fbpx

מלכת החיות: הלביאה אימצה לעצמה מראה זכרי כדי להגן על הלהקה

עולם החי מוכיח לנו פעם נוספת, שנזילות מגדרית קיימת בטבע והיא נחלתן של כל היצורים החיים, שעושים בה שימוש על מנת לשפר את סיכויי השרידות שלהם
צילום: טוויטר
צילום: טוויטר

סרט התעודה “בעלי החיים החמקמקים בעולם”, ששודר ברשת BBC בחג המולד, הציג בעלי חיים שונים הנוקטים באמצעי הסוואה שונים על מנת לשרוד. בנוסף לשיטות המוכרות יותר, כמו שינוי צבע העור או השלת העור לשם הסוואה, הציג הסרט שני מקרים בהם בעלי החיים פיתחו “נזילות מגדרית” ואימצו מאפיינים של המגדר השני, על מנת לחזק את מעמדתם בשטח.

המקרה הראשון הוא של הלביאה מאמורירי, שהתגלתה על ידי החוקרים עוד בשנת 2012 במישורים של דלתת האוקבנגו, בבוצואנה, אפריקה. היא מתנהגת, שואגת ונראית כמו זכר ולטענת המדענים מייצגת את המאפיינים הפיזיים של שני המינים.

לדברי המומחים, מאמורירי אימצה באופן טבעי את המאפיינים של עמיתיה הזכרים על מנת לשרוד. היא גידלה רעמה שנועדה לשטות בטורפים הפולשים לתחומה ולגרום להם לחשוב שמדובר בזכר, ובנוסף גם פיתחה שאגה עמוקה וזכרית יותר.

מאמורירי אינה היחידה. המדענים מעריכים כי היא אחת מחמש לביאות החיות באזור, שפיתחו את אותם סימנים זכריים. עוד מאמינים החוקרים כי התופעה תעבור לדור הבא, מעין טוויסט אבולוציוני שנועד להבטיח שלהקות האריות יוכלו לשרוד גם בזמנים הפגיעים ביותר, בהם זכר האלפא נהרג או מת.

בעל חיים נוסף שהתאים את מאפייני המגדר שלו על מנת לשרוד הוא האייל. הסרט מציג אייל שלא מגדל קרניים, מה שמאפשר לו להתקרב אל הנקבות ולהתרבות איתן “בחשאי” בזמן שהזכרים האחרים עסוקים בלהלחם אחד בשני על הגישה לאותן נקבות.

עוד בנושא:  בג"צ קבע פה אחד: "זוגות להט"בים יכולים לאמץ ילדים"

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

3 תגובות

  1. ביולוג הגב

    השימוש במילה נזילות הוא מטעה. הלביאות לא “בוחרות” או “מאמצות” תכונות זכריות, הן נולדות איתן. הגורם לשוני הפיזי הוא כנראה שוני גנטי שהתחיל להשפיע כבר בשלב העוברות. חיות לא מאמצות תכונה פיזית כדי לחזק את מעמדן, אלא מעמדן מתחזק בגלל תכונה פיזית קיימת. לכו תלמדו אבולוציה.
    *אין בהערה זו כדי להביע שום דעה על טרנסג’נדריות אנושית (שהיא בסדר גמור בעיני), למרות שהמאמר מנסה מאוד חזק ליצור קשר בין השניים.

  2. אלעד הגב

    סליחה , אבל כתובות כאן שטויות. אין שום דרך ליצור חי לשנות את המאפיינים שלו במהלך חייו על מנת לשפר את הישרדותו. רק על ידי מוטציות גנטיות והמון המון שנים. ככל הנראה מה שנצפה אצל הלביאה הוא גנטי. גם אצל בני האדם יש הפרעות כאלה, שנובעות מכרומוזום x או y מיותר.
    ולגבי הטרנסג’נדריות, דווקא כמסתכלים מדעית אין כזה דבר בעצם, אדם יכול להתייחס לעצמו כפרט ממין אחר אך לעולם לא יוכל לשנות עצמו. את אינסוף המידע הגנטי שנמצא מכרומוזום המין שלו, שום ניתוח פלסטי או הורמונים לא ישנו

    • תחת הגב

      אה וואלה? ומה עם דגת השושנון, שמחליפה את מינה הביולוגי אם זכר הלהקה מת כדי להפרות את שאר הנקבות?
      דיי, כבר הוכח חד משמעית שיש קשר בין הסביבה לבין הפרשה הורמונלית. ומכיוון שהפרשה הורמונלית הוא הגורם המרכזי לסימני המין המישניים, זה לגמרי לא מופרך.

      ובנוגע לטרנסג’נדריות- אל תדבר על נושאים שאתה לא מבין בהם אף לא דבר. טרנסג’נדריות משייכות את עצמן למגדר שאינו הולם את המין הביולוגי שלהן, לא מתכחשות למין עצמו. מגדר זו קטגוריה חברתית, לא ביולוגית ולכן אין ל”מדע” שום זכות להגיב בעניין.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן