fbpx

׳אני לא מאמינה שזה כנס של עבודה׳

LWT

לאחר שפעל לגיוס חברות בישראל, יקיים הארגון הבינלאומי לנשים לטב”קיות בהיי-טק את אחד הכנסים שלו בישראל. סיון קניאל חושבת שמדובר בבחירה טבעית ומזמינה אתכן להצטרף


LWT
תמונה מהכנס בברלין

תהיתי אם לכתוב קצת על האתגרים העומדים בפני נשים בהיי טק, או לקשר לכל מיני מחקרים שמראים שגם נשים יודעות לתכנת, ושמגדר זה משהו שלא משפיע על יכולות מתמטיות וכל הג׳אז הזה, אבל האמת היא שדי מבאס לכתוב על זה, ושמענו את זה אלף פעם. אני מעדיפה לכתוב על משהו שמשמח אותי, ו-Lesbians Who Tech זה משהו שבהחלט משמח אותי.

באוגוסט 2015 טסתי לברלין. היה, כמו תמיד, אש, כי ברלין עיר מעולה. אבל הפעם נסעתי לכנס – *ה*כנס, זה שחיכיתי לו: כנס של Lesbians Who Tech, הראשון מחוץ לגבולות ארה״ב.

אני עובדת בטק לסוגיו כבר עשר שנים, וכמעט תמיד הקיפו אותי גברים. הרבה פעמים זה היה בסדר גמור, ובדרך כלל הרגשתי נוח מאוד, אבל לעיתים נדירות הרגשתי 100% בנוח. ב-Lesbians Who Tech – ארגון שנוצר ע”י ועבור נשים לט”בקיות בהייטק – הרגשתי בפעם ראשונה לגמרי בקומפורט זון שלי, לאורך יום שלם. אני זוכרת את עצמי נכנסת למסיבת הקוקטייל שפתחה את הכנס, רואה את כל הנשים הלטב”קיות האלו, וחושבת לעצמי: ׳אני לא מאמינה שזה כנס של עבודה׳. הרגשתי שדפקתי את המערכת.

למחרת בבוקר נפגשנו במשרדים של Soundcloud, החברה שאירחה את הכנס, חלקנו עדיין הלומות ממסיבת הנשים שהלכנו אליה עד 2 בלילה. ליד מכונת הקפה נקשרו שיחות ראשוניות, לחיצות ידיים, מנסות להגות שמות זרים. היום נפתח בסוג של במה פתוחה וכל מיני נשים עלו לומר משפט או שניים על מה שהיו רוצות לראות בכנס. המגוון היה אדיר; מוצא, סגנון, מראה, תחום עיסוק בהייטק; הרגשתי שהראש שלי הולך להתפרק. זה היה מרגש, ובהחלט הצריך עוד קפה.

לאורך הכנס שמענו נשים מדברות ומתדיינות על מגוון נושאים: שיווק, דאטה, יוזמות חברתיות מקומיות ועולמיות. לא זוכרת בדיוק מתי, אבל מתישהו התחלתי לכתוב לעצמי נקודות בנייד: לינקים, סטארט אפים שלא הכרתי, נשים שרציתי לשמור איתן על קשר, פרופילי לינקדין. בסוף היום קלטתי שהדף גדוש. כמו גם הראש. באודות באתר הארגון כתובות כל מיני מטרות: לייצר נראוּת של נשים לטב”קיות בתעשייה, להיות כלי נטוורקינג ולהעצים נשים בקהילת הטק. כל זה נכון, אבל מה שבעיקר אני יודעת זה שבחודשים אחרי שחזרתי מברלין לעבודה הרגשתי שאני יכולה לעשות הכל. זו רק שאלה של איך.

עוד בנושא:  בין שתי המלחמות: עולים להטב"ק ממדינות פוסט-סובייטיות

ברלין נבחרה כיעד לכנס הראשון בזכות סצינת הטק המפותחת שלה, האווירה הליברלית והבולטות של הקהילה הלהט”בית. אם זה נשמע לכן מוכר ודומה לאיזו עיר אחרת שאתן מכירות, זה לא במקרה. ב-31.5, באמצע שבוע הגאווה, ייערך בתל אביב כנס Lesbians Who Tech השלישי מחוץ לארה״ב – יום מלא של הרצאות סטייל TED של נשים מבריקות מהארץ והעולם. אני מתקשה לחשוב על עיר מתאימה יותר לאירוח הכנס הזה: תעשיית טק יצירתית, קהילה להט”בית פעילה ופוליטית, ואחד ים. בום.

בנוסף לכנס יתקיימו שני אירועים נוספים במהלך אותו שבוע: ב-30.5 יתקיים אירוע השקת שבוע הסאמיט, דרינקים והרמת כוסית במשרדי חברת Marketo בתל אביב. וב-31.5 בשעה 19:00, מלון בראון TLV יארח אותנו לדרינקים ונשנושים אחרי הכנס.

מארגון של מאות בודדות שהחל לפעול ב-2014 בסן פרנסיסקו, היום רשומות בארגון למעלה מ-15,000 נשים ברחבי העולם, ופעילות בה עשרות קבוצות בערים שבכלל לא שמעתן עליהן. יחד עם צוות נשי מופלא – הילה ברוך, נגה תבור ושרון סיטי אנחנו מביאות את הכנס הבא קרוב אליכן. בואו, נקשקש ליד מכונת הקפה.

LWT  Tel-Aviv | יום שני 31.5.16 | להרשמה לחצו כאן

 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן