fbpx

קול אחר – רבנים ורבניות במסר חשוב לקהילה הגאה

לקראת יום כיפור הפיקו ארגוני הלהט"ב הדתיים סרטון המשמיע את הקולות השפויים בממסד האורתודוקסי. "יום הכיפורים זה זמן נהדר לחשב מסלול מחדש"
%d7%a1%d7%a8%d7%98%d7%95%d7%9f%d7%a8%d7%91%d7%a0%d7%99%d7%9d%d7%99%d7%95%d7%9d%d7%9b%d7%99%d7%a4%d7%95%d7%a8

ארגוני הלהט”בים הדתיים “חברותא”, “בת-קול”, “טרנסימוםות דתייםות” ו”שב”ל (שהכל ברא לכבודו)”, יצרו פרויקט מיוחד לקראת יום הכיפורים, בו צולמו שבעה דוברים, גברים ונשים כשהם מכים על חטא ומבקשים סליחה על ההתבטאויות הקשות של עמיתיהם כלפי הקהילה הגאה.

“כמה אנשים מסתובבים סביבנו – אנשים בודדים, אנשים שמחפשים מגע, אנשים שונים, אנשים עם רצונות, אנשים עם זהויות, אנשים להט”בים?”, אמר בסרטון הרב ד”ר בני לאו, ראש קהילת רמב”ן בירושלים, “אתה בודק את עצמך, שואל את עצמך: ראית? ראית כל מי שנמצא מסביבך? ראית את האנשים שהם לא אתה? אני מתפלל שבשנה הקרובה אנחנו נרצה לרצות, אנחנו נראה, אנחנו נהיה אנשים מכילים. נפתח את השורות שלנו”.

“בשנה שעברה לצערי כמה מרבנינו סטו מדרך הישר, מדרך התורה”, ציינה ד”ר חנה קהת, מחלוצות ומובילות התנועה הפמיניסטית בציבור הדתי, “פגעו והעליבו אנשים באשר הם, ובמיוחד בקהילה הלהט”בית. אני מקווה מאוד, אני מייחלת, שבשנה הבאה נזכור כולנו שהכלל הכי גדול בתורה והכי חשוב זה ‘ואהבת לרעך כמוך’. זאת כל התורה כולה, והיתר – פרשנות”.

“הבסיס צריך להיות חוסר שפיטה”, הוסיפה הרבנית מלכה פיוטרקובסקי, “גם אנשים בעלי נטייה חד מינית, להט”בים, הומואים, לסביות. קשב למיוחדות של אדם, לא משנה איזו, יכול להחכים אותנו, להעשיר אותנו, ובעיקר ליצור עוד נקודת מבט על הנפש האנושית”.

הסליחה האמיתית עדיין לא הגיעה

למרות הצעד החשוב והמבורך של יצירת סרטון לקראת יום הכיפורים, בו נשמעים רבנים הקוראים לקבלת והכלת הקהילה הגאה, הדוברים בסרטון מזוהים כדתיים-ליברליים הדוגלים בהכלת בעלי הזהויות המיניות השונות בקהילותיהם, ורובם מעולם לא התבטאו נגד הקהילה הגאה.

“המסר של הסרטון הוא מסר חיובי”, מסבירה מורן נקר, מפיקת ועורכת הסרטון, “המטרה היא לא להעלות את משמיעי ההתבטאויות ההומופוביות שוב לכותרות, אלא להיפך- להביא את הקולות המכילים והמקבלים ולהזכיר שיום הכיפורים זה זמן נהדר לחשב מסלול מחדש”.

את הסליחה האמיתית, מאלו שאמורים לבקש סליחה, לא שמענו וכנראה שגם לא נשמע. את שבעת הדוברים בסרטון חשוב לשמוע, להכיר ולהוקיר, אבל את אלו שבחרו לדבר כל השנה ולשתוק לקראת יום כיפור אסור לשכוח.

עוד בנושא:  אהבה שווה - תערוכת צילומי זוגות להט"ב ביום חתונתם

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן