fbpx

קוקסינל יכול לזכות בבחירות, אם יעמוד בראש הליכוד

התבטאותו של העיתונאי אמנון אברמוביץ' בה כינה את יצחק הרצוג "קוקסינל" גוררת תגובות נזעמות. אך יש גם כאלו שמבקשים להבהיר: גם הקוקסינל הכי גדול יכול לזכות בבחירות, אם הוא יעמוד בראש הליכוד
abramovich
צילום: צילום מסך יוטיוב

העיתונאי והפרשן אמנון אברמוביץ׳ הרצה אתמול על פוליטיקה ותקשורת בפני אורחי כנס “מדדים 2016” של העיתון כלכליסט. במהלך ההרצאה סיפר אברמוביץ’ לקהל כיצד ידע תמיד כי ביבי הוא זה שינצח בבחירות.

“לכל אורך מערכת הבחירות, יעיד עמיתי עמית, אני אמרתי ביבי הוא ראש הממשלה הבא בוודאות”, סיפר אברמוביץ’, “אנשים אמרו לי איך אתה מעז להגיד את זה בוודאות? ואמרתי, תראו אני הולך לראות כדורגל, מסמי עופר ועד בלומפילד, ואנשים מזהים אותי מהפוליטיקה. בכל מקום היו ניגשים אלי ואומרים לי: אברמוביץ’, דרבי ובחירות לא מנצחים עם קוקסינל”.

פליטת הפה של אברמוביץ עוררה זעם רב בקרב פעילי הקהילה הגאה, שמיהרו לגנות ולהתלונן על השימוש במילה “קוקסינל” כמילת גנאי.

״קוקסינל 2016 – זה לא הח״כ ההומו שלועגים לו, אלא הסטרייט”, הוסיף אלישע אלכסנדר, מנכ״ל מעברים – שינוי בר קיימא לקהילה הטרנסג׳נדרית, “בריונות ואלימות כבר מזמן לא קשורות רק לנטייה מינית, והמאבק הטרנסג׳נדרי רלוונטי לכולם. אברמוביץ׳ קיבל הזמנה אישית לכנס אנשי התקשורת. נשמח לראותו”.

״האגודה רואה בחומרה רבה את התבטאויותיו של אברמוביץ׳ כנגד ח״כ הרצוג”, הגיבה חן אריאלי, יו״ר שותפה של האגודה למען הלהט״ב, “בהיותו עיתונאי בכיר בתקשורת הישראלית, פונה אל קהל רחב ומשפיע על דעתם של רבים. הקהילה הטרנסג׳נדרית בישראל חשופה לאפליה ואלימות יומיומית והשימוש במילת הגנאי כאשר הוא מתייחס באופן מבדח לח״כ הרצוג, אינו ראוי למעמדו כאיש תקשורת בישראל. אנו מזמינות את אברמוביץ׳ לערב נשות ואנשי תקשורת בנושא הקהילה הטרנסג׳נדרית, שיתקיים ביום הנראות הטרנסג׳נדרית הבינלאומי לציון נראותה של קהילה זו והמשך מאבקה למען קבלה חברתית מלאה ושוויון זכויות מלא. אנו מקווים שאברמוביץ׳ יענה בחיוב להזמנה, וכך בעתיד אמירותיו יהיו ספוגות קבלה וסובלנות כלפי הקהילה הטרנסג׳נדרית״.

מרכז ניר כץ למאבק בלהט״בפוביה של האגודה, פנה אל חברת החדשות ואברמוביץ׳ עצמו, על מנת להבטיח שתופעות אלימות אלה לא יחזרו על עצמן בשנית.

“ראוי היה כי מר אברמוביץ לא ייתן לגיטימציה לשימוש במונח ‘קוקסינל’ באופן פוגעני, כפי שנעשה באירוע זה”, אמר  גיל פישהוף, רכז ניר כץ למאבק בלהט״בפוביה של האגודה, “אנו מקווים כי הדבר נעשה בתום לב ומתוך חוסר מודעות, וכי הנכם שותפים לתחושותינו. לפיכך נבקש כי מר אברמוביץ’ יתנצל על הדברים״.

עוד בנושא:  תיקון היסטורי: הכנסת תכיר בבני זוג של נופלים להט"בים כאלמני צה"ל

בתגובה לפרסום דבריו, התנצל אברמוביץ’ בשיחה עם אתר וואלה! ואמר: “הדברים הובאו כציטוט מפולקלור של מגרשי כדורגל. לא הייתה כמובן כל כוונה לפגוע באף אדם מאף קהילה”.

גם חברת החדשות מיהרה להגיב לדברים בתגובה שמסרה לתקשורת: “צר לנו שדבריו של אברמוביץ’ הוצאו מהקשרם ויוחסו לו ולא כך הדבר. לצערנו אגודת הלהט”ב עושה שימוש ציני בתפקידה, תוך התעלמות מייצוג ראוי וחשוב לבני הקהילה הגאה שמשתקף מסיקור חדשות 2. כך למשל בתוך סיקור מתמשך והוגן לקהילה הלהטב”קית הקדשנו כתבה נרחבת לסיפורה של הטרנסג’נדרית מאי פלג ז”ל ב”חדשות סוף השבוע” עם דנה ויס וכתבה אודות מייקל אלרואי ששיתף סטודנטים חבריו ללימודים בסיפורו. תמוה שהאגודה לא פנתה לחברת החדשות בעניין, אך מיהרה לשלוח הודעה לעיתונות. אנו מצרים על כך. אך נמשיך לסקר את זכויות הקהילה בפתיחות, בהגינות ובלא כל דעה קדומה”.

גם עם הקוקסינל הכי גדול בת”א הליכוד ינצח בבחירות

מי שהתענגו על דבריו של אברמוביץ’ היו חברי הפאנל של התכנית “הפטריוטים” המשודרת בערוץ 20. במסגרת התכנית העלה מנחה הפאנל אראל סגל, שהצהיר כי הוא תומך בדבריו של אברמוביץ’, את השאלה מדוע חברי הכנסת, שנזעקו לאחר שהתייחס למיניותה של ח”כ סתיו שפיר, שותקים עכשיו לנוכח דבריו של אברמוביץ’.

“קארין אלהרר, איך יכול להיות?” אמר סגל בתכנית, “תהיי לפחות עקבית ותגידי שהוא לא יכול לשדר. קוקסינל? קוקסינל?! כאלה דברים לומר מפי פרשן כל כך בכיר?”

סגל גם שלח עקיצה לעברה של ח”כ סתיו שפיר ואמר: “אם אני הייתי הרצוג, הייתי אומר שהוטרדתי מינית”.

עו”ד ארי שמאי, המשתתף גם הוא בתכנית, הוסיף ואמר: “אני אתקן את אמנון אברמוביץ’. אם הליכוד יעמיד בראשו את הקוקסינל הכי מפורסם בת”א, הם גם יזכו בבחירות”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן