fbpx

“אנו מוקפים באיסורים, נורמות וקבעונות מחשבה הסוללים לנו דרך “נכונה”

הגיליון השני של הפנזין GenderTuck בוחן את מרכיבי הטאבו החברתי ומערער את גבולותיו | אמנים משתתפים: שושקה אנגלמאיר, אילנה זעפרן, נונה שאלנט, בלה וולובניק וזמיר שץ
gendertuck2

הפנזין (מגזין עצמאי) GenderTuck הוא פנזין אמנות ומגדר חודשי, שנוצר מתוך הצורך בבמה מרוכזת שמנגישה אמנות ויצירה מגדריים.

החודש בחרו עורכי הפנזין לעסוק בנושא הטאבו.

“אנו מוקפים באיסורים חברתיים – נורמות וקבעונות מחשבה הסוללים לנו דרך “נכונה”. החודש בחנו את מרכיבי הטאבו החברתי וערערנו את גבולותיו. התחלנו בפרשיית בועז ארד ותלמידות תלמה ילין, המשכנו לאל הורות, דיכוי הנאות של הגוף ואף התבוננות מקרוב בפטישיזם. גם המוות סוקר והעלה תהיות לגבי התניות מגדריות שעולות בעקבותיו.

בגיליון החודש משולבות עבודות העוסקות בקרוס-דרסינג, מחזור חודשי, אוננות אי יציבות נפשית והפרשות גופניות. בשער מכבבת שושקה, הלוא היא בת דמותו של זאב אנגלמאיר, דמות בדיונית שהפכה למציאות ומעלה שאלות קשות על פריבילגיות אמנות קווירית וצזנזורה. מהם הפערים בחווית המציאות של גבר לבן שעולה על דראג בשדיים ופות חשופים (ומתנהל די בחופשיות במרחב), לעומת נשים ו/או להט”בים שמותקפים ומנודים על כך?

אמנים משתתפים: שושקה אנגלמאיר, אילנה זעפרן, נונה שאלנט, בלה וולובניק וזמיר שץ.

עוד בנושא:  מלאכים באמריקה חלק ב' – אירוע תיאטרוני נדיר

מאחורי הפרויקט עומדים דייב יעקב ודנה ברכה. דייב הוא אמן רב תחומי. הציג במעל לעשרים תערוכות קבוצתיות ותערוכת יחיד אחת. יזם פרויקטים חברתיים לאוכלוסיות מוחלשות, הוציא ספר אמן למרכז חקר אמנות השואה של יד ושם וייצג את ישראל בשנת 2016 ביריד ספרי הילדים העולמי בבולוניה. דנה ברכה היא אמנית רב תחומית ומאפרת. יזמה פרויקט ציבורי המפגיש בין אמנות ויצירה. בימי צילום מרוכזים יצרה מרחבים מאפשרים לא.נשים לבחון את עצמם דרך איפור ולעבור תהליכי השלמה והתבוננות.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן