fbpx

ענו על הסקר: 11 מיליון ש”ח לקידום תיירות גאה – פינקוושינג או השקעה לגיטימית?

תודה, אבל לא תודה? משרד התיירות הודיע על תקצוב קמפיין לקידום התיירות הגאה ב-11 מיליון ש"ח. חברי הקהילה הגאה מעדיפים לראות את הכסף מנותב לצרכים האמיתיים של הקהילה
Tel Aviv Pride 2014
Tel Aviv Pride 2014 | BY: TED EYTAN | CC BY-SA 2.0

משרד התיירות הודיע על כוונתו להשקיע בתקופה הקרובה סכום של כ-11 מיליון שקלים לקידום התיירות הגאה לישראל. בין השאר מתכנן המשרד קמפיין במספר מדינות באירופה ומחוצה לה, שיקרא לחברי הקהילה ברחבי העולם לבוא ולבקר בישראל.
“אנחנו בונים תכנית אסטרטגית ארוכת טווח”, הסביר שר התיירות יריב לוין, “גורמים שונים שאנחנו עובדים עימם סימנו את הקהילה הגאה ככזו שיש לה פוטנציאל גידול משמעותי ואני בהחלט רוצה לפרוץ למספרים גדולים יותר מאשר יש כיום”.

למרות העובדה שמימון הקמפיין מגיע מתקציב משרד התיירות, ולא על חשבון משרדי הרווחה או החינוך שאמורים לתמוך בארגונים הקהילתיים, ולמרות שגידול בתיירות הגאה יניב רווחים עקיפים גם לעסקים הגאים, גורמים רבים בקהילה הביעו מורת רוח מהעברת הכספים לטובת השקעה בהבאת תיירות גאה לישראל, בעוד חברי הקהילה בישראל נאלצים להסתפק בתקציבים זעומים ונאבקים מידי יום על זכויותיהם הבסיסיות לכבוד, שוויון וביטחון.

“היינו שמחות לתמוך ולפרגן להעברת תקציבים ממשלתיים לטובת הקהילה הגאה, אלא שהתקציב המנופח הזה, פי 10 מסך התקציבים שמקבלים ארגוני הקהילה כולם בשנה שלמה, מועבר על גבה של הקהילה, על חשבונה״, נמסר מהאגודה למען הלהט”ב, “תיירות גאה זה נחמד וההכנסות שהיא מייצרת למדינה מבורכות. אלא שלאזרחי המדינה הלהט״בים, שחיים בכל רחבי ישראל, כל ימות השנה, ולא רק בשבוע הגאווה בתל אביב, אין בטחון פיזי, תעסוקתי, אין זכויות שוות והתקציבים לחינוך, הסברה ושירותים לקהילה עלובים ומעליבים. כמו שאמרנו שוב ושוב ביום זכויות הקהילה בכנסת, אבסורדית לחלוטין ההשקעה האדירה בהסברה מחוץ לישראל בזמן ארגון ההסברה הישראלי מקבל אפס שקלים ומדינת ישראל לא עושה שום קמפיין נגד הלהט״בפוביה המשתוללת שגבתה את חייה של שירה בנקי ז״ל רק באירועי הגאווה של הקיץ האחרון”.

“באופן אישי יצא לי להרוויח מהתיירות הגאה הנכנסת לישראל, והנתון הזה מרתיח ומקומם ואסור לנו בשום אופן לברך את המדינה על הצביעות הזו”, כתב אמרי קלמן, יו”ר משותף של האגודה למען הלהט”ב ואיש עסקים תל אביב, “ארגוני הקהילה מתחננים לתקציבים ומצליחים לגרד בקושי, בתנאים מורכבים ומסובכים כמה מאות אלפי שקלים בשנה. 11 מיליון שקל לקמפיין שיסביר כמה כיף לעשות חופש גאה בישראל, בזמן שחוש״ן, ארגון ההסברה של הקהילה שצריך להלחם בלהט״בופוביה בתוך ישראל מקבל אפס שקל בדיוק. באמת כיף לעשות חופש גאה בישראל אבל זה לא בזכות משרד התיירות ולא בזכות משרד החוץ או אף אחד ממשרדי הממשלה. זה בזכות מתנדבים שנותנים את הנשמה שלהם כדי שלא ירצחו פה עוד ילדה במצעד הגאווה הקרוב ובזכות אנשים שהפכו את העיר הזאת לכזו מגניבה וכיפית ביוזמה אישית ובלי שקל תמיכה של המדינה”.

עוד בנושא:  ברוח התקופה - מצעד הגאווה 2024 יצעד במתכונת מיוחדת

#איןגאווהבליכוד

Posted by Niv Perelstein on Tuesday, 29 March 2016


“בשביל ממשלת הליכוד אנחנו רק גימיק”, נאמר בהודעה של החוג הגאה של מפלגת העבודה, “חודש בלבד אחרי ששש הצעות חוק שהיו מיטיביות בצורה מהותית עם הקהילה בישראל הופלו על ידי הממשלה, מחליטה הממשלה שבשביל לנצל את הקהילה ליחסי ציבור – כל האמצעים כשרים. אם אפילו שליש מהמשאבים האלה היו מוקצים למיגור האלימות נגד להט”ב בבתי הספר, או לסיוע לקהילה הטרנסית שהמדינה עצמה נותנת יד לדחיקתה לשוליים החברתיים-כלכליים בישראל – מצבנו כקהילה היה הרבה יותר טוב. אם הממשלה הייתה טורחת להעביר חוקים שיאסרו על אפליית להט”ב, יכירו בכל סוגי המשפחה הישראלית, ויאפשרו לנו להרגיש כאזרחים ואזרחיות בשאר ימות השנה, ולא רק בחודש יוני כשיש רווח פוליטי לגרוף – מצבנו כקהילה היה הרבה יותר טוב. לא 11 מליון ש”ח הם שמביאים תיירים מהעולם לישראל, אלא דווקא המאבק היומיומי שלנו כקהילה ליצירת חברה פלורליסטית, ליברלית ומכילה בישראל. כל מה שהממשלה הזו מנסה לדכא”.

הסקר של וודג’:

[interaction id=”56fa78ae8eda0b1e58c7db89″]

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן