fbpx

אמרי קלמן וענת ניר הודיעו: מתכוונים לרוץ לראשות מרצ

השניים עומדים בראש קבוצת פעילים ופעילות להט"בים שהתגבשה במטרה לייצר כוח פוליטי משמעותי בכנסת. "אנחנו מסתערות. נקח את מרצ, נכנס לקואליציה ונקח תפקיד מרכזי בהובלת המדינה"
avocado

אמרי קלמן, יו”ר האגודה למען הלהט”ב בעבר ופעיל חברתי בהווה, וענת ניר, חברת ועד האגודה לשעבר ויזמת חברתית, הודיעו על כוונתם לרוץ לראשות מרצ, במטרה ליצור כוח פוליטי משמעותי המעורב בהובלת המדינה.

ההחלטה לרוץ לראשות מרצ היא חלק ממהלך גדול יותר שזכה לשם “אבוקדו”, הכולל התארגנות מרשימה של נשים ואנשים מכל קצוות החברה והעשייה, שמבקשים לפעול במטרה משותפת על מנת לייצר כוח פוליטי משמעותי בכנסת, שיאפשר שינוי אמיתי.

בשבועות האחרונים עסקו קלמן וניר בגיבוש הקבוצה. השניים, שעזבו את כל עיסוקיהם הקודמים על מנת להפגש עם מאות אנשים מכל קצוות החברה הישראלית, מבקשים “לשים ידיים על ההגה של המדינה ולעזור לנווט את הדרך”, מתוך ההבנה שזו הדרך הטובה ביותר להשפיע הוא הזירה הפוליטית.

“הזירה הפוליטית היא המקום שבו אנחנו יכולות להביא את התוצאות הטובות והמשמעותיות ביותר”, מסבירה ניר, “הממשלה היא ההגה ולשם אנחנו הולכות. אנחנו לא יושבות ומחכות לשינוי, אנחנו מתכוונות לצאת ולהביא אותו בידיים וברגליים שלנו. ביחד”.

בהתארגנות מבקשים לערוך מפקד גדול ומשמעותי ולהגיע לסוף תקופת המפקד (26.6) עם כמות מתפקדים שתאפשר להם לבנות את הגוף הפוליטי המשמעותי שיוכל להשתלב בהנהגת המדינה.

לשאלה למה דווקא מרצ, מסבירים בהתארגנות כי הם מזהים הזדמנות פוליטית במפלגה, שנמצאת במצב של אי בהירות לגבי העתיד והדרך. לדעתם, הקרב העיקש בין המחנות גורם לפיצול של מעט המתפקדים והמתפקדות הקיימים ולהשקעת אנרגיות במאבקים פנימיים, שעלול להביא לאיבוד הרלוונטיות.

חברי אבוקדו מסבירים כי הם מדברים על המהלך עם אנשים מתוך המפלגה – כל חברי הכנסת, היו״רית, המזכ״ל, פעילים ופעילות ובעלי תפקידים שונים, וגם עם אנשים מחוץ למפלגה: כאלו שאוהבים אותה וחוששים לה, כאלו שלא אוהבים אותה ולא מוצאים את עצמם בתוכה וכאלו שמגדירים את עצמם הומלסים פוליטיים.

ברור לכולם כי השינוי האמיתי צריך לקרות בכנסת

בפוסט שפרסם הבוקר, הסביר קלמן את הדרך בה הוא רואה את המהלך, והתייחס גם לבחירה במרצ כבסיס ליצירת השינוי.

“אני מתכוון להתמודד להנהגת מרצ בבחירות הבאות”, כתב קלמן, “אני עושה את זה במרצ מתוך אמונה שהבית הפוליטי הזה לא היה במקרה הבית שלי מגיל 16. הערכים שנמצאים בבסיס המצע של המפלגה, ושל מרבית האנשים שמרכיבים אותה, הם הקרובים ביותר לערכים שלי. בשנים האחרונות אני מרגיש שהבית הזה זקוק לתיקון. אני מרגיש שכל יושבי הבית מבינים את זה. כמו בחיי הלילה ובארגוני הקהילה, אני לא מתכוון לחכות לתיקון, אני מתכוון לעשות את כל שביכולתי כדי להוביל אותו, בשותפות שוויונית ומלאה עם האנשים הטובים והמתאימים ביותר למשימה. יחד, נעשה את כל שביכולתינו כדי שהשינוי הזה יביא להגדלת ההשפעה של ערכי המפלגה, באמצעות נציגיה, ברשויות המקומיות, בכנסת ובממשלה”.

עוד בנושא:  רשימה קווירית למועצת העיר ת"א

נעמי סרוסי, יו”ר הפורום הבי פאן פולי וממייסדות הקבוצה, הסבירה ל-WDG מדוע החליטה להצטרף למהלך.

“אני פעילה במרצ כבר הרבה שנים, עבדתי לצידם של דמויות רבות והייתי שותפה למהלכים פוליטיים רבים. עד עכשיו לא הצלחנו לייצר שינוי אמיתי, המחנה שלנו רק מצטמק ואנשים סביבי הופכים ליותר מיואשים. אז החלטתי שלא להצטרף לעוד מהלך אלא להוביל מהלך בעצמי. אני רוצה לראות כמה שיותר אנשים שאני סומכת עליהם שייצגו אותי בכנסת ובעירייה ובתקפידים ציבוריים. אני רוצה לראות מנהיגות למחנה שלנו, נשים וגברים שמוכנים לשים את עצמם בפרונט ולקחת אחריות על מה שקורה. אימרי וענת הם החלוצים שהסכימו לקחת על עצמם את המשימה ולהוביל את התנועה. אני רואה את המהלך הזה כחלק ממהלך גדול יותר של פוליטיזציה של הקהילה הגאה ושינוי הערכים שמובילים את השיח הפוליטי בישראל. ההבנה שאנחנו לא מצליחות להתקדם מעבר למה שהשגנו כי הדרך חסומה לנו בכנסת, בממשלה התחזקה בשבוע שעבר. חזרנו חבולות מדיון בבג”צ שבו השופטים אמרו לנו בבירור – אנחנו לא נמשיך לעזור, את השינוי שאתם רוצים, תשיגו בכנסת. אז אנחנו מסתערות. נקח את מרצ, נכנס לקואליציה ונקח תפקיד מרכזי בהובלת המדינה”.

האם אנחנו כקהילה בשלים למהלך כזה? בימים בהם נציגי הקהילה הגאה בכנסת (גם אם לא נבחרו על סמך האג’נדה הזו), אינם מצליחים, מסוגלים או רוצים להעמיד את הנושאים הלהט”בים בראש סדר העדיפויות שלהם, ותמיכתו של בג”צ, שהעניקה מדי פעם לחברי הקהילה את אורך הרוח והתקווה שאפשר לשנות את הדברים בדרכים אחרות, התבדתה, ברור לכולם כי השינוי האמיתי צריך לקרות בכנסת. אך הוא יוכל להתרחש רק אם תצליח הקבוצה לאחד את הכוחות למען המטרה המשותפת.

“הקבוצה המוצלחת ביותר שיכולתי לדמיין מתחילה להתגבש לתוך מהלך רחב של נשים ואנשים, מוכשרים וחכמים, מכל מיני קצוות של החברה ושל העשייה” אומר קלמן, “התובנה החשובה שלמדתי בדרך, שאפשר לעשות פוליטיקה ביחד, כקבוצה, התחדדה ומתחילה לקבל תוקף של מציאות. אם אתם רוצים לעזור לי ולשותפות שלי במשימה הזאת, כל מה שאתם צריכים לעשות זה להתפקד למרצ. כל התפקדות, כל שיתוף וכל הבעה אישית או פומבית, של תמיכה או ביקורת, יסייעו לנו לעשות את זה טוב יותר”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

3 תגובות

  1. עידו הגב

    אשכנזים אליטיסטים!
    נמאס מילדי העשירים שבטוחים שמהתחת שלהם תבוא הישועה!
    אמרי קלמן בחור דוחה ומתנשא, לא ברור לי על סמך מה הוא חושב שהוא יכול להנהיג.

  2. ביטון אחד הגב

    די, נמאס מאשכנזים ואשכנזיות! רוצים שלטון דמוקרטי!!

  3. נו באמת הגב

    אימרי הזה חי בסרטטטטטטטט

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן