fbpx

ארגון האקדחים הוורודים מחמש את הלהט”בים בארה”ב

מועדון הירי 'האקדחים הוורודים' מדווח על עליה של עשרות אחוזים במבקשים לשאת נשק. "קהילת הלהט"ב מועדת להתקפות, ולכן חשוב שתהיה לה האפשרות להגן על עצמה"
pinkpistols3

ארגון הנשק Pink Pistols (האקדחים הוורודים) מפרסם, כי בשבועיים שעברו מאז הטבח במועדון ה-Pulse באורלנדו, עלה מספר המבקשים להצטייד בנשק חם בעשרות אחוזים.

לדברי דילן ווסט, חבר בארגון, בשנה האחרונה לא היה שינוי משמעותי במספר החברים בארגון, אך מיד לאחר הטבח באורלנדו הכפיל המועדון את מספר החברים ל-230 חברים. עמוד הפייסבוק של המועדון, שכלל 1500 חברים, צמח ל-6500 חברים לאחר הירי.

למרות הדיווחים על כך שהיורה באורלנדו, היה שייך לקהילה הגאה, בארגון טוענים כי הוא לא היה חבר רשום באקדחים הוורודים.

“תמיד היה צורך בקהילת הלהט”ב להגנה עצמית”, הסביר ווסט את הנהירה להתחמשות מצד חברי הקהילה. לדבריו, הטבח באורלנדו הביא את הנושא לכותרות, אך לא מדובר בדבר חדש. “נתוני ה-FBI מורים על קרוב ל-1000 מקרים של פשעי שנאה נגד להט”בים שבוצעו בארה”ב בשנת 2014. אנחנו מחויבים לשימוש חוקי, בטוח ואחראי בכלי הנשק, להגנה על הקהילה הלהט”בית. אנחנו לא מאמינים יותר בזכותם של אלו ששונאים ומפחדים מלהט”בים להשתמש בנו כמטרות לזעם שלהם. הגנה עצמית היא הזכות שלנו”.

pinkpistols2

“קהילת הלהט”ב מועדת להתקפות, ולכן חשוב שתהיה לה האפשרות להגן על עצמה”, מסביר עו”ד דייב קופל, “כוחות הביטחון עושים מאמצים להגיע כמה שיותר מהר לכל זירה שכזו, אבל הם לא יכולים להיות בכל מקום כל הזמן. הלהט”בים החמושים מהווים את קו התגובה הראשוני, והפעולה שלהם מאפשרת להם להשאר חיים עד שכוחות הבטחון יגיעו”.

אך לא כולם שותפים לדעתו של קופל. “הנהירה של חברי הקהילה להתחמש היא מובנת אך גם מסוכנת”, אומר טימות’י מקארת’י, מנהל התכנית למיניות ומגד באוניברסיטת הרווארד, “זה הגיוני שאנשים ירגישו את הצורך להגם על עצמם, במיוחד אחרי מקרה נורא כמו זה שחווינו, אך זה עלול להיות בעייתי ומסוכן. כי יותר רובים לא מובילים לפחות אלימות. להפך. ככל שיהיו יותר כלי נשק, יהיה בהכרח יותר שימוש בנשק הזה, ולכן גם יותר אלימות”.

ככל שיותר אנשים יהיו מודעים לעובדה שהומואים, לסביות, טרנסים וביסקסואלים מסתובבים עם נשק להגנה עצמית, פוחת הסיכוי שהם יסמנו אותנו כמטרות לתקיפה

לארגון האקדחים הוורודים 45 סניפים ברחבי ארה”ב. כמה מהם היו רשומים על הנייר אך הפכו לפעילים רק בעקבות ההתעניינות שחלה לאחר הטבח. הארגון מסייע לחבריו לבחור נשק, לרכוש היתר, ולקבל הכשרה מתאימה לשימוש הבטוח המשפטי להגנה עצמית.

עוד בנושא:  על רקע גל הטרנספוביה: התחדשות בהנהגה של הארגונים הטרנסיים

מטרה נוספת לפעילותו של הארגון היא המודעות לכך שלהט”בים מוכנים להגן על עצמם.

“שלושים ואחת מדינות מאפשרות לאזרחים לשאת נשק מוסתר. במדינות אלה, להט”בים צריכים ללמוד להרגיש בנוח עם נוח עם רובים וללמוד להשתמש בהם בבטחה”, אומרים בארגון, “הם צריכים להקים כוחות משימה ורודים, לקיים קורסי ירי ולעזור ללהט”בים לקבל רשיונות לנשיאת נשק, והם צריכים לעשות את זה בצורה שמקבלת פרסום ככל האפשר. “ככל שיותר אנשים יהיו מודעים לעובדה שהומואים, לסביות, טרנסים וביסקסואלים מסתובבים עם נשק להגנה עצמית, פוחת הסיכוי שהם יסמנו אותנו כמטרות לתקיפה”.

pinkpistols4

צילום: מתוך יוטיוב

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן