fbpx

בספר האזרחות החדש – רצח שירה בנקי בוצע על רקע דתי

ספר האזרחות החדש שהוצג אתמול לעיון הציבור מציג את רצח שירה בנקי ז"ל כרצח על רקע דתי, ואינו כולל שום אזכור למאבק הלהט"בי לשוויון. המטרה: "גיבוש תפיסת עולם – כל אחד על פי מה שתואם לו"

האם בשנה שהבאה ייאלצו תלמידי בית הספר שליד האוניברסיטה ללמוד בשיעורי האזרחות, כי חברתם לספסל הלימודים שירה בנקי ז”ל נרצחה על רקע דתי?

משרד החינוך הציג אתמול את ספר האזרחות החדש “להיות אזרחים בישראל – במדינה יהודית ודמוקרטית”. הספר, שנערך לאחר שטיוטה שלו שהודלפה ספגה ביקורות רבות על עמדותיה החד צדדיות, נראה מאוזן יותר אך עדיין ניכרת בו בעייתיות בהתייחסות לנושאים מסוימים.

כך למשל, מוזכר הרצח של שירה בנקי ז”ל במצעד הגאווה בירושלים כ”רצח על רקע דתי, בדיוק כמו “ידויי אבנים על מכוניות בשבת”.

אזכור הרצח מופיע בעמוד המציג “ביטויים לאלימות פוליטית בחברה הישראלית”, המחולקים לארבע קטגוריות: אלימות על רקע השסע הלאומי, על רקע אידאולוגי-פוליטי, על רקע תחושה של קיפוח עדתי ועל רקע השסע הדתי. בקטגוריה האחרונה מוזכר הרצח בין שאר הדוגמאות: “יידוי אבנים על מכוניות שנוסעות בשבת ורצח הנערה שירה בנקי במצעד הגאווה בשנת 2015”.

מלבד אזכור הרצח אין שום התייחסות נוספת למאבקה של הקהילה הגאה לזכויות. כמו כן הושמעה ביקורת על התייחסות לא מספקת לבעיות המיעוט הערבי והצגה לקויה של השסע העדתי.

האגודה למען הלהט”ב הגיבה על פרסום הספר: “אנחנו מרוצים על ההחלטה של משרד החינוך ללמד את אזרחי ישראל העתידיים על תוצאותיה הטרגיות של שנאת חינם ואי קבלת האחר אך מן הראוי היה להיות בהירים לגבי נסיבות הארוע שבו הותר דמה של שירה בנקי ז”ל בחסות קיצוניות דתית. לארוע חמור מסוג זה יש הגדרה ברורה והיא פשע שנאה מתועב. יש לנו אך לקוות שבמהדורה הבאה של הספר תלמידי ותלמידות ישראל יבינו לעומק את היקפה של התופעה ההולכת וגוברת ויחונכו למיגורה מהאקלים הישראלי לאלתר, על כל רקע שהוא”

במשרד החינוך טוענים כי “הספר מציג מורכבות, מציף דילמות ואינו מכריע בשום סוגיה. לאורך כל הספר יש דגש על נושאים מרכזיים המעסיקים את החברה הישראלית – כדי לאפשר למורים ולתלמידים להיחשף ולהכיר מגוון השקפות עולם, עמדות וגישות שונות בתחומי הדמוקרטיה, הליברליזם והלאומיות. המטרה: גיבוש תפיסת עולם – כל אחד על פי מה שתואם לו”.

עוד בנושא:  בג"ץ קבע פה אחד: על המדינה לרשום זוגות נשים כאמהות בתעודות הלידה של ילדיהן המשותפים

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן