fbpx

אבי גבאי נפגש עם מטה הבחירות הגאה: נכניס את חוקי השוויון לקהילה הגאה בכל הסכם קואליציוני עליו נחתום

ראשי מטה הבחירות של ארגוני הקהילה הגאה נפגשו היום עם יו"ר העבודה אבי גבאי וח"כים נוספים מהמפלגה | בפגישה התחייב גבאי לקדם חוקי שוויון עבור הקהילה הגאה בכל הסכם קואליציוני שעליו תחתום המפלגה
מטהבחירותעבודה

מטה הבחירות של ארגוני הקהילה נפגש היום עם יו”ר מפלגת העבודה אבי גבאי, במסגרת סבב הפגישות עם ראשי המפלגות לקראת בחירות 2019.

בפגישה נכחו גם ח”כ עומר בר-לב והמועמד יא-יא פינק. ח”כ איציק שמולי השוהה בחו”ל נאלץ להעדר מהפגישה.

במהלך הפגישה הציג גבאי את הציפייה לקבל תמיכה מפורשת מארגוני הקהילה הגאה והדגיש את המחוייבות העמוקה של מפלגת העבודה לשוויון זכויות מלא עבור הקהילה הגאה. עמדה זו לדבריו היא חלק מתפיסת עולם רחבה של מפלגת העבודה שמאמינה בשוויון זכויות מלא עבור כל אזרחיות ואזרחי מדינת ישראל באשר הם ללא הבדל דת, גזע מגדר ונטייה מינית.

“למפלגת העבודה יש מחויבות לשוויון מלא לקהילה הגאה”, אמר גבאי במהלך הפגישה, “המחויבות שלנו תתבטא בדרישות ממשיות בהסכמים הקואליציוניים ולא רק בדיבורים. אנחנו מחויבים לשינוי ולהחלפת הממשלה – גם עבור קהילת הלהט”ב”.

“כל בני האדם נבראו בצלם אלוקים”, אמר יאיא פינק, מועמד לכנסת מטעם מפלגת העבודה, “דווקא כחובש כיפה אני תומך בשוויון זכויות מלא לקהילה הלהט”בית. צר לי שיש פוליטיקאים ששכחו את הציווי של ואהבת לרעך כמוך, כן גם אם הוא לא דומה לך”.

עומר נחמני, ראש המטה הגאה במפלגת העבודה, שנכח גם הוא בפגישה אמר: “נמאס לקהילה הגאה שעושים בנו שימוש ואז ברגע ברגע האמת זורקים אותנו לצידי הדרך. היום מפלגת העבודה התחייבה להכניס את זכויות הקהילה הגאה לכל הסכם קואליציוני עליו תחתום. זה מהלך תקדימי שטרם נעשה על ידי אף מפלגה במערכת בחירות הנוכחית. לקהילה הגאה יש בית ויש תקווה והוא מפלגת העבודה”.

ממטה הבחירות של ארגוני הקהילה נמסר: “העמדה החד משמעית של יו”ר מפלגת העבודה אינה מובינת מאליו. קהילת הלהט”ב נמצאת בעיצומה של מלחמה לא רק על מעמדנו הציבורי כקהילה שווה, אלא במאבק פוליטי להכרה מלאה בחוק הישראלי. ציבור הלהט”ב במדינת ישראל הולך לבחירות הקרובות במטרה לבנות כנסת שתסיים את האפלייה. שמחנו למצוא שותפות עמוקה מצד מפלגת העבודה ומחוייבות מלאה לדרך. אנו מצפים מהמפלגה להמשיך להיאבק לא רק במילים, אלא גם במעשים בכנסת הבאה”.

עוד בנושא:  מנטע ועד כריסטינה - כל מה שמחכה לכם באירועי יורו פרייד במלטה

זוהי הפגישה השניה שנערכת במסגרת סבב פגישות שיזם מטה הבחירות המשותף של 16 ארגוני הקהילה, שהוקם על מנת להקים קואליצית שוויון של ח”כים התומכים בשוויון זכויות מלא לקהילה הגאה ולעודד את חברי הקהילה ותומכיה להצביע רק למפלגות המחוייבות לכך.

הפגישה הראשונה התקיימה אתמול עם יו”ר מפלגת זהות, משה פייגלין שהצהיר שיתנגד כמעט לכל חוק פרו-להטבי שיובא להצבעה בכנסת הקרובה. ההתנגדות המפורשת והמפתיעה של פייגלין לקידום השוויון ובפרט התנגדות לחוקי נישואין גאים, פונדקאות עבור זוגות גאים וכן איסור על אימוץ ללהטבים הכתה גלים בקרב הקהילה אמש.

[interaction id=”5c8826a718d43d5576bc1f7a”]


בשבוע הקרוב יפגשו ראשי ארגוני הקהילה גם את יו”ר מרצ תמר זנדברג, יו”ר גשר ח”כ אורלי לוי אבקסיס, יו”ר כולנו השר משה כחלון, יו”ר משותפת במפלגת הימין החדש השרה איילת שקד וראשי מפלגת כחול לבן בני גנץ וח”כ יאיר לפיד. בפגישות ייקחו חלק נציגים מטעם 16 ארגונים בקהילה הלהט”בית אשר יציגו לראשי המפלגות תמונת מצב עדכנית של הקהילה ומעמדה החוקי, את מסמך הדרישות המשותף לכלל ארגוני הקהילה ושאלות פרטניות הנוגעות למפלגה ולמחויבותה לקידום שוויון זכויות לקהילה הלהט”בית.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן