fbpx

אמנות בהיבט להט”בי במוזיאון נחום גוטמן לאמנות

גרשוני בצילום של זהר קניאל

מדה וינצ’י ועד גרשוני – מוזיאון נחום גוטמן לאמנות מזמין אתכם להרצאה מרתקת על אמנות בהיבט הלהט”בי


גרשוני בצילום של זהר קניאל
גרשוני בצילום של זהר קניאל

כשאנו מדברים על אמנות להט”בית, אנו נוטים לחשוב בעיקר על התרבות הפופולרית – כמו קולנוע ותיאטרון, אך יצירות להט”ביות קיימת בכל התחומים – גם בציור, רישום ופיסול.

על מנת לאפשר לקהל הרחב להכיר את סיפורה של האמנות הלהט”בית, ולהחשף ליצירות מסגנונות שונים ותקופות שונות, החליט מוזיאון נחום גוטמן לאומנות לקיים אירוע אמנות להט”בית.

ביום שלישי הקרוב, תתקיים במוזיאון הרצאתו של קובי כרמי על אמנות בהיבט הלהט”בי מאז ועד ימינו. בהרצאה, במסגרת ארועי הגאווה ובשיתוף עם המרכז הגאה, יציג כרמי דוגמאות לאמנות להט”בית מהארץ והעולם.

אך מהי אמנות להט”בית? האם כל יצירה של אמן להט”בי נכללת תחת הקטגוריה הזו, או שמא רק אמנות העוסקת בנושאים להט”בים באופן ברור היא אמנות להט”בית?

“מבחינתי אמנות להט”בית היא אמנות שמציגה נושאים להט”בים”, מסביר קובי כרמי, אוצר אמנות ואיש אקדמיה, “אני מתייחס ליצירה עצמה ולא לחייו האישיים של היוצר, אלא אם הם באים לידי ביטוי ביצירה”.

את המאסטר שלו עשה כרמי על הומואירוטיות ביצירותיהם של לאונרדו דה וינצ’י ומיכאלאנג’לו, שני ציירים גדולים שיצרו סדרות פורטרטים לאהוביהם הנעריים. לאונרדו למאהבו מון סליי (השטן הקטן), שהיה גם בן חסותו ועוזרו במשך 30 שנה, ומיכלאנג’לו לתומאסו די קווליירי שהיה אהובו. במהלך ההרצאה ידון כרמי בהיבטים הלהט”בים ובהומו אירוטיות ביצירותיהם של מיכאלאנג’לו ודה וינצ’י ובפרשנויות שכל אמן ניסה להשיג למסרים החשובים עבורו.

Francesco_melzi

עוד ישוחח כרמי על האמנות הלהט”בית בישראל, שהחלה בשנות השמונים עם יצירותיו של גרשוני, כחלק מתופעה כלל עולמית של עיסוק באירוטיקה באמנות שהתרחשה בתקופה זו.

“אחת מיצירותיו המדוברות היא ‘היי חייל’ בה מחזר אחרי חייל דרך טקסט. דוגמאות ישראליות נוספות ניתן לראות בעבודותיו של מישורי, שמציג את עצמו כאישה ועד היום – עד עבודות של ניר הוד שעסק גם בנושא המגדרי”.

 

24.5 בשעה 18:00 | מוזיאון נחום גוטמן לאמנות | רחוב שמעון רוקח 21, נווה-צדק, תל-אביב

עוד בנושא:  דנה אינטרנשיונל בשיתוף מלכי ומלכות הדראג בישראל קוראים להחזרת החטופים עכשיו

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן