fbpx

בוחרים את הנשים הגאות ל”איש השנה” בבאר שבע

פרויקט בחירת אנשי השנה של אתר החדשות באר שבע נט כולל שתי מועמדות גאות - מלכת דראג הדרומית סלין לה דיוויון ואשת הלילה אבישג טביב. "יש כוח גדול שדורש שחרור ונתק מהכבלים שהיו מתוחים במשך זמן רב". הכנסו ועזרו להן להבחר
monroecelinaandavishag
סלין לה דיווין ואבישג טביב | צילום: לידר משה

בחודשים האחרונים התנפצה בועת הגאווה של באר שבע, והבירה הגאה של הדרום חשפה בפנינו פעם אחר פעם את ראשה ההומופובי. מי שמחזיר לעיר את גאוותה הם בעיקר תושבי ותושבות העיר, שבחרו בשתי דמויות להט”ביות מוכרות בעיר כמועמדות לתואר איש השנה של העיר באר שבע.

המועמד הראשון הוא אסף פרן, הידוע כמלכת הדראג סלין לה דיווין, המופיעה כמועמדת בקטגורית תרבות, והמועמדת השנייה היא אבישג טביב, המועמדת בקטגורית חיי הלילה כאישה היחידה וכנציגה של הקהילה.

“זו הייתה בשורה פשוט מרגשת ומפתיעה”, סיפרה סלין לה דיווין ל-WDG, “ידענו תמיד שאנו נלחמות ודוהרות לעבר הגשמת יעדים לשינוי, השגת מטרות ויצירת הצלחות, לא עניין אותנו ההוקרה הכללית, התודעה הציבורית, רצינו ליצור למען מי שרוצה אותנו, ולקבל את הבשורה הזו יחד עם כמות פירגון ענקית מהעיר היה פשוט מחמם, מרגש ומעצים”.

“הופתעתי מאוד”, הוסיפה אבישג טביב, “חדשות מאוד משמחות, מרגשות – וגם הזויות. אין בי ספק שהתרבות שאנחנו מייצרות ומציעות היא חשובה וקריטית למרקם התרבותי והאנושי של העיר, אבל הקהל שלנו מצומצם יותר מספרית מאשר קהלים של האחרים המופיעים בקטגוריות שלנו”.

איך אתן מסבירות את הבחירה בכן כמועמדות?
“אני חושבת שבמשך שנים הייתה חסרה לבאר שבע קשת”, הסבירה סלין, “קשת של גוונים, של סוגים, של ״בריחה״ מהמציאות החברתית הלפעמים לא קלה, ופשוט הבתים האלו שניתן להגיע אליהם ולחייך, לצחוק, להנות, לחוות התרגשויות. בעזרת הצוות המדהים והקהילה התומכת הצלחנו לרגש ולהתרגש מבאר שבע בחדש בתחומי יצירה, תרבות, לילה ואקטואליה מ״הקהילה״ החוצה אל החיים היום יומיים, אל התושבים, הנוער, הבוגרים, ולכבוש את האורחים בקסם”.

“הא.נשים פשוט אוהבות.ים אותנו”, מחזקת טביב, “הקהל שלנו שהיא השותפה המיידית שלנו לעשייה. בלעדיהןם אין לנו איך או למה להמשיך, והןם מי שהעלו את שמנו והצביעו עבורנו בשלב המקדים של התחרות”

מה לדעתכן זה אומר על העיר ועל התושבים שבחרו אתכן?
“קודם כל שנבחר”, נזהרת טביב, “אבל ברצינות, זה נותן לי תקווה. תקווה לשינוי”.

“יש קסם שמתפתח בעיר שלנו (באר שבע)” מסכמת לה דיווין, “יש כוח גדול שדורש שחרור ונתק מהכבלים שהיו מתוחים במשך זמן רב, באר שבע מנצחת מבחינתי ברגע שהיא פותחת בפניה את סוג היצירה האישית שלי במהלך כל תקופת העשייה הפורחת שלי בשנים האחרונות. זהו כבוד גדול ואושר ענק להניח את שתי הרגליים על האדמה ולהמשיך לחבק את כל הקהלים וליצור למענן.ם. אני מדברת במטאפורות כי אני כל יום קמה לאגדה חדשה, לסרט מרגש. לא קל תמיד להילחם באריות, בגלדיאטורים שחוסמים הרבה גישות. אבל בעזרת מקבץ של גיבורי על אנחנו מצליחימות לייצר את השינוי. יש גאווה בבאר שבע. בהזדמנות זו אודה לקולגות הצמודות שלי, ביאליק 26- מיקי לוי ואבישג טביב המדהימות על הבית לחלום וליצור. לאנשימות הזוהרימות והחברות והחברים שתמיד שם יד ביד עם החזון והעשייה הבלתי פוסקת לשינוי והובלה של צבע חדש”.

עוד בנושא:  אהבה שווה - תערוכת צילומי זוגות להט"ב ביום חתונתם

את פרויקט בחירת אנשי השנה מוביל אתר באר שבע נט, אתר החדשות של העיר. לתמיכה במועמדים הגאים תוכלו לגלוש אל האתר ולהצביע.

%d7%90%d7%99%d7%a9%d7%94%d7%a9%d7%a0%d7%94%d7%91%d7%a9

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן