fbpx

“שתיקתה הצורמת של מדינת ישראל מדאיגה מאד”

חברי כנסת, ארגונים ואזרחיים מן השורה מנסים ללחוץ על גורמים רשמיים בישראל להגיב למצב בצ'צ'ניה ולהתנער מהמשטר הרצחני. "המוסר האוניברסלי והיהודי מחייבים את הנהגת מדינת ישראל לנקוט בכל האמצעים על מנת להבטיח את שלומה של הקהילה הלהט"בית בצ'צ'ניה"
vladimir putin
Vladimir putin | Global PanoramaCC BY-SA 2.0

הזוועות המתרחשות בצ’צ’ניה זוכות לגינויים רבים מצד ממשלות וארגונים בעולם. אך נראה כי למרות הגינויים, אף מדינה לא הופכת את הדיבורים למעשים, ואיומי הסרק יוצרים מציאות שנשיאי רוסיה וצ’צ’ניה לומדים לנצל היטב.

בישראל מנסים ידידי הקהילה להשפיע בזירה הפוליטית ולהפעיל לחצים על מקבלי ההחלטות על מנת ליצור תגובה ישראלית רשמית למצב בצ’צ’ניה.

החוג הגאה של מפלגת העבודה הוביל מהלך של סיעת המחנה הציוני, שהוציאה פניה רשמית לרוה”מ לפעול בכל הכלים העומדים לרשותו על מנת שהאו”ם יחקור ויביא לסיום הרדיפה של הלהט”ב בצ’צ’ניה.

“המוסר האוניברסלי והיהודי מחייבים את הנהגת מדינת ישראל, דווקא בימים אלה, עת אנו מציינים את הזכרון לשואה ולגבורה, לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת להבטיח את שלומה של הקהילה הלהט”בית בצ’צ’ניה. אנו קוראים לממשלת ישראל לפעול במסגרת האו”ם ויחד עם מדינות העולם החופשי, לבדוק הטענות והפרסומים, ואם נכונים – לפעול להפסקת התופעה”.

מהחוג הגאה נמסר: “החוג עוקב בדאגה, כעס ועצב אחר הדיווחים על הזוועות בצ’צ’ניה, ופועל בכל האמצעים העומדים לרשותו להניע את מדינת ישראל לפעול להפסקת הרציחות, בנוסך למיצוי הדין עם הפושעים הצ’צ’נים ורמזן קדירוב בפרט. “אנחנו גאים בחברות וחברי הכנסת של המחנה הציוני, ובפרט במרב מיכאלי, הרצוג ולבני, שהבינו את חשיבות העניין ונרתמו לפעול בהקדם האפשרי. אנו מקווים שממשלת ישראל תמצה את יכולותיה הדיפלומטיות להביא למהלך בינלאומי מהיר ואפקטיבי. נמשיך לפעול בשיתוף פעולה עם ארגוני הקהילה האחרים להשאיר את הנושא על סדר היום ולהביא לסיום הזוועות”

מחאה בסמינר הקיבוצים

גם ח”כ  מיכל רוזין (מרצ), חברה בוועדת חוץ ובטחון ויו”ר שותפה בשדולה הגאה, פנתה לראש הממשלה בדרישה לגנות ולחדול באופן מיידי מקשרי הסחר והיחסים הדיפלומטיים עם צ’צ’ניה בעקבות הדיווחים והעדויות על רדיפת להט”בים, כליאתם במחנה ריכוז תוך התעללות קשה ואף הוצאתם להורג.

“שתיקתה הצורמת של מדינת ישראל מדאיגה מאד”, כתבה רוזין לרה”מ, “למדינת ישראל יש קשרי מסחר מרובים עם צ’צ’ניה וישנן חברות ישראליות רבות המספקות לה סחורה. בתזמון הנוכחי, ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, אני תובעת ממדינת ישראל לעשות כל שביכולתה על מנת לעזור לקהילה הגאה בצ’צ’ניה, ולעמוד במחויבותנו להצהרה- “לעולם לא עוד”. על כן, אבקש כי ממשלת ישראל תגנה באופן רשמי את ההפרה הבוטה של זכויות האדם בצ’צ’ניה, ותחדל באופן מיידי לקיים כל קשר מסחרי או דיפלומטי עמה, עד שממשלת צ’צ’ניה תחדל מפשעיה אלו”.

האגודה למען הלהט”ב בישראל תקיים ב-5 למאי הפגנת מחאה מול שגרירות רוסיה בתל-אביב, בפנייה אל ממשלת רוסיה ואל הקהילה הבינלאומית לעצור את הרצח. באגודה קוראות וקוראים לאזרחים נוספים מסביב לעולם לקיים הפגנות מקבילות ולדרוש ממנהיגי ה”עולם החופשי” לפעול להצלת הקהילה הלהט”בית בצ’צ’ניה.

שלטים של מדינה שמבצעת רצח עם באמצע ת”א

במקביל לפעילות בזירה הפוליטית, ממשיכים אזרחים פרטיים לבקר כל גילוי של שיתוף פעולה בין גופים ישראליים רשמיים לגורמים ברוסיה או צ’צ’ניה, וללחוץ להתנערות מכל שיתוף פעולה עם הממשל הרצחני.

עוד בנושא:  אהבה שווה - תערוכת צילומי זוגות להט"ב ביום חתונתם

כך למשל פורסם השבוע כי הקשרים בין הנשיא קדירוב לבין ישראל עמוקים יותר מקשרים דיפלומטיים בלבד. על פי הפרסום, לפני כשלוש שנים תרם הנשיא קדירוב סכום של מיליון וחצי דולר לעיריית ירושלים, לאחר שביקר בישראל והחליט לתרום לפיתוח הבירה על מנת לחזק את הקשר בין המדינות. העירייה העבירה את הכסף שנתרם לפיתוח הסקייטפארק בגן הפעמון, בו מתקיים ארוע הנעילה של מצעד הגאווה הירושלמי.

המבקרים טענו כי התרומה ניתנה על מנת לחזק את הקשרים בין המדינות, ולכן הדבר הראוי הוא שעיריית ירושלים תתנער מהתרומה ותחזיר את הכסף.

הקרן לירושלים, האחראית על איסוף התרומות, הגיבה לגילוי: “ממשלת צ’צ’ניה ביקשה לפני כמה שנים לתרום לפרויקט בירושלים. הבקשה טופלה ככל בקשה אחרת, ולבסוף הוחלט על תרומה של כמיליון וחצי דולר להשלמת התקציב להקמת הסקייטפארק בגן הפעמון, ממנו נהנים בני נוער רבים”.

שלטי פסטיבל מוסקבה בת”א | צילום: פייסבוק. עומר נחמני

תלונה נוספת שתופסת תאוצה היא נגד המיצג “ימי מוסקבה” הנערך בשיתוף עיריית תל אביב, במסגרתו הוצבו בככר התרבות שלטי ענק המקדמים את העיר מוסקבה.

“לא יכול להיות שמדינה שמתוך שטחה מתבצע רצח להט”ב שיטתי מציבה שלטים כאלה באמצע תל אביב בשיתוף פעולה מלא של העירייה”, כתב עמר נחמני בפייסבוק, “כל מה שבא לי לעשות זה לעשות גרפיטי של משולש ורוד על המיצג הרוסי הזה בכיכר הבימה”.

התלונות הועברו לנציגי הקהילה במועצת העיר, שהבטיחו לטפל בנושא.

נעשה כל שביכולתנו לעורר זעקה

מי שמנסה לשמור את הנושא על סדר היום אלו דווקא אזרחים פרטיים, המקיימים מחאות מסוגים שונים על מנת להגביר את המודעות לנעשה בצ’צ’ניה.

גם בישראל מבקשים חברי הקהילה הגאה להמשיך ולהציף את הנושא בכל דרך אפשרית, ולגרום למקבלי ההחלטות, בארץ ובעולם, לפעול להגנת הלהט”בים בצ’צ’ניה.

ההתארגנות האקטיביסטית queer yourself, צילמה סרטון לתמיכה בקהילה בצ’צ’ניה. בסרטון, שצולם אנדרטה לזכר הנרצחים הלהט”בים במלחמת העולם השניה המוצבת בגן מאיר, נראים חברי ההתארגנות כשהם מניפים אל השמים ידיים צבועות בצבע אדום.

“שואה זהו מודל שכל העולם מכיר, ועכשיו, כמעט 70 שנה אחרי, נראה ששכחו את הנזק והאלימות ושכחו איך לקום מהכורסא”, מסביר קול קולטון מקוויריורסלף, “נעשה כל שביכולתנו לעורר זעקה לפעולה מתוך ההבנה שבקרוב זה יכול להיות אנחנו, ומתוך הניסיון היסטורי שכאשר מודל כזה נתפס כלגיטימי, ההתפשטות שלו היא אגרסיבית ומשנה את פני החברה העולמית לשנים ארוכות ומעוררת את הפחד להיות מי שאת/ה”.

תלמידי מכללת סמינר הקיבוצים יצרו גם הם מפגן מחאה נגד רדיפת הלהט”בים בצצ’ניה, כאשר במהלך הבוקר נעמדו הסטודנטים והסטודנטיות כשהם עונדים משולש ורוד הפוך על הבגד, כאותו הטלאי ששימש את הנאצים בסימון הומוסקסואלים במחנות השהמדה, ונשאו שלטים בהן כתובות בורוד מילים כמו “הומו?” “בי”?” “לטבוח?”

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. טל הגב

    מעניין מה (ואני מניח- אם בכלל) עשה התא הגאה, בראשות ח״כ הו,חנה בעניין

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן