fbpx

שנת הלימודים תשע”ח – העמוסה ביותר בתולדות ארגון חוש”ן

שנת הלימודים תשע"ח שנפתחה היום מביאה בשורה גדולה עבור החינוך הלהט"בי, עם לא פחות מ-1,250 פעילויות מתוכננות של ארגון חוש"ן חינוך ושינוי. "בטוחות שלמרות הגידול המשמעותי בפעילות האיכות והמקצועיות לא יפגמו"
hoshen1
צילום: באדיבות ארגון חוש”ן

ארגון חוש”ן פתח היום (ראשון לספטמבר) את שנת הלימודים העמוסה והמרגשת ביותר בתולדותיו, עם מספר שיא של פעילויות במסגרות חינוכיות שונות.

הגידול בפעילויות נובע מתקנת משרד החינוך מפברואר 2017 לתקצוב פעולות הסברה להט”ביות במערכת החינוך, לפיה פעילות במוסדות חינוך בנושא להט”ב תתוקצב ע”י משרד החינוך.

חוש”ן כארגון ההסברה והחינוך קיבל על עצמו את האחריות להוביל את המהלך בשיתוף עם ארגוני הקהילה הנוספים בכדי להבטיח שכל פנייה מכל מקום בארץ תקבל מענה.

ואכן, בפתח שנת הלימודים הנוכחית, כבר הוזמנו למעלה מ-1,250 פעילויות, בניגוד לכ-650 פעילויות מתוכננות בפתיחת שנת הלימודים הקודמת. בסופה של שנת הלימודים תשע”ז בוצעו סה”כ 900 פעילויות, כך שבחו”שן צופים לעוד הזמנות רבות עד לסיום השנה.

מספר ישובים השנה בולטים במיוחד בכך שכל או מרבית בתי הספר בהם הזמינו פעילויות בניהם באר שבע, גן יבנה, חולון, נס ציונה, קריית גת, ראשון לציון ואילת ובכל אחת מהן יערכו עשרות פעילויות.

מנהל השיווק של חוש”ן והאחראי על הקשר עם המוסדות רואים התרחבות גאוגרפית עם הצטרפותם של מוסדות חינוך חדשים בערים שמעולם לא הזמינו פעילות בעבר. ניכרת גם עלייה משמעותית בפעילויות שיועברו השנה לבתי ספר יסודיים ולגננות וסייעות בגני הילדים. פעילויות אלו כוללות התייחסות למשפחות הקשת, לזהות מגדר ולהסללה מגדרית.

בסדנא החדשה שפותחה לקראת שנת הלימודים הושם דגש מיוחד על מעורבות הנוער ביצירת מרחב בטוח ללהט”ב, כניסה לנעליים של סיפורים להט”בים ובביטוי החיצוני של להט”בים את עצמם. הסדנא שזורה בסרטונים, דיונים, סיפור אישי, יצירה בכיתות מתאימות, מצגות, קלפים רגשיים.

הארגון נערך באופן יוצא דופן לקראת גדילת ההזמנות תוך כדי גיוס עובדים נוספים והגדלת עבודת המטה, בנייה חדשה של מערך פעילות מעודכן ולראשונה אף העסקת מרצים בתשלום. 18 המרצים בתשלום ממגוון זהויות עתידים לתת מענה לכ-1,500 פעילויות במהלך שנת הלימודים.

בנוסף, יערכו השנה בחוש”ן כ-7 סמינרים עבור מתנדבות ומתנדבים חדשים. סמינר אוקטובר הקרוב יערך בצפון הארץ עבור מתנדבותים הגרות בצפון ובדצמבר יערך סמינר בדרום הארץ.

מנכ”לית חוש”ן, תמר יהל, מסכמת: “אנו עומדות בפני שנה מאתגרת ומרגשת במיוחד שבמהלכה אנחנו מכפילות את הפעילות שלנו ואיתה את גודל האירגון. התכוננו לקראתה ע”י שינוי והתאמת התכנים והעמקת המקצועיות. אנו יוצאות לשנה הזאת כשאנחנו בטוחות שלמרות הגידול המשמעותי בפעילות האיכות והמקצועיות לא יפגמו. עמלנו רבות בכדי להבטיח גיוון וייצוג לכמה שיותר זהויות מהקשת הלהט”בית ומודות למתנדבים והמתנדבות הטרנס* והזהויות הנוספות שהצטרפו אלינו לאחרונה. אנו מברכות על התקנה החדשה שבעקבותיה הרבה ערים ומוסדות שבפריפריה החברתית שנמנעו מלהזמין אותנו בשל ענייני תקציב והצטרפו למעגל המזמינים שלנו בצפון ובדרום. חוש”ן מאחלת שנה פורייה ומלאת סבלנות לכל המשפחות הלהט”ביות והתלמידים והתלמידות הלהט”ביות”.

עוד בנושא:  אהבה שווה - תערוכת צילומי זוגות להט"ב ביום חתונתם

חוש”ן – חינוך ושינוי הוא ארגון ההסברה והחינוך של הקהילה הלהט”בית שהוקם ב-2004 ומאז מקיים מאות פעילויות בשנה בבתי ספר על יסודיים, צוותי חינוך בבתי ספר יסודיים וגני ילדים, כוחות ביטחון וצוותי רפואה, על-מנת להגביר את המודעות לקהילה ולאפשר מפגש ישיר ובלתי אמצעי עם נציגים מהקהילה. בארגון מעל 400 חברות קהילה בזהויות שונות המעבירות את הסדנאות בכל רחבי הארץ בהתנדבות מלאה.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן