fbpx

ביסים, נעים להכיר

פרויקט הצילומים של הצלם עפר קידר מציג דמוית מולטימשיכתיות ומבקש להגביר נראות ביסית ולעורר שיח בנושא. "במיינסטרים הישראלי כמעט ואין דמויות ביסקסואליות מחוץ לארון, ומחיקה ביסית קיימת גם בתוך הקהילה הלהטב"ית עצמה"
yotam-quote-2

בחירתה של הקהילה הבי-פאן-פולית כנושא המרכזי של אירועי הגאווה בתל אביב עוררה בצלם עפר קידר סקרנות להכיר קצת יותר את העולם הביסי. קידר מצא דרך לרתום את הצילום ואת הבלוג שלו כדי לעודד נראות בי-פאנ-פולית ולפעול נגד מחיקה ביסית.

“מאז נעורי בארון של חיפה של שנות ה-80 ועד היום, עברה הקהילה הלהטב”ית דרך ארוכה”, מסביר קידר, “ככל שיותר אנשים יצאו מהארון בפומבי, כך נחשף המיינסטרים הישראלי בעיקר ללסביות ולהומואים, עד שכיום נוער שגדל באותה חיפה או בכל מקום ליברלי יחסית, יחשף במהלך חייו לדמויות שיכולות להוות עבורו מודל להזדהות ולעזור לו להבין מי הוא. אחרי הדרך הארוכה שעשתה החברה הישראלית עם הומואים ולסביות, היינו מצפים להכיר גם לא מעט דמויות של אנשים מולטי-משיכתיים. אך בפועל, במיינסטרים הישראלי כמעט ואין דמויות ביסקסואליות מחוץ לארון, ומחיקה ביסית קיימת גם בתוך הקהילה הלהטב”ית עצמה”.

הפרויקט מציג מגוון א.נשים מולטימשיכתיים, כאשר כל תמונה מציגה את הדמות בשמה יחד עם ציטוט מהחוויה שלה כבי, פאן או פוליסקסואלית.

“הא.נשים שהשתתפו בפרויקט מגוונים באופן יחסי – מעפולה ועד בית קמה, רווקות וזוגיים, עם או בלי ילדים, דתיות וחילונים. חלקן יצאו מהארון מזמן ואחרים יצאו מהארון ממש באחרונה, דבר שהפך את ההשתתפות האמיצה שלהן בפרויקט ללא טריוויאלית בכלל. הופתעתי מכמות הנרשמים האדירה ואני מתנצל בפני עשרות הא.נשים שנענו לקריאה שלי להשתתף בפרויקט ולא יכלו להצטלם מפאת חוסר זמן”.

האם יש מטרה שאתה מקווה שתושג מהפרויקט?
“אני מקווה שהתמונות והציטוטים יעזרו להגביר נראות ביסית ויעוררו שיח בנושא. פרויקט הצילום הזה אולי לא ישנה את העולם, אבל אם נצליח להגיע דרכו לליבם של בני נוער המחפשים את מקומן וצמאים לראות ולשמוע א.נשים “כמוהם” – דיינו!”

עוד בנושא:  בין שתי המלחמות: עולים להטב"ק ממדינות פוסט-סובייטיות

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן