fbpx

ביגוד הוא כמו מגדר – לא הכל שחור לבן

הפקת האופנה של מלי ארואסטי מבקשת להדגיש את הגוונים השונים של נשים וגבריות (ומה שביניהם | צריך לשאול שאלות בכל תחום, אף פעם לא להישען ולקבל שום דבר כמובן מאליו, אלא לנסות לשבור את המוסכמות ולבנות אותם מחדש"
מעיל עור וכומתה לצד חולצת גולף, שרשרת מתכנת ואטמי אוזנים
צילומים: מלי ארואסטי

לכבוד שבוע האופנה המתקרב ובא יצרו הסטייליסטית רון שפונט והצלמת מלי ארואסטי הפקת אופנה גאה שמאמינה שמוסכמות נועדו כדי לפרוץ מהן. דרך משחק בין הטיפות, בשחור לבן, שואפות השתיים לחקור את הגבולות המגדריים ומעלות שאלות על זוגיות, אנושיות וגוונים שונים של נשים וגבריות (ומה שביניהם).

הפקת האופנה הייחודית, בהשראת הדוגמנית רובי רוז והצלם הלמוט ניוטון, בוחנת את גבולות המושג “סקסי” עם לוק פאנקי וסגנון בועט. הדוגמנית הישראלית קטיה קורוטון, אותה מכנה הצלמת “רובי רוז הישראלית”, מציגה מראה נערי ומקועקע עם פן קצת אחר של נשיות ממה שאנחנו רגילים לראות על המרקע – אבל עדיין עם המון סקס אפיל. הדוגמנית סבטה קנבסקי משלימה עם נשיות שמצד אחד היא יותר מסורתית ומצד שני מאוד קשוחה ובלתי מתפשרת.

“אני מאוד גאה בהפקה הזאת”, מסבירה ארואסטי, “אני זוכרת את הימים שהייתי לוקחת בלי שאף אחד ישים לב את המגזין ‘הזמן הורוד’ מהקיוסק השכונתי רק כדי לקבל הצצה לעולם השונה והמושתק של הקהילה הלהט”בית. עכשיו אנחנו בימים קצת שונים, התקדמנו המון כחברה. כיום אפשר לדבר על הדברים לעומק, להנכיח גם את השונה ולשים אותו על השולחן. השיח הציבורי מוכן לשלב הבא, ואנחנו מוכנים להיות פאקינג גאים במה שאנחנו. זאת הפקת האופנה הראשונה שלי ואני שמחה שהצלחתי להעביר מסר שהוא חשוב לי באופן אישי”.

באמצעות העיסוק באופנה, שנחשב בעבר שטחי והוגבל לדימוי גוף מאוד ספציפי, בוחנת ארואסטי רבדים שונים של זוגיות. “רציתי להציג לא רק את החלקים החמים, אלא גם את הדינמיות את הכעסים ואת כל המורכבות של קשר”, היא אומרת ומשבחת את הסגנון הבועט של רון שפונט, הסטייליסטית של ההפקה.


ההפקה נערכה במסגרת מסלול לימודי הצילום בסטודיו גברא בת”א בהנחיית צלם האופנה איתן טל.

“ניסיתי לחשוב מה מדבר אלי, מה זה אופנה בשבילי והיה ברור לי שמה שבאמת בוער אצלי זה הנושא הזה, אופנה שהיא מעט להט”בית”, מסבירה ארואסטי, “גיבשתי רעיון ולמזלי הצלחתי להגיע לצוות מנצח שמאוד אהב את הכיוון ואת הרעיון ופשוט העיפו אותו קדימה, רון שפונט, שלקחה את הרעיון אימצה אותו והוסיפה המון משלה, שירלי יצחק שהייתה יד ימיני לאורך כל הדרך ועשתה את האיפור ועיצוב שיער ויורם קרקובסקי שהיה לי לעוזר צלם תומך”.

עוד בנושא:  מה הקשר בולבול על חולצה?

מה המסר אותו ניסיתן להעביר בסטיילינג/צילומים?
“המסר שהיינו רוצות להעביר הוא שתמיד צריך לשאול שאלות, בכל תחום. אם זה לבוש, זוגיות או מגדר. אף פעם לא להישען ולקבל שום דבר בתור מובן מאליו, תמיד לחשוב אם אנחנו מתחברים לדברים מתוך קונבנציות או מתוך מוסכמות ולנסות לשבור את הדברים לבנות אותם מחדש. אם מדובר בזוגיות, אז להבין את כל המורכבויות של קשר, שלא הכל שחור ולבן, ואם עוסקים בלבוש, אז אפשר ללבוש דברים אחרת, לנסות ולהתאים את הלבוש אלינו. הנושא של מגדר הוא תחום אין סופי, אנחנו רגילים להפריד את עצמנו לנשי וגברי אבל, אולי אנחנו גם וגם. למעשה אנחנו בזמנים שיש טשטוש מגדרי, אפשר לשאול שאלות שאין לנו תשובה עליהם, כמו מה משמעות של טשטוש מגדרי, מה ההשלכות שיש, אם הוא מקשה ביחסי זוגיות ואם הוא מפריע או הפוך בתחומים נוספים”.

טי שירט שרוול ארוך, חולצת נשים מפוספסת, מכנסי עור קצרות, ג’קט עור
גוזיה של קלווין קליין, חליפת נשים שחורה אלגנטית ומכנסיים מחוייטים

סטילינג – רוט שפונט | צילום: מלי ארואסטי | דוגמניות – קטיה קורטון, סבטה קנבסקי | איפור ושיער – שירלי יצחק
עוזר צלם – יורם קרקובסקי | ביגוד – טרמינל X | צולם בסטודיו גברא ת”א | תודה לצלם איתן טל ולצלמת אתי נמיר על הליווי במהלך הפרויקט אופנה ולטרמינל X על הבגדים

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן