fbpx

בני נוער ממודיעין יזמו את ארוע הגאווה הראשון בעיר

בני הנוער של מודיעין יזמו ארוע גאווה ראשון בעיר הכולל הופעות, נאומים, דוכנים ופעילויות לכל הגילאים | "המטרה שלנו היא ליצור אירוע גאווה וסובלנות חד שנתי קבוע בעיר, להסברה וקירוב לבבות בין אוכלוסיות שונות"
נוער מודיעין
נוער מודיעין באירוע הזיכרון לשירה בנקי ז”ל

העיר מודיעין מצטרפת לגל הגאווה והמחאה שוטף את הארץ, ותקיים ארוע גאווה ראשון בעיר מודיעין.

האירוע, שיתקיים בתאריך ה-9.8 בשעה 18:30 בערב, הוא יוזמה פרטית של תושבי העיר, רובם צעירים או בני נוער, מהקהילה ומחוצה לה, שביקשו לנגוד את גל השנאה שנראה כלפי הקהילה הגאה בכנסת וברשתות החברתיות ולקדם אג’נדה של סובלנות וקבלה בעיר מודיעין ומחוצה לה.

היוזמים הבינו את החשיבות בקיום ארוע מסוג זה לאחר שנתקלו במספר פוסטים ושרשורים להט”בפובים בקבוצות פייסבוק של העיר בהם הביעו חלק מהתושבים עמדות שליליות כלפי הקהילה וכלפי קיום האירוע.

“אחד הפוסטים תיאר את מצעד הגאווה כחסר טעם ופורובוקטיבי והוצגה בו תמונה של גברים בתחתונים הרוקדים על משאית, שהתברר כי נלקחה ממצעד הגאווה בקנדה”, הסבירו המארגנים, “פוסט זה עורר דיון רב והעלה המון התנגדויות, אך אם זאת גם הרבה אנשים הסכימו עמו. חשוב לנו להראות שקיימים אנשים רבים מהקהילה הגאה בעיר מודיעין, משפחות ובני נוער, וחשוב לקדם אג’נדה של קבלה הכלה ואהבה כלפי תושבים אלו והקהילה בכללותה”.

האירוע יתקיים ברחבת הירידים של קניון עזריאלי ויכלול הופעות, נאומים, דוכנים ופעילויות לכל הגילאים. המארגנים מוסרים כי הניסיון הוא לקיים אירוע המתאים באופיו לעיר מודיעין כך שיתאים גם לצעירים ובני הנוער, אך גם למשפחות עם ילדים צעירים, אשר לחלקם הורים גאים.

“כרגע בעיר קיימים ארגונים שונים של ובשביל הקהילה הגאה”, מסבירים מארגני הארוע, “בין הארגונים יש את איגי – ארגון נוער גאה, ארגון כלל ארצי למען נוער מהקהילה הגאה, קפה מודי המשמש מקום מפגש לבני נוער מהקהילה הגאה בעיר מודיעין שהוקם ומופעל על ידי בני נוער, ארגון המשפחות הגאות, וקבוצה של ארגון תהל”ה – שתומכת בהורים ללהט”בים. למרות היוזמות האלו ויוזמות אחרות עדיין קיימת בעיר הומופוביה שנוכחת בקבוצות הפייסבוק של העיר, בבתי הספר. המטרה שלנו היא ליצור אירוע גאווה וסובלנות חד שנתי קבוע בעיר, להסברה וקירוב לבבות בין אוכלוסיות שונות, קידום מודעות התושבים לנושא הלהט”ב, חשיפה לארגוני הקהילה השונים, וכמובן לגרום לחברי לקהילה להרגיש בנוח בעיר”.

עוד בנושא:  בין שתי המלחמות: עולים להטב"ק ממדינות פוסט-סובייטיות

למרות חשיבותו הרבה של האירוע, העירייה אינה תומכת כספית במיזם ולכן נאלצו המארגנים לפנות למקורות מימון אחרים, ופתחו פרויקט מיון באתר הדסטארט, כאשר התשורות נאספו מבתי עסק ועסקים פרטיים שונים במודיעין והסביבה.

למרות החשש מגילויים להט”בפובים, בזמן איסוף התרומות לקמפיין גילו המארגנים כי הרבה תושבים ועסקים במודיעין והסביבה מעוניינים לתמוך באירוע ומאמינים במטרה, והצליחו לאסוף מגוון רחב של תשורות.

“אנחנו מזמינים את כולם, תושבי מודיעין והסביבה, חברי הקהילה ותומכים מכל הארץ להגיע לאירוע החשוב במיוחד בתקופה זו, ולקדם את האג’נדה של קבלה ואהבה”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן