fbpx

צפו: להט”בים פלסטינים מנפצים מיתוסים על גיוון מיני ומגדרי בפלסטין

קמפיין חברתי של להט"בים פלסטינים מבקש להציף את גילויי האלימות נגד להט"בים בחברה הפלסטינית ולהתעמת איתם. "יש לנו אחריות קולקטיבית להמשך האווירה האלימה הזאת, כשם שאנו חולקים הזדמנות לעמוד נגדה"
alQaws

המלחמה היומיומית לקבלה והכלה היא מלחמה משותפת ללהט”בים בכל העולם, וגילויי אלימות נגד להט”בים קיימים גם במדינות המעניקות זכויות מלאות לחברי הקהילה. במקומות מסוימים בעולם ההתנגדות לגילויי האלימות היא קלה יותר ובמקומות אחרים היא קשה עד בלתי אפשרית, אך תמיד הכרחית.

קבוצת להט”בים פלסטינים, המתמודדת עם גילויי אלימות באופן יומיומי, מבקשת לתקוף את המיתוסים על גיוון מיני ומיגדרי המעניקים לגיטימציה לאלימות נגד להט”בים, באמצעות קמפיין מדיה חברתית העוסק בנושא האלימות המילולית והפיזית שחווים חברי הקהילה הפלסטינים.

הקמפיין, שהופק על ידי קבוצת alQaws לגיוון מיני ומגדרי בחברה הפלסטינית ו- 7amleh, מרכז ערבי לקידום המדיה החברתית, כולל שלושה סרטוני וידאו, סדרת כרזות וחומרי הסברה שיופצו באמצעות אתר הקמפיין. הקמפיין מבוסס כולו על סיפורים וחוויות אמיתיות של חברי הקבוצה, אף על פי שלדברי היוצרים הוא אינו מייצג את הכמות והמגוון של צורות האלימות כלפי להט”בים, שחלקן הרבה יותר חמורות ואף מסכנות חיים.

הסרטון הראשון שהפיקה הקבוצה, מציג שיחה בין שלושה פעילים להט”בים הדנים בתפיסות מקומיות ואוניברסאליות מוטעות המעניקות לגיטימציה לאלימות נגד להט”בים בפלסטין. בין השאר מעלים הדוברים את הטיעונים המוכרים כי זה נוגד את הטבע ואת הדת, לצד טיעונים כמו זה הגורס כי להט”בים בחברה הערבית מחקים את היהודים ואת המערב, ועד למיתוס כי נישואים הם התרופה למשיכה מינית לא מקובלת.

לדברי היוצרים, מדובר במיתוסים פופולריים חסרי בסיס, היוצרים אווירה חברתית ותרבותית המאשימה את האנשים, הקבוצות והארגונים הלהט”בים באלימות המבוצעת נגדם, ויוצרת דמוניזציה של הלהט”בים על מנת להעניק לגיטימציה לבידוד שלהם.

“ביטויים שונים של מיניות ומגדר אינם תירוץ לכל צורה של אלימות”, אומרים היוצרים, “בידוד, בריונות ודחיקה לשוליים הן רק כמה מצורות האלימות החברתיות המבוצעות נגד אנשים וקבוצות של להט”בים. זה הזמן להתייצב נגד התנהגויות חברתיות מזיקות אלה ולסרב באופן פעיל להעניק להם לגיטימציה”.

לקמפיין מתוכננים שני סרטונים נוספים, שיציגו את הפנים השונות של האלימות כלפי להט”בים בחברה הפלסטינית.

הסרטון השני יציג תקריות וחוויות אלימות ואכזריות יומיומיות, שאיתן מתמודדים פלסטינים בבית הספר, במשפחותיהם וכן במרחב הציבורי. חלק מהחוויות הללו כוללות אלימות ברחוב, בריונות בבתי ספר, בידוד חברתי, חוסר אמון של בני משפחה ואנשי מקצוע, חוסר היכולת לחלוק את חיי היומיום ואת הרגשות.

עוד בנושא:  בין שתי המלחמות: עולים להטב"ק ממדינות פוסט-סובייטיות

הסרטון השלישי יציג את האלימות המילולית ואוצר המילים השלילי המלווה את השיח על נושאים להט”בים בפלסטין, מאמירות ישנות וחדשות ועד “בדיחות” יומיומיות.

כדי לבחור את הנושאים בהם יתמקד הקמפיין, שוחחו היוצרים עם יותר מ -50 להט”בים פלסטינים על החוויות שלהם עם אלימות חברתית. התסריטים נכתבו באמצעות הסיפורים והחוויות שנאספו במפגשים אלה, וסרטוני הקמפיין נבחנו על ארבע קבוצות מיקוד שונות מירושלים, רמאללה ונצרת, במטרה להעריך את בהירות המסר ואת יכולתם של הסרטונים לפנות לקהלים שונים.

“הקמפיין לא מבקש לקדם את הלהט”בים בפלסטין כקורבנות”, מבהירים היוצרים, “אנו משתמשים בחוויות שלנו כדי שנוכל להבין טוב יותר את ההשפעה האינסופית של אלימות חברתית על אנשים וקבוצות שונות, כדי להיות מודעים יותר לחלק שלנו בכך. יש לנו אחריות קולקטיבית להמשך האווירה האלימה הזאת, כשם שאנו חולקים אחריות קולקטיבית, וכפי שקמפיין זה מקווה לקדם, הזדמנות לעמוד נגדה. אנו מקווים שהסרטונים, כמו גם שאר חומרי הקמפיין, יאפשרו לנו להעלות דיון חברתי על הגיוון המיני והמגדרי בחברה הפלסטינית. על ידי קריאה ישירה של החברה שלנו לקחת אחריות על כל צורות האלימות נגד להט”בים, אנו מראים כי בניית חברה פתוחה ופתוחה דורשת מאמץ קולקטיבי”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן