fbpx

אוגנדה – 16 גברים צפויים למאסר עולם לאחר שנעצרו על קיום יחסים הומוסקסואלים

הגברים עברו בדיקה אנאלית בכפייה על מנת לוודא כי קיימו יחסים הומוסקסואלים האסורים על פי חוק. הם שוחררו בערבות וממתינים למשפט | "על סמך דו"ח הבדיקה הרפואית נקבע כי החשודים היו מעורבים במעשים מיניים שניתן להעניש עליהם תחת חוק העונשין של אוגנדה"
כלא
pixabay | cc0

הרשויות באוגנדה אישרו את הדיווחים לפיהם 16 גברים להט”בים נעצרו על ידי כוחות המשטרה בקמפלה בחשד למעשים הומוסקסואלים.

על פי קרן תומסון רויטרס, הגברים, כולם בגילאי 22-35, נעצרו ביום שני במקלט של ארגון Let’s Walk Uganda, שם הם התגוררו או עבדו.

התקרית החלה לאחר שקהל גדול התקהל מחוץ לבניין בו פועל הארגון וקרא סיסמאות נגד הומואים. האנשים שהיו בתוך הבניין קראו למשטרה על מנת שתסייע לחלץ אותם, אך השוטרים שענו לקריאה והגיעו למקום עצרו אותם.

במשטרה הסבירו את המעצר ואמרו כי השוטרים מצאו במקום קונדומים, חומרי סיכה ותרופות נגד HIV.

16 הגברים ששהו בבנין נלקחו למעצר ועברו בדיקות אנאליות, על מנת להוכיח כי עסקו ביחסי מין הומוסקסואלים. מדובר בבדיקות שהשימוש בהן גונה על ידי ארגוני זכויות אדם רבים, בהם ארגון אמנסטי אינטרנשיונל שגינה את השימוש בבדיקות אנאליות בכפייה על מנת לקבוע פעילות מינית, ותיאר אותן כעינויים.

דובר משטרת קמפלה, פטריק אוניאנגו, אמר כי “על סמך דו”ח הבדיקה הרפואית, נקבע כי החשודים היו מעורבים במעשים מיניים שניתן להעניש עליהם תחת חוק העונשין של אוגנדה”.

כל 16 העצורים שוחררו בערבות, והם צפויים לעמוד למשפט בו ייקבע עונשם. יחסי מין הומוסקסואלים הם מחוץ לחוק באוגנדה, והעונש עליהם הוא מאסר עולם.

עוד בנושא:  ברוח התקופה - מצעד הגאווה 2024 יצעד במתכונת מיוחדת

לעושים מעשים חמורים יינתן עונש מוות

הרדיפות הנרחבות של מיעוטים להט”בים על ידי המשטר באוגנדה הן אינן דבר חדש, אך פעילים מקומיים מספרים כי התדירות שלהן גברה משמעותית בשבועות האחרונים.

לדבריהם, בדרך כלל שומעים על מעצר אחד בחודש, אך מספר המעצרים גדל מאז התפרסמו הדיווחים כי אוגנדה עשויה לשקול לחדש את החקיקה המטילה עונש מוות בגין פעילות מינית בין בני זוג מאותו המין.

בתחילת חודש אוקטובר הודיעו פקידי ממשל במדינה כי יגישו הצעת חוק שתאפשר הוצאה להורג של אזרחים שהורשעו במעשים הומוסקסואלים. הנשיא יוברי מוסבני אישר את הצעת החוק ואמר כי הוא מקווה להעבירה עד סוף השנה. לאחר שספג ביקורת בינלאומית חריפה הכחיש הנשיא את רצונו לחדש את חוק המות, אך למרות ההכחשה הצעת החוק הונחה על שולחן הפרלמנט.

באוגנדה היה חוק דומה בעבר, בשנת 2014 ביטל בית המשפט החוקתי באוגנדה את החוק המטיל עונש מוות, אך ההומוסקסואליות נותרה פלילית במדינה.

שר האתיקה והיושרה, סימון לוקודו, אמר: “ההומוסקסואליות אינה טבעית לאוגנדים, אך היא מופצת בבתי ספר, ובמיוחד בקרב בני הנוער, שם מקדמים את השקר שאנשים נולדים ככה. אנו רוצים שיובהר כי כל מי שעוסק אפילו בקידום ובגיוס צריך להענש. ולעושים מעשים חמורים יינתן עונש מוות”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן