fbpx

בלי איפור, בלי סטיילינג, בלי סלבס – כך צולם קליפ הגאווה הירושלמי

יוצרי קליפ הגאווה הירושלמי Celebrate החליטו לוותר על הדוגמנים, השחקנים והסלבס, ובמקום זה הזמינו חברים, מכרים וגם סתם אנשים מהרחוב, להכנס אל הסטודיו ולקחת חלק בצילומים | "רצינו לתת מקום לפשטות בלי לשים את התחפושות שאנחנו רגילים לשים על עצמנו ואחד על השני בדרך כלל"
הילהאר3
צילום: עמית עיני

שירי הגאווה והקליפים המלווים את המצעדים השונים הם כבר חלק בלתי נפרד מארועי הגאווה. השנה הצטרפה גם ירושלים לטרנד, עם לא פחות משלושה שירי גאווה שונים שהוצאו לקראת המצעד שנערך בעיר בתחילת חודש יוני.

אך המעניין מכולם הוא הקליפ לשיר Celebrate של להקת היללהאר והבמאי עמית עיני, שבניגוד לקליפים עתירי התקציב וההפקה של המצעד התל אביבי, צולם בדרך יוצאת דופן, בה נרתמו אנשים שונים ומגוונים ואף אקראיים שנקראו להשתתף בקליפ. חלקם הביעו התעניינות וחלקם הביעו דווקא חשש, אולם עם היציאה לצילומים נראה היה שכל המשתתפים נרתמו לטובת הרעיון והמסר שמביא הקליפ.

הקליפ שהיה אמור לצאת לאור כקליפ של להקת היללהאר מצא את דרכו למצעד בירושלים לאחר שנמצא כתואם במדויק את המסר הירושלמי למצעד: “קהילה אחת פנים רבות”

כדי להגיע לתוצאה הרצויה והאותנטית ביותר, בחרו יוצרי הקליפ לוותר על הדוגמנים, השחקנים והסלבס, ובמקום זה הזמינו חברים, מכרים וגם סתם אנשים מהרחוב, להכנס אל הסטודיו ולקחת חלק בצילומים.

“הבחירה לצלם לקליפ חברים, מכרים וגם כאלה שמצאנו ברחוב נבעה מהרצון שלנו להציג אנשים “אמיתיים” ומעניינים שלאו דווקא משתייכים למודל היופי כמו שהוא מוכתב היום על ידי החברה”, מסביר במאי הקליפ עמית עיני, “רצינו לתת ייצוג לכמה שיותר סוגים של אנשים, שונים ומגוונים בדיוק כמו שהם, לכן המצולמים גם לא עברו תחת ידיהן של מאפר.ת או סטייליסט.ית. רצינו לתת מקום לפשטות בלי לשים את המעטים והתחפושות שאנחנו רגילים לשים על עצמנו ואחד על השני בדרך כלל. ההנחייה אל המצולמים היתה ‘תבואו בדיוק כפי שאתם ביום יום’, ולדוגמה אם יש מישהי שביום יום מתאפרת עם אודם כחול כך היא הגיעה והצטלמה”.

צילום: אסף עיני

עוד בנושא:  "הוריקן" בדרך לאירופה - צפו בשיר הישראלי לאירויזיון 2024

איך הגיבו הא.נשים להצעה להצטלם לקליפ?
“היו כמה סוגים של תגובות”, מספרים יוצרי הקליפ, “היו כאלה שהתחברו באופן מאוד טבעי ומיד רצו רצו להשתתף, והיו כאלה שעצם המחשבה גרמה להם למבוכה ונרתעו בהתחלה מהצורך להיחשף.
 אמרנו לאנשים – רק תבואו, אתם לא חייבים להשתתף ולהצטלם, תבואו, תהיו עם אנשים מגניבים, לא תרצו להשתתף? קיבלתם חווויה מגניבה לחיים”.

“מה שהיה לי חשוב זה ליצור אווירה טובה ומקבלת ולתת לאנשים תחושת נינוחות”, מוסיף עיני, “לכל אחד יש כשרון אטומי להיות שחקן, או לעשות פוזות של דוגמן לא משנה מי הוא, מה שקובע זה עד כמה הוא מרגיש בנוח בסביבה, עד כמה הוא מרגיש בנוח עם עצמו. 
ואכן היו אנשים שהגיעו ולא היו בטוחים אם ירצו להצטלם או לא, אבל בחרו לבוא לשם החוויה והחיבור למסר ולרעיון. בסופו של דבר כל מי שהגיע גם עלה על סט הצילומים והצטלם ומאוד נהנה, אפילו אנשים שהגיעו כמלווים לאחרים החליטו שבא להם גם וקפצו לתוך סט הצילומים.

האווירה במהלך יום הצילום היתה ממש כיפית, ומאפשרת, כל אחד קיבל את המרחב שלו להרגיש בנוח וגם לא בנוח וזה היה לגיטימי, היו אנשים שהתביישו והיה להם מאוד מאתגר בהתחלה על הסט אך נפתחו בהמשך”.

צילום: עמית עיני

איך היו התגובות לתוצאה המוגמרת?
“גם אל מול התוצאה לא לכולם היה פשוט, כל אחד ראה בעצמו את הפגמים שלו ואצל חלק זה העלה קושי – אך בסופו של דבר כולם אמרו שהם בוחרים לשים את זה בצד כי הרעיון ומה שעובר מהשיר ומהקליפ חשובים יותר, ובסופו של דבר בתוך הקונספט של הקליפ הם גם אוהבים ומקבלים את עצמם. אפשר להגיד שהמשתתפים בקליפ ממש עברו את התהליך המתואר בשיר ולמדו לחגוג את הגוף שלהם”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן