכםן האזרחית והתלוננו, תמכו גם אם אתםן לא חלק מהקהילה הגאה”.

צריך להיות מפוטר מתפקידו לאלתר

ראשות השדולה הגאה בכנסת – ח”כ יעל גרמן, ח”כ מירב מיכאלי וח”כ מיכל רוזין, שיגרו מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הדתות דוד אזולאי בנוגע להתבטאויותיו הפוגעניות של הרב עמאר, בו דרשו את פיטוריו.

“עאמר הוא הרב הראשי של ירושלים”, נכתב במכתב, “איש ציבור המקבל משכורת מכספי ציבור. הוא סמכות. והוא מנצל את הסמכות הזאת להשתלחות מסיתה ומסוכנת כלפי ציבור גדול בישראל. איש ציבור שמסכן את בטחונם של מי מאזרחי ישראל בהדרה והסתה צריך להיות מפוטר מתפקידו לאלתר. על כן אנו קוראות לכם לפעול מיד לפיטוריו”.

ח”כ מיכל רוזין אף פנתה לשרת המשפטים איילת שקד בבקשה לשקול להעמיד לדין משמעתי את הרב בגין דבריו. “אמירות מסוג אלו מתחזקות ומתדלקות את ההתקפות האלימות כלפי קהילת הלהט”ב וקהילות היהדות הפלורליסטית, זאת בייחוד שאמירות כאלו נשמעות מרבני ערים”.
ח”כ אמיר אוחנה, השוהה בחו”ל במסגרת משלחת מטעם הסוכנות היהודית כתב בפייסבוק: “לפני כולם – ליבי עם אלה, בעיקר מבני הנוער, המשתייכים לצאן מרעיתו ויודעים כי הוא מדבר עליהם. ליבי איתם – יותר מכולם. עכשיו, עד כמה שמפתיעה אותי בכל פעם מחדש התדהמה שאוחזת באנשים תבוניים כשהם שומעים על עוד איש דת המתבטא נגד להט”ב (אין בכך כל חדש למרבה הצער), אומר בכל זאת את הדברים הבאים – המופנים בעיקר לרבנים ולאנשים דתיים: אין לנו ציפייה שאף רב יתיר את מה שהתורה אוסרת. אבל (עם שלושה סימני קריאה) יש דרך ארץ – והיא קדמה אפילו לתורה.
יש דרך להתבטא כלפי להט”ב שהיא מבזה, משפילה, מסיתה, מעוררת שנאה – וגרוע לא פחות – שנאה עצמית, והלבנת פנים (דרך שכמוה כשפיכות דמים. שיעור הנוער הלהט”בי המתאבד גבוה פי שלושה משיעורו באוכלוסיה. פי שלושה לעזאזל! למה זה קורה לדעתכם?) ויש דרך שאיננה. צאו ולמדו מרבנים כרב בני לאו, מהרבנים שרלו, ומרבנים אחרים (אחפש ואעלה כאן בתגובות את הרב הנפלא של נדב אבוקסיס) שמצאו את הדרך הזאת לחבק, לאהוב ולקבל את את כולם – ועשו את כל זאת מבלי שגרעו דבר מהתורה!
להיפך – דרכיה דרכי נעם, וכל נתיבותיה שלום. הבושה היא לראשונים, הכבוד הוא לאחרונים”

במקביל, פרסמו מובילי דעה בקהילה קריאה לגינוי ופיטורים של הרב שלמה עמר מתפקיד רב העיר ירושלים.

עוד בנושא:  בג"ץ קבע פה אחד: על המדינה לרשום זוגות נשים כאמהות בתעודות הלידה של ילדיהן המשותפים

“הרב עמר הינו עובד מדינה המקבל את משכורתו מכספי משלם המיסים, זה בלתי מתקבל על הדעת שאדם המקבל את כספו מן המדינה יסית לרצח עשרות אלפי אזרחים מתוכה וימשיך בתפקידו באין מפריע”, נכתב במכתב, עליו חתמו עומר נחמני יו״ר ארגון גאווה כחול לבן, אבי בוסקילה, מנכ״ל שלום עכשיו, מיקי גיצין, מנכ״ל ארגון ישראל חופשית, יעל סיני, יו״ר המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה, עידו וולקן, יו״ר החוג הגאה של מפלגת העבודה, עודד פריד, לשעבר יו״ר אגודת הלהט״ב ואיתי גוטלר, חבר מועצת העיר ירושלים. “מדינת ישראל מתיימרת להיות מקום המקבל ומכיל את הקהילה הגאה כפי שראינו פעמים רבות בעבר. רה״מ התבטא בנושא זה ואמר בהקשר זה כי ״כל אדם נברא בצלם״, כמו כן רה״מ מתפאר בפני אומות העולם על היחס הליברלי אותה מקבלת הקהילה הגאה בישראל. הקהילה הגאה הינה חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית. היא משלמת מיסים, עושה מילואים, מקימה עסקים, נלחמת על דימוייה ותדמיתה של ישראל בעולם, מקימה משפחות לתפארת היא מרכינה ראשה בימי הזיכרון וחוגגת ,כמו כל ישראלי אחר , את יום העצמאות. ראש הממשלה בנימין נתניהו הוכיח כי הוא יודע לגנות הסתה כנגד אוכלוסיית המתנחלים והמזרחים אך כמעט ולא שמענו אותו מתבטא על המתקפות האלימות והקשות כנגד הקהילה הגאה. אנו קוראות וקוראים לראש הממשלה לפעול כפי שהצהיר לא פעם ולגנות את ההסתה הפרועה נגד הקהילה הגאה. כמו כן אנו דורשות ודורשים את פיטוריו של הרב מתפקידו כעובד ציבור, אין לקבל מצב בו עובד מדינה קורא לרצח אזרחים חפים מפשע רק בשל נטייתם המינית ומגדרית”.

“אני ההומו שקראת לשנוא”

גם חברי הקהילה הגאה הדתיים הגיבו לדבריו של הרב.

“אני ההומו שקראת לשנוא, אני ההומו שקראת לסקול”, כתב נדב שוורץ, “אני הסכנה הקיומית שלך? אני? אנחנו? האם קיבלת משכורת בחודש האחרון? אתה יודע? אני שילמתי לך אותה. כן, כן, אני הקטן שלא מתבייש בזה שהוא הומו ולא מתבייש בזה שהוא דתי, קורא לך להתבייש במה שאמרת, לא כי אסור להגיד את מה שבלב, אלא כי אלו הדברים שיושבים אצלך בלב, כי הלב מלא שנאה”.


ארגון הנוער הגאה איגי ניצל את ההמולה התקשורתית והעלה קמפיין מודעות גוגל, המופיע לכל מי שיחפש את דבריו של הרב עמאר בגוגל.

%d7%9e%d7%95%d7%93%d7%a2%d7%95%d7%aa%d7%90%d7%99%d7%92%d7%99

המחאה לא נשארה רק בגבולות הרשת. בנוסף לתנועת האזרחים המתארגנת להמשיך ולהגיע בימים הקרובים לתחנות המשטרה לשם הגשת תלונה נגד הרב, בשעות אלו מתארגנות הפגנות נגד הרב בתל אביב ובירושלים.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן