fbpx

בין מקבלי ‘אות ילדי ישראל’ – חניך בארגון הנוער הגאה שהפיק סרט על חייו כנער טרנס

ליאם דיחמנט, חניך בארגון הנוער הגאה איגי שהפיק סרט על חייו כנער טרנס, קיבל אמש את 'אות ילדי ישראל' בתחום המאבק בבריונות. בתחום הובלת שינוי חברתי קיבלה את האות נוי פרידמן, שנאבקת להשגת שוויון מגדרי בעירה | "גם השנה הזאת הצלחתם להתעלות מעל הקושי, לתת ולתרום"
ליאם דיחמנט2
צילום: מתוך יוטיוב ליאם דיחמנט

אתמול, 29.11, נערך לראשונה טקס הענקת אות ילדי ישראל לילדים מצטיינים בתחומים שונים. הטקס, ביוזמת קרן ילדי ישראל, נערך במעמד נשיא המדינה, הסופר והמשורר יהודה אטלס והוועדה הבוחרת בה חברים מרים פרץ, טל ברודי, אסנת וישינסקי, שכיב שנאן ודוד בן דוד.

הטקס נערך באופן מקוון בצל מגבלות הקורונה, כאשר במהלך הטקס הוקרנו דברי הברכה המיוחדים של נשיא המדינה, מר ראובן ריבלין. בנוסף, במהלך הטקס המשורר והסופר יהודה אטלס הקריא שיר חדש שכתב בנושא בריונות במסגרת הפרויקט החדש שלו “והילד הזה הוא עני” העוסק בילדים במצוקה.

את הענקת האות והטקס יזמה קרן ילדי ישראל העוסקת בקידום מעמד וזכויות הילד בישראל. האותות הוענקו לילדים מצטיינים ב 6 קטגוריות: תרומה לקהילה, ספורט, מדעים, ניצחון אישי, הובלת שינוי חברתי ומאבק בבריונות ברשת.

בין מקבלי האות בתחום המאבק בבריונות נמצא ליאם דיחמנט, בן 18 מכפר סבא, חניך בארגון הנוער הגאה איגי, שהפיק סרט על חייו כנער טרנס ועל תהליך נטילת ההרמונים. “ליאם מפגין אומץ בתוך חברה שעדיין אלימה כלפי הקהילה הטרנסית”, ציינו חברי הועדה הבוחרת, “פועל למען חינוך בני נוער לקבלת השונה בחברה”.

“זה סרט דוקומנטרי שהפקתי ביחד עם הקבוצה שלי כחלק מפרויקט דוקו במגמה שאני לומד בה”, סיפר ליאם בשיחה עם WDG, “הוא מספר בעצם את הסיפור שלי בתור ילד ונער טרנסג׳נדר ומציג כמה פעילויות שלקחתי בהן חלק בתור חניך באיגי, ארגון הנוער הגאה בו אני חניך עכשיו שנה רביעית. קיבלתי הרבה מאוד תגובות על הסרט, מאנשים שקרובים אליי, כאלו שלא דיברתי איתם שנים וגם מכאלו שלא הכרתי בכלל לפני. רוב התגובות היו מאנשים שאמרו שהם מרגישים תחושת גאווה על כך שבאמת החלטתי ללכת עם מי שאני ולא להסתיר את זה יותר אבל התגובות שהכי שימחו אותי היו מכאלו שהיו עוד בארון, או בשלבים ראשוניים בתהליך היציאה שלהם, גם כאלו טרנסיםות וגם כאלו שלא שאמרו לי שהסרט עזר להם להכיר את קהילת הלהט”ב יותר ועזר להם להתגבר על הפחד מלספר לאנשים או על הפחד מלהצטרף ולקחת חלק מהפעילויות של איגי”.

איך אתה מרגיש עם הזכייה באות?
“אני חושב שהרעיון של לתת כאלו אותות לילדים ונוער זה דבר נהדר. האותות האלו יכולים מאוד להעצים את אותם הילדים שמקבלים אותם וגם את אלו שלא מקבלים אבל כן צפו בטקס או שמעו את הסיפורים של אלו שכן. זה יכול לחשוף אנשים לנושאים חדשים שהם לא חשבו עליהם קודם ובגלל שבטקס הוצגו הרבה בני נוער שפועלים בקהילה וסופר על הפעילות של כל אחד ואחת הדבר הזה יכול להציג לעוד ילדים ונוער אפשרויות של איך הם בעצמם יכולים גם לקחת חלק בתרומה לחברה, לפתוח להם דלת לעולם הזה ולתת להם ככה את הפוש הראשון להתחיל לפעול למען שינויים כאלו ואחרים שהיו רוצים לקחת בהם חלק”.


הילדים הנוספים שקיבלו את אות ילדי ישראל בתחום המאבק בבריונות הם סירין עדואן אסו ריש, אשר בעקבות חוויה אישית, החלה להוביל שינוי בקרב תלמידים אשר חווים מקרים דומים לשלה, מתנדבת במפגש עם תלמידים החווים בריונות ומעבירה סדרה של פעילויות בגנים שמטרתם העלאת המודעות בקרב ילדי הגן בכל מה שקשור לבריונות. ואופק ראשון, שהקימה את “סיירת החרם”, פוגשת ילדים שעוברים בריונות וחרמות בבתי ספר ומסייעת להם להתמודד מול התופעה. אופק חולקת איתם את סיפורה האישי ובכך מעודדת אותם ומעניקה להם את הכלים הנדרשים להתמודד.

עוד בנושא:  אהבה שווה - תערוכת צילומי זוגות להט"ב ביום חתונתם

אין הבדל בין היכולות של בנים ובנות

בתחום הובלת שינוי חברתי קיבלה את האות נוי פרידמן, בת 17 מחולון, שנאבקת להשגת שוויון מגדרי בבית הספר ובעירה, רותמת את התלמידות להצטרף למאבקים וכן את מועצת התלמידים הארצית. בעקבות אפליה שחוותה ובזכות המאבק שלה שינה בית הספר את עמדתו והשווה בין בנים לבנות בספורט. בנוסף, נותנת דוגמא אישית שאין הבדל בין היכולות של בנים ובנות, השתתפה בתכנית נינג’ה ישראל וחברה בנבחרת הטיפוס בחולון.

עוד בתחום הובלת שינוי חברתי קיבלו את האות באסל עמור, חניך מצטיין בארגון הנוער “שביבת אג’יק” בחברה הבדואית, לקח חלק בקורס המד”צים הראשון של הארגון, רותם בני נוער להצטרף לתנועת הנוער, פעיל בעזרה לתושבי כסייפה, סוכת שלום לתלמידים יהודים וערבים, הוביל שיח על החגים של הדתות השונות. אופק נוריאל, חבר מועדון אינטראקט “עמיתים” – מיזמי שירות לקהילה ופיתוח כישורי מנהיגות לבני נוער. השתתף בניקוי חופים באזור נהריה, תמיכה בקשישים, מתן לימודי העשרה לילדים בכיתות ה’-ו’, גיוס תרומות ליחידת הפגים של בי”ח גליל מערבי-נהריה, ורון רונה רובין, פעילה בכנפיים של קרמבו, פתחון לב, הוסטלים, בתי אבות, חלוקת מזון, שילוב של ילדים עם מוגבלויות בחברה, תוך התמודדות עם מגבלת ראייה.

הילדים שלא חיכו לאף אחד

“יום הילד הבינלאומי הוא היום שבו אנחנו מתרכזים בכל הילדים, בזכויות שלכם, ברווחה שלכם, בבריאות שלכם, בדאגה לעתידכם. השנה האחרונה בצל מגיפת הקוורנה הייה שנה לכולנו גם לכם הילדים ובני הנוער, ובכל זאת, גם השנה הזאת אתם הצלחתם להתעלות מעל הקושי, לתת ולתרום. האות שאתם מקבלים היום הוא קרן אור של כולנו. הרבה פעמים אנחנו המבוגרים לומדים מכם, גם עכשיו אתם מלמדים אותנו איך להתגבר ואיך לעשות טוב, גם כשכקשה. המשיכו לפעול ולעשות עולם טוב יותר ויפה יותר, אתם העתיד שלנו”.

“הטקס משרת שתי מטרות חשובות – גם לתת את הכבוד שבאמת מגיע לכל אותם צעירים נפלאים ומצטיינים ולתת עליהם את הזרקור, אבל לא רק”, אמרה מנכ”ל הקרן, גליה וולך, “החודש אנחנו גם מציינים את יום הילד הבינלאומי ולא בכדי. ‘הילדים הם העתיד’ כבר הפך מביטוי שגור לקלישאה חבוטה אבל המצב הזה חייב להשתנות. הילדים הם באמת עתידנו ועלינו בראש ובראשונה לדאוג להם, למעמדם ולזכויותיהם. ההצלחה שלהם היא ההצלחה של כולנו ולראיה, הילדים המצטיינים שלא חיכו לאף אחד והיום מקבלים אות מיוחד במעמד נשיא המדינה”.

חברי הועדה הבוחרת | צילום: אן איליאשוב

 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן