fbpx

בנה ההומו של האחראית על האימוץ במשרד הרווחה: אמא שלי רחוקה מלהיות הומופובית

טובת הילד - חגי הירשפלד, בנה של אורנה הירשפלד האחראית לחוות הדעת המתנגדת לאימוץ על ידי זוגות גאים, פרסם פוסט בו ניסה להסביר את עמדת אימו. "גדלתי במשפחה שערכי אהבה חופש ושוויון נוכחים בה מרמת האידאולוגיה וביום יום"
imaaba
צילום: גלית סבג

ימים לא קלים עוברים על חגי הירשפלד מאז החלה המחאה נגד עמדת המדינה בנושא האימוץ. לא רק בגלל שהוא הומו שחושב בעתיד להקים משפחה, אלא בגלל שאחת ממטרות המחאה היא אמא שלו, האחראית על האימוץ במשרד הרווחה אורנה הירשפלד, האחראית על גיבוש עמדת המדינה בנוגע לאימוץ ילדים על ידי זוגות גאים.

שבוע אחרי פרסום חוות הדעת המטרידה, פרסם אתמול חגי הירשפלד פוסט בפיסבוק בו הוא מסביר את עמדתו לעומת עמדת אימו:

“אמא שלי היא אחד הגורמים המייצגים את עמדת משרד הרווחה שמתנגד לאימוץ של הקהילה הלהטבית ואני בנה – הומו גאה”, כתב הירשפלד, “אני מצידי שיתפתי אותה כמה משמעותי שהזהות שלי ושל הקהילה שלי תהיה שווה מול החוק. שאני אוכל לבנות לי עתיד במדינה הזאת, שאני ארגיש גאווה להיות חלק. שאני לא אצטרך לנסוע להתחתן בחו”ל רק כדי לרצות מוסדות דתיים. שאני אקבל את ההכרה של המדינה בזוגיות שאני בוחר ואוהב. שאני אוכל לבחור איך אני מביא את הילדים שלי לעולם, בפונדקאות או הורות משותפת. שאני אוכל לבחור לאמץ ולעזור לילדים שזקוקים לבית אוהב וחם. רצון פשוט לומר שיש לי מקום.  אני לא לוקח מקום, ולא נאבק עליו. המקום שלי בחברה הישראלית כבר קיים”

בהמשך הפוסט מבקש חגי להבהיר כי למרות עמדתה המקצועית, אימו רחוקה מלהיות הומופובית:

“אמנם הדעה שלי ושל הקהילה שונה מזו של אמא בנושא האימוץ, אבל אמא שלי רחוקה מלהיות הומופובית או לא מקבלת. הקונפליקט הפנימי היה משמעותי בימים האלה, נגע באופן ישיר בקשר אמא ובן, קבלה ואהבה. במקרה של אמא שלי – אהבה ללא תנאים. אמא שכל השנים מקבלת מכילה ומאפשרת לי ולאחים שלי לצמוח ולפרוח בדרכנו. גדלתי במשפחה שערכי אהבה חופש ושוויון נוכחים בה מרמת האידאולוגיה וביום יום קבלה מוחלטת כבר מגיל הנעורים ועד עכשיו כשאני ובן זוגי המהמם יושבים יחד סביב שולחן השבת. אמא שלי בימים האחרונים ובכלל מראה עד כמה היא יודעת להקשיב ולהיות פתוחה לדעות נוספות וכל הזמן לשאול שאלות גם על הדעות שלה עצמה”.

עוד בנושא:  האחראית על האימוץ במשרד הרווחה: לא מדובר בהתנגדות לזוגיות חד מינית אלא בחשש לילדים

בעקבות פרסום עמדת המדינה בנוגע לאימוץ על ידי זוגות להט”בים, התראיינה אורנה הירשפלד, האחראית על האימוץ במשרד הרווחה, בתכנית הבוקר של אראל סג”ל בגלי צה”ל.

הירשפלד הגנה על ההחלטה. לדבריה לא מדובר בהתנגדות לזוגיות חד מינית אלא בחשש שהסביבה תקשה על הילדים המאומצים: “אני שמחה ומברכת על מקומות שבהם המשפחות ההומו לסביות. יחד עם זה, עוד רחוקה הדרך בין זה לבין פרקטיקה שהיא כל כך מורכבת”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. נעמה הגב

    ומה עם המודעות הבסיסית להשלכות הנובעות מהצהרה כזו? הנצחת השנאה, הנכחת הבורות, העצמת הפערים. הצהרה שיש בה נקיטת עמדה ברורה שגייז אכן סוג ב’. שעדיף לילד להיות זרוק בבית יתומים ולחלוק דייסה עם 100 ילדים מאשר לגדול בבית חם ואוהב עם 2 אבות או אמהות.
    מציעה לך לגדל עמוד שדרה ולהתנצח מול אמא שלך כמצופה משגריר כ”כ חשוב עבורנו. תתעורר. אנחנו יכולים להרעיד את המדינה ועדיין לא להישמע. אנחנו זקוקים לך.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן