fbpx

בבריטניה אפשר לבחור – מכנסיים או חצאית לבית הספר

בריטניה השמרנית עושה צעד נוסף ליצירת סביבה מכילה מגדרית ומשנה את נהלי התלבושת האחידה במוסדות הלימוד במדינה. "כל תלמיד ותלמידה יוכלו לבחור אם ללבוש מכנס או חצאית"
צילום: מתוך יוטיוב
צילום: מתוך יוטיוב

בישראל החופש הגדול רק מתחיל, אבל בבריטניה כבר מתכוננים לשנת הלימודים הבאה עם מדיניות חדשה שהוצגה בימים האחרונים, המגדירה את כללי התלבושת האחידה במוסדות החינוך במדינה.

על פי המדיניות החדשה, קוד הלבוש כבר הנהוג במוסדות החינוך יישמר, אך לא יוגדר על ידי המגדר של התלמיד, אלא יהפוך לאחיד וניטרלי מבחינה מגדרית, כך שיאפשר לנערים ללבוש חצאיות ולנערות ללבוש מכנסיים לבית הספר.

קביעת המדיניות הנייטרלית היא תוצאה של קמפיין חברתי שהזהיר כי המדיניות הקיימת, המכריחה בנים ללבוש מכנסיים ובנות ללבוש חצאיות עלולה להחשב כאפליה של תלמידים להט”בים. שמונים מוסדות חינוך בבעלות המדינה בבריטניה כבר אימצו את המדיניות החדשה, שאמורה להתרחב לכל מוסדות החינוך במדינה, במטרה ליצור סביבה פתוחה ובטוחה לילדים אשר עדיין חוקרים את הזהות המגדרית שלהם.

“אנו מקדמים בברכה את כל המאמצים שנועדו לתמוך בצעירים שטרם גיבשו את זהותם המגדרית ולהבטיח כי הם מרגישים מאושרים ומקובלים בבית הספר”, אמר דובר אחד מבתי הספר שכבר אימצו את היוזמה, “זה מעודד לראות את המהלך הזה”.

גם המוסדות הוותיקים במדינה מאמצים בשמחה את המדיניות החדשה. אחד מהם הוא מכללת ברייטון, שנוסדה לפני 170 שנה. “בית הספר ימשיך עם מדיניות התלבושת האחידה, אבל מעכשיו כל תלמיד ותלמידה יוכלו לבחור את אחת התלבושות – חצאית או מכנס”, הסביר מנהל המכללה בראיון ל – The Independent, “המדיניות עולה בקנה אחד עם העובדה שיש תלמידים מסוימים שמרגישים טוב יותר הזדהות עם מגדר שונה מזה עימו הם נולדו”.

עוד בנושא:  ארגוני הסברה קוראים ללהט"ב אמריקאים לגנות את התקפת חמאס נגד ישראל

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן