fbpx

בית משפט בלבנון קבע: הומוסקסואליות היא לא עבירה פלילית

בפסיקה תקדימית קבע בית המשפט בלבנון כי לא ניתן להגדיר הומוסקסואליות כעבירה, מכיוון שמדובר במימוש זכות בסיסית שאינה פוגעת באחרים. הפסיקה אינה משנה את החוק האוסר על הומוסקסואליות, אך עשויה להוות בסיס לחוקים עתידיים
lebanon
צילום: מתוך טוויטר

בשבוע שעבר דן בית המשפט בלבנון בתיק נוסף העוסק בהומוסקסואליות, הנחשבת לעבירה לפי סעיף 534 לחוק העונשין הלבנוני. אך הפעם ביקשו השופטים להעביר מסר שונה לפיו הומוסקסואליות אינה יכולה להחשב כעבירה פלילית.

“הומוסקסואליות היא בחירה אישית, ולא עבירה הדורשת ענישה”, כתב השופט רביע מחלוף בפסק הדין, כשהוא מסתמך על סעיף 183 לחוק העונשין, הקובע כי מעשים הנעשים למימוש חירויות הפרט, אינם יכולים להחשב כפשע, כל עוד הם אינם פוגעים באף אדם אחר.

פסיקה זו מהווה תקדים בכל הקשור ליחס בית המשפט להומוסקסואלים, שנטה לפעול עד היום בהתאם לסעיף 534 לחוק העונשין הלבנוני, האוסר קיום יחסי מין הומוסקסואלים כי הם “סותרים את חוקי הטבע”, והטיל עונשי מאסר של עד שנה לאלו שנתפסים עוברים על החוק.

בנוסף, למרות שהומוסקסואליות עדיין אינה חוקית מבחינה טכנית, הפסיקה ההיסטורית מהווה תקדים לגבי חוקים בעתיד.


חוסר הקבלה של להט”בים לא שמור רק לחוק הלבנוני – גם האזרחים בלבנון מחזיקים רובם בדיעה שלילית לגבי להטב”ים בחברה, בדגש על הומוסקסואלים.

דו”ח שפורסם בשנת 2015 תחת הכותרת “כל עוד הם שומרים מרחק”, מדגיש את העמדות כלפי הומוסקסואליות. בסקר שערך הדו”ח, נמצא כי 64.6% מהנשאלים אמרו שלהט”בים לא צריכים להתקבל כחלק מהחברה. בנוסף, 75.9% לא הסכימו שזה יהיה מועיל עבור החברה להכיר בהומוסקסואליות.

זה עדיין מאוד מסוכן לחיות בלבנון כלהט”ב בגלוי. פעילי להט”ב המדווחים מלבנון מודים כי קשה מאוד לחיות במדינה ולהשאר נאמנים לאני האותנטי שלך. פעילי הזכויות הלהט”בים ממליצים ללהט”בים שהנטייה המינית שלהם גלויה ולטרנסג’נדרים, להימנע מלהתגורר במקומות לא בטוחים.

עוד בנושא:  רשימה קווירית למועצת העיר ת"א

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן