fbpx

ארה”ב ביטלה את איסור שירות טרנסג’נדרים בצבא

מזכיר ההגנה האמריקאי הודיע אתמול על ביטול האיסור על טרנסג'נדרים מוצהרים לשרת בצבא ארה"ב. המשמעות: כ-2450 טרנסג'נדרים המשרתים כיום בצבא ארה"ב יוכלו להפסיק להסתיר את זהותם כדי להמנע משחרור בכוח
public parade
 MILITARY PARADE | Public Affairs Office Fort WainwrightCC BY 2.0

מזכיר ההגנה האמריקאי, אשטון קרטר, הסיר ביום חמישי את אחד המחסומים האחרונים לשירות בצבא ארה”ב, בכך שהסיר את האיסור של הפנטגון האוסר על טרנסג’נדרים מוצהרים לשרת בצבא.

קרטר הבהיר כבר בשנה שעברה על כוונתו לבל את האיסור על טרנסג’נדרים מוצהרים לשרת, אותו הגדיר כ- ‘לא עדכני’ והורה לקצינים בכל החיילות לבחון מה יש לעשות על מנת לבטלו. ההחלטה מקדמת תהליך של שינוי שמנהיג קרטר בצבא בשנה האחרונה, שכולל פתיחה של תפקידי לחימה לנשים, ומינויו של מזכיר צבאי גאה ראשון.

החלטתו של קרטר מתקבלת בתקופה בה אלפי טרנסג’נדרים כבר משרתים בצבא ארה”ב. אך עד לימים אלו, רובם נאלצו לשמור על זהותם בסוד על מנת להמנע משחרור מהצבא. מצב דומה לזה עמו התמודדו לסביות והומואים לפני ביטולה של מדיניות ה- don’t ask, don’t tell בשנת 2011.

מחקרים שהוזמנו על ידי משרד ההגנה מצביעים על כך שמתוך 1.3 מיליון משרתים בפועל, כ-2450 מהם הינם טרנסג’נדרים, וכי בכל שנה כ-65 חיילים בשרות סדיר מתעניינים בניתוח לשינוי מין.

כצפוי, ביטול האיסור על שירות טרנסג’נדרים נתקל בהתנגדות מצד הדרגים הגבוהים ביותר בצבא, שתארו את ההחלטה כ”ניסוי חברתי שעלול לפגוע בתפקודו ומוכנותו של הצבא”. אך מחקרים שונים דווקא הגיעו למסקנות ההפוכות – כשהצביעו על כך שביטול האיסור סבירות נמוכה להשפיע על מוכנותו של הצבא.

עוד בנושא:  אהבה שווה - תערוכת צילומי זוגות להט"ב ביום חתונתם

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן