fbpx

ארגון נשים לט”ביות חדש מחפש שם

ארגון הנשים החדש שנושא את השם הזמני "ארגון נשים קוויריות" מבקש להשמיע את קולן של הנשים הלט"ביות. אך בתור התחלה מבקש מכן לסייע במציאת שם לארגון | "מאמינות שתהיה התגייסות רבה של מתנדבות לארגון, ונצליח ליצור קהילה תומכת של נשים למען נשים"
נשיםלטביות

בימים אלו מוקם בישראל ארגון נשים לט”ביות חדש, שנועד להשמיע את קולן של הנשים הלט”ביות ולייצגן בקהילה.

מאחורי היוזמה עומדת שרי ירושלמי, אשת חינוך, אמא לסבית ואקטיביסטית חברתית למען זכויות להט”ב, אליה הצטרפו יאנה ארד רדוצקי, אשת שיווק דיגיטלי ומקימת האתר “Bmoms שבט האמהות הגאות“, ועלמה קלברמן, מוזיקאית יוצרת (הכוכב הבא עונה 3), כותבת ומלחינה.

“הגעתי לעשיה חברתית בעקבות מקרה של גילוי להט”בפוביה בגן של הבת שלי”, מסבירה שרי ירושלמי, “דרך המסע האישי שלי הבנתי שיש לקהילה שלנו כוח ואחריות לשנות את החיים של כולנו, ומאז אני עוסקת בקידום זכויות להט”ב. במהלך הזמן גיליתי שהקול הנשי בקהילה הגאה הוא קול שלא כל כך נשמע, למעט ארגון הנשים הדתיות בת קול, מאז סגירת קלף המיתולוגי אין יצוג לקול הנשי בקהילה. בקבוצות הפייסבוק השונות עולים צרכים רבים אך נותרים ללא מענה, נשים רבות חוות קשיים פרוצדורליים, לט”בפוביה ובבדידות. השטח מלא בדיסאינפורמציה ויש צורך גדול בכינון בית אמיתי, חברתי, כלכלי ופוליטי.

כשראיתי את תמונת ראש הממשלה במפגש עם ארגוני הקהילה במהלך בחירות 2019, ראיתי את הנוכחות הדלה של הנשים בתמונה והבנתי שמשהו צריך להשתנות, שהגיע הזמן לכוח נשי שידאג לאינטרסים שלנו כנשים קוויריות לט”ביות, לארגון שייצג רק אותנו ויעסוק בסוגיות הרבות שעולות בחיינו”.

“בשנתיים האחרונות עברתי עם זוגתי תהליך של כניסה להריון והיום בע”ה מצפה לילד”, מסבירה רודצקי, האחראית על התוכן בארגון החדש, “כמות השאלות ואנשי המקצוע וההחלטות שפגשנו היממו אותי. לכל אורך התהליך הרגשתי אבודה. היו לי המון שאלות ומעט מאד מידע. איך בוחרים בנק זרע? מה חדרי הלידה הגיי פרנדלי באיזור שלי? איך נרשמים כאמא לא ביולוגית? למזלי, זוג חברות טובות עברו את זה לפנינו והפכו למוקד עלייה לרגל. התייעצנו איתן המון, ולא רק אנחנו. ואז חשבתי מה עושות נשים שאין להן עם מי להתייעץ? הולכות לבד בחושך? ככה התחלתי לאסוף עצות וטיפים מאמהות לסביות ולהנגיש אותם באתר Bmoms.

החלטתי להצטרף לצוות הקמת הארגון הנשי קווירי החדש מתוך רצון בקידום אינטרסים של נשים גאות. יש המון יוזמות בשטח בכל הארץ וארגון גג יכול לאגד אותנו ככוח יותר חזק. למשל, כגוף כלכלי מאוחד נוכל להוזיל עלויות מול בנקי הזרע וספקים אחרים, לגייס תרומות לזוגות שקשה להן או למפות נותני שירות ידידותיים למשפחות גאות”.

על משבצת הצעירות והקהילות המקומיות בארגון החדש אחראית עלמה קלברמן.

“במרץ האחרון שיחררתי את אלבום הבכורה שלי “שֵׁדָה” עם הסינגל שהיווה עבורי יציאה פומבית מהארון והכה גלים בקהילה ובכלל”, מספרת קלברמן, “זכיתי לצאת בקיץ שעבר לטור גאווה ולעמוד על במות אירועי הגאווה ברחבי הארץ, גם על הגדולות ביותר בת”א, ירושלים ובאר-שבע. ככה פתאום באו עליי שלושים הופעות בלתי מתוכננות שריגשו אותי ועשו אותי חלק, בין היתר, מנוער שמביט בקליפים ומאזין לשירים בכל רגע נתון, רואה בהם את עצמו ומרגיש קיים, קצת פחות לבד. כל זה מעבר להקמה של פרויקט “קוויר בעיר” לקהילה הגאה ברחובות והפקת שני המצעדים הראשונים בעיר.

ההחלטה לחבור לשרי ולהקים את הדבר הזה מאפס היא החלטה בלתי רציונלית, אלא רגשית, פנימית, מאד אמוציונלית. תחושה של “חייבות כבר לעשות את זה”, אם כי ההסברים המנוסחים היטב לא באמת יעבירו את הצורך פשוט לעשות את זה, פשוט לראות דבר כזה קורה. פשוט לקבץ עוד ועוד נשים גאות בארץ הזו, להקים אותן מהספה ולומר להן שהגיע הזמן להכיר, להפגש ולעשות. מה שרק אפשר, ביחד. אני קוראת לכולן לבוא ללחוץ ידיים או לתת חיבוק ולחשוב איתנו ביחד – מה אנחנו באמת רוצות”.

אילו מטרות אתן מציבות לעצמכן כארגון?
“מטרת הארגון בראש ובראשונה היא להנגיש מידע ולדאוג לייצוג ומענה נאות ויצירת קהילה תומכת לנשים לסביות, ביסקסואליות, טרנסיות ולנשים בכל הקשת המולטימשיכתית. באופן אישי אני רואה חשיבות עליונה בהנגשה של מידע, לא כולנו יכולות להרשות לעצמנו יעוץ של עורכת דין, יועצת מס ומטפלת זוגית, ארגון הנשים החדש ינגיש את השירותים האלה. מטרת העל היא שמירה ודאגה לקהילה. אני מאמינה שתהיה התגייסות רבה של מתנדבות לארגון, ונצליח ליצור קהילה תומכת של נשים למען נשים, החל מיעוץ משפטי, וכלה בהחלפות בגדים”.

הארגון החדש נושא את השם הזמני “ארגון נשי קווירי” כמושג מטריה המכיל את כל הזהויות הנשיות בקהילה. אך מקימות הארגון מבקשות למצוא לו שם חדש ולשם כך זקוקות לעזרתכן.

ב22.12 ב 20:30 יתקיים במתחם פנתרה ברחוב הארבעה ערב חשיפה, סיעור מוחות ובחירת שם.

“כבר מספר חודשים שאנחנו עובדות על הקמת הארגון” מסבירה ירושלמי, “החלטנו לקיים ערב סיעור מוחות במטרה להציף צרכים ולהגדיר יעדים שלא עלו בעבודתו עד כה. אנחנו רואות חשיבות רבה במוערבות ובסולידריות עם כל חלקי הקהילה המגוונים. אף אחת לא נשארת בחוץ. אנו מזמינות כל מי שרוצה להשפיע סדר היום של הארגון, להנכיח צרכים, אג’נדות ומאבקים להצטרף לצוות המוביל של הארגון. זה הזמן שלנו!”

יש לכן רעיונות לשם חדש לארגון? אפשר לשלוח הודעה בעמוד הפייסבוק של ארגון נשים קוויריות מחפשות שם.

עוד בנושא:  רשימה קווירית למועצת העיר ת"א

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. אורית הגב

    רעיון לשם לארגון – סוטות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן