fbpx

ביום הראשון בתפקיד – נשיא ברזיל הנבחר ביטל את הגוף האחראי לקידום והגנה על זכויות הלהט”ב

נשיא ברזיל הנכנס ניצל את יומו הראשון בתפקיד לביטול הגוף העוסק בקידום והגנה על זכויות הלהט"ב במדינה, והפעילים הלהט"בים חוששים שזהו צעד ראשון בדרך לביטול הזכויות | "אין שום תקווה שהממשלה של בולסונארו תתייחס לקהילה באופן הוגן"
נשיא ברזיל
נשיא ברזיל ז’איר בולסונארוAgência Brasil Fotografias | CC BY 2.0

נשיא ברזיל הנבחר, ז’איר בולסונארו, נשאר נאמן להבטחות הבחירות שלו וכבר בימיו הראשונים בתפקיד חתם על שורה של צווים הפוגעים בזכויותיהם של חברי הקהילה הגאה, וכן בזכויותיהם של קבוצות ילידים במדינה.

ז’איר נכנס לתפקידו כנשיא ב-1 בינואר, לאחר שבבחירות שנערכו בחודש אוקטובר 2018 זכה ב-55% מהקולות. שעות ספורות לאחר השבעתו, הוציא בולסונארו את הטיפול בסוגיות להט”ביות מתחום השיפוט של המשרד לזכויות האדם, מבלי להעביר אותן לטיפול של גוף או סוכנות אחרת, ובכך בעצם הפקיר את נושא זכויות הלהט”בים.

לתפקיד ראש המשרד לזכויות האדם המצומצם, מינה בולסונארו את דאמארס אלבס, עורכת דין ומטיפה אוונגליסטית לשעבר, שכבר התבטאה בעבר נגד מדיניות המכילה ומקבלת להט”בים, וטענה כי היא מהווה איום על המשפחה הברזילאית. “בנות יהיו נסיכות ובנים יהיו נסיכים”, אמרה אלבס, “לא תהיה עוד הכוונה אידאולוגית של ילדים ונוער בברזיל”.

פעולותיו של בולסונרו נגד קהילת הלהט”ב ומיעוטים אחרים בברזיל אינן מפתיעות. “ההומופוב הגאה” כבר חשף את דעותיו בנושא הלהט”בי בעבר כשאמר שהוא מעדיף “בן מת על פני בן הומו”, והמליץ להורים שחושדים שילדיהם להט”בים, “להכות את ילדיהם עד שהם יחזרו להיות נורמלים”. לאחר שנבחר אמר בולסונארו כי הוא מתחייב לפעול במקביל לחוקה ולתנ”ך ולא לפגוע בחירות האישית של האזרחים, אך יחד עם זאת הבטיח לשנות את מסלולה של ברזיל תוך מאבק ב”שמאל הקיצוני”.

הנשיא החדש זוכה לאהדת מנהיגי העולם, בהם גם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ונשיא ארה”ב דונלד טראמפ, שאמר כי הוא מרוצה מאוד מהיחסים ששתי המדינות מתחילות לפתח, וכי הוא בטוח שהיחסים בין שתי המדינות יועילו לעולם ולמערכת הערכים המשותפת.

הפעילים הלהט”בים במדינה קצת פחות אופטימיים, בלשון המעטה, לגבי כהונתו של בולסונארו, ורבים מהם חוששים כי הפעולות של הימים האחרונים הם רק התחלה בדרך לביטול כל זכויות הלהט”ב.

טרם כניסתו לתפקיד, מיהרו זוגות להט”בים ברזילאים רבים להנשא. למרות שנישואים בין בני זוג מאותו המין חוקיים בברזיל מאז שנת 2013, רבים חוששים כי בולסונארו עשוי לפעול לביטול זכויות הלהט”ב במהלך כהונתו.

עוד בנושא:  מצע לדיון - הרשימה השווה מזמינה אתכן לגבש את מצע המפלגה

“אין לי שום תקווה שהממשלה של בולסונארו תתייחס לקהילה באופן הוגן”, אמרה הפעילה החברתית סימי לרט, “המזכירות לקידום זכויות האדם ולהגנה עליהן, שדנה בחששות שלנו עד כה, פשוט נעלמה. סתם כך. ואנחנו לא רואים שום סימנים לכך שתשתית ממשלתית אחרת תטפל בסוגיות הלהט”ב”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן