fbpx

בעקבות תלונה על רעש: הלימה לימה בר נסגר על ידי המשטרה והבעלים נלקח לחקירה

ביום שני סגרה משטרת ישראל את הלימה לימה בר בשעת השיא, עקב פנייה בודדת של רעש מאחד השכנים. המבלים פוזרו, ציוד ההגברה הוחרם ומנהל המקום נלקח לחקירה | בעלי המקום טוענים: "התנכלות גרידא שגרמה לנזק של עשרות אלפי שקלים לעסק ללא שום סיבה מיוחדת"
לימהלימה
צילום: נוי ארקובי | Lima Day

כבר שנים שהלימה לימה בר פועל באותו מקום, באותה המתכונות ובאותו הוווליום. הבר הלהט”בי הותיק בת”א, ואחד האחרונים ששרדו, פועל באופן קבוע בכל ימות השבוע ומארח ללא הפרעה ליינים שונים המהווים חלק בלתי נפרד מחיי הלילה הגאים בת”א.

ביום שני בשעה 01:30, בשיאו של ערב ההיפ הופ שנערך בכל יום שני בבר, השגרה של הלימה לימה בר הופרה כאשר למקום הגיעו שוטרי משטרת ישראל, בעקבות פניה בודדת של אחד השכנים על רעש הבאסים שהושמע מהבר. השוטרים שהגיעו סגרו את המסיבה, החרימו את ציוד ההגברה ולקחו עימם לתחנה את מנהל המקום.

“המקום פועל שנים באותה מתכונת ומעולם זה לא קרה”, מסביר רועי בן טובים, מבעלי הבר, “במקרים של פניות רעש מעסקים אחרים שהיו לי או ניהלתי, בד”כ מסתפקים בלבקש להוריד ווליום, ובמקרים של פניות חוזרות נותנים דו”ח. אך אמש, על פנייה בודדת השוטר סגר את המסיבה, החרים ציוד בשווי עשרות אלפי שקלים ולקח את המנהל לחקירה בתחנה, שם קיבל רישום פלילי על “עבירתו”.

בעלי המקום טוענים כי המקרה המדובר הוא התנכלות גרידא, שגרמה לנזק של עשרות אלפי שקלים לעסק ללא שום סיבה מיוחדת. המבלים במקום, הדיג’י שניגן באותו הערב ומנהל המקום ציינו שהמוזיקה שהושמעה באותו הערב היתה נמוכה מהרגיל.

“הנוהל המוכר בברים בכל 15 השנים שאני בתחום הוא קודם כל אזהרה, אם יש פניות רעש נוספות דו”ח ואם הם נקראים בשלישית החרמת ציוד”, מסביר בן טובים, “במקרה הזה הוא פשוט הגיע ודרש מהדיג’י בתקיפות לנתק את כדי שיוכל להחרים את הציוד”.

השוטרים לא הסתפקו בהחרמת הציוד ולקחו איתם את מנהל המקום, גלעד דובינובסקי, לתחנת המשטרה, שם נרשם לו רישום פלילי על גרימת רעש.

“חבורה של ששה שוטרים הגיעו לפתח הבר ואמרו לי: “תנמיך את המוזיקה. אנחנו לוקחים לך את הציוד וגם אותך”, סיפר גלעד דובינובסקי, “ניסיתי לשאול אותם למה. אתם מגיעים לעסק, מחרימים ציוד ולוקחים אותי, מגיע לי לדעת מה קורה. אבל הם פשוט המשיכו בשלהם וחזרו על אותו משפט – תנמיך, אתה בא איתנו. כל ההתנהגות שלהם הייתה תוקפנית ולא נעימה, ולעיתים גם מזלזלת”.

עוד בנושא:  יו"ר הכנסת בברכה לארגון חברותא: "יש אנשים שמנסים לייצר תפיסה שלפיה אי אפשר להיות להט"ב וגם דתיים"

“לפני כשנה היה מקרה דומה בו היה אדם בודד שפתח מספר קריאות רעש כל יום”, מוסיף בן טובים, “לאחר שגילינו מי זה וביקשנו לבדוק אם אכן שומעים מוסיקה מהבית שלו, שנמצא יחסית רחוק מהלימה, הוא התבטא בהומופוביה קשה ואמר שיעשה הכל כדי לסגור אותנו. הוא אף תקף שניים ממנהלי המקום. כשהמשטרה פועלת רק על סמך מידע חד צדדי, זה שם את המדינה שלנו והמשטרה במקום מאוד לא טוב- על גבול העריצות”.

המקרה של סגירת המסיבה בלימה לימה בר מצטרף לפשיטה שנערכה על מועדון הסאונה במהלך שבוע הגאווה ולצילומים שהדליפו שוטרים ממסיבת הגאווה של הביף. כל אלו מחזקים בקרב חברי הקהילה את תחושת ההתנכלות המכוונת מצד משטרת ישראל.

“כשאני רואה שוטר אני לא מרגיש מוגן”, מסכם דובינובסקי, “יש לי פחד ורעידות ואני לא מבין מה התפקיד שלהם. נמאס לי ללכת לעבודה ולהרגיש עבריין. לא הגיוני שבן אדם הולך לעבודה וחוזר הביתה עם רישום פלילי”.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: בעקבות דיווח שהתקבל במוקד 100 של המשטרה על הפרת מנוחה בעקבות רעש שבקע מהמועדון סמוך לשעה 01:00 בלילה, הגיעו שוטרים למקום, הפסיקו את המסיבה, תפסו את הציוד ועכבו את מנהל המקום לחקירה בהתאם לחוק. מקרה זה מצטרף לאירועי הקמת רעש נוספים ופניות שהתקבלו בחודשים האחרונים למשטרה לגבי אותו המועדון, אשר טופלו בעבר ללא החרמת הציוד. משטרת ישראל תמשיך לפעול כנגד בתי עסק שאינם עומדים בתנאי הרישיון שניתן להם, עוברים על החוק וגורמים בכך לפגיעה בשגרת חייהם של אזרחי ישראל.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. גיא הגב

    חחח 😆 המשטר הדיקטטורי התחיל.
    ביבי פוטין וטרמפ.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן