fbpx

אות יקירת העיר תל אביב יפו הוענק לאפרת טילמה

אפרת טילמה, מראשונות הטרנסג׳נדריות בישראל, נבחרה הערב ליקירת העיר ת"א-יפו | חבר המועצה איתי פנקס נימק את הבחירה: "אפרת מייצגת אלפי טרנסים וטרנסיות שהיו כאן תמיד ותרמו לכך שהעיר שלנו היא אחת הטובות בעולם"
אפרתואיתי

מועצת העיר תל אביב הצביעה הערב על הענקת אות יקירת העיר בקטגורית מפעל חיים לאפרת טילמה.

אפרת טילמה היא מראשונות הטרנסג׳נדריות בישראל והמתנדבת הטראנס הראשונה במשטרת ישראל. בימים אלה מככבת בהצגה “לזאת יקרא אשה”, המבוססת על סיפור חייה וזוכה לתשבוחות רבות.

טילמה יצאה מהארון כטרנסג’נדרית בשנות השישים, ובשנת 1966 עברה הליך להתאמה  מגדרית במרוקו. בשנת 2006 חזרה לארץ והחלה להתנדב במשטרת ישראל.

“אני נורא מתרגשת, הלב שלי פועם על לא יודעת כמה”, אמרה טילמה לאחר שעודכנה על הבחירה, “אחרי שבשנות ה60 נרדפתי ע”י הרשויות וניסו לעשות הכל כדי למנוע ממני להיות מי שאני והייתי צריכה לברוח מישראל ולהגשים את עצמי בחו”ל, מי חשב שהיום בשנות ה2000  אתנדב באותו ארגון שרדף אותי, במשטרת ישראל”.

את הגשת מועמדותה של אפרת טילמה לתואר יקירת העיר הוביל מחזיק תיק הגאווה הנכנס, איתי פנקס ארד, לאחר שכבר הביא לזכיית פרופ׳ עוזי אבן בשנה שעברה וגם הפעם בשיתוף עם חברי המועצה הלהט”ביים – מוטי רייפ, חן אריאלי ויניב ויצמן.

“אפרת היא אישה נחושה, חכמה וטובת לב”, מסר איתי פנקס, “את מסלול חייה אפשר בקלות להפוך לסרט הוליוודי. אני גאה להוביל מהלך שמנכיח להט”בים בהיסטוריה ובהנצחה העירונית, יחד עם עמיתיי למועצה. בבחירתה, אפרת מייצגת אלפי טרנסים וטרנסיות שהיו כאן תמיד ותרמו לכך שהעיר שלנו היא אחת הטובות בעולם”.

יקירי העיר נבחרים אחת לשנה על ידי ועדה שרוב חבריה הם חברי מועצת העיר. השנה, מלבד טילמה, קיבלו את האות אישים נוספים כמו השדרן אלכס אנסקי, השחקן אילי גורליצקי, פרופ’ שלמה לניאדו ועוד.

עוד בנושא:  מצעד הגאווה בירושלים פתח את חודש הגאווה בישראל

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן