fbpx

איזה צחוקים, רה”מ מתאפר!

bibi_matan

הרשת גועשת סביב הפוסט של המאפר מתן מרחב, שמתגאה באיפור שהעניק לרה”מ. אורי שמילוביץ’ חושב שהלעג לרה”מ פוגע בעיקר בקהילת הלהטבפא”ק


bibi_matan


פניה של ההומופוביה: ביממה האחרונה הכל סביבנו גועש ורועש סביב פוסט של המאפר מתן מרחב, אשר מתגאה באיפור שהעניק לראש הממשלה. כל הדיווחים, הציוצים, הסטטוסים, הבלוגים- כולם נרעשים וקופצים על האיפור של נתניהו במוצאי שלל רב.

איזה צחוקים, רה”מ מתאפר! איך לשכת רה”מ מאשרת דבר כזה? מה זה הדבר הזה? על זה כספי המסים שלי הולכים? על קשקוש עלוב שכזה? כי הרי אנחנו רואים פה דבר בזוי, גבר מתאפר והנה הזדמנות להשפיל אותו על רקע זה. כי גבר שמתאפר זה משפיל.

הגדיל לעשות העיתון ידיעות אחרונות ובשער האחורי פרסם דיווח על העניין תחת הכותרת השנונה “ממשלת צללית” והלין על המבוכה הרבה בדבר ובגילוי כי נתניהו מתאפר בכבדות “בטח יחסית לגבר”, כך נכתב. למי שהיה ספק בהומופוביה שבדיווח, הכותרת ציינה כי המאפר סיכם כי “היה מוש”. וכידוע דיבור בנש` זה מבזה, זה מגוחך, בוא נראה כמה זה הזוי והקישור של כל זה לראש ממשלתנו הוא בדיחה. זה היחס ההומופובי, זו האווירה.

למעשה, אין זו הפעם הראשונה שלועגים לנתניהו באמצעות הומופוביה לגלגנית על סממנים אצלו, הקורצים לנושא. פעם אחר פעם מזכירים את הצבע הסגול שנתניהו שטף בו את שערו בדרך של הקטנה וזלזול. “צובע השיער מרחוב בלפור\ סגול השיער” וכדומה. כאילו גבר שצובע שיער זה דבר מה מבזה שיש ללעוג עליו, כזה שהינו ראוי לבקורת ציבורית ושלגיטימי להעלותו על נס הדברים הרעים והשליליים שנבחר ציבור צובר על גבו.

הדרך הזו לתקוף את רה”מ היא פסולה והומופובית. האמת היא, שאני לא דואג לנתניהו בעניין ולא חושב שהוא נפגע מכך בציבור. מי שכן נפגע ממחול השדים ההומופובי הזה סביבו, הוא אני כהומו וכג`נדרקוויר, אלה אנחנו בקהילת להטבא”ק. המסר הציבורי המפומפם כאן, חזור ופמפם, הוא שוב מסר מבזה וממשטר כלפי הומואים, כלפי כל מי שזהותו המינית ו\או המגדרית הינה שונה מהכלל או סתם כלפי מי שטיפה חורג מתכתיבי ההטרונורמה של החברה.

עוד בנושא:  הפולמוס

הלעג לנבחר ציבור שמתאפר וצובע שיערו הוא אלים ומדכא כלפינו, הקהילה הגאה, שכן הוא נועד לשים זרקור על הדיסוננס הקיים כביכול בין תפקיד רציני ואחראי, לבין דבר מה מגחיך ונחות. גבר שאינו עומד בסטנדרטים המצ`ואיסטים של החברה אינו ראוי שיסמכו עליו, זהו המסר. המסר הזה משתמר ומתקבע בציבור, כעוד תכתיב הומופובי ולהטבאקפובי, והמאבק הגאה שלנו שם לו למטרה להאבק בכך ולעקור אוווירה מדכאת זאת כנגדנו.

כשבתקשורת ובמרחבי הרשת לועגים לסממנים “הומואיים” אצל מי שאמור להיות “גבר גבר”, זה משפיע על הציבור, ומגיע בסופו של יום לאחרונת האוחצ`ות שזוכה לבומבה הומופובית. בדיוק כשם שהשיר ההומופובי “מושיקו צא מהארון”, ששודר בפריים טיים של ערוץ 2, הביא עימו גל הומופוביה כנגד להטב”ק, בעיקר כנגד צעירי ומוחלשי הקהילה.

למה שהולך בככר העיר יש השלכה עצומה וקובעת דעת קהל. הלך הרוח הציבורי מכוון במידה רבה באמצעות אווירה הומופובית זו ועל כן יש לעמוד כנגד כל מסר הומופובי המוצף ונזרק פעם אחר פעם לתודעת החברה הישראלית.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. אלון הגב

    מאמר דעה מדויק.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן