fbpx

צפו: כיצד מגיבים תושבי מדריד ללהט”בפוביה נגד תיירים?

מיליוני תיירים גאים ימלאו את רחובות מדריד בקיץ הקרוב. האם גם תושבי מדריד מוכנים לקבל את התייר הגאה? ומה לעשות במקרה ונתקלת במקרה להט"בפובי?
madrid_homophobia

בכל נסיעה למדינה אחרת עולה השאלה עד כמה נוכל להיות חופשיים להרגיש בנוח עם ההתנהגות שלנו?

גם אם מדובר בארוע גאווה מובהק, כמו מצעד הגאווה העולמי, לא תמיד כולם מקבלים את התיירים הגאים בזרועות פתוחות, וגילויים של להט”בפוביה יכולים להתרחש גם כשאנו מגיעים לחופשה גאה. אנחנו יכולים להרגיש בטוחים כשאנחנו צועדים ברחובות מדריד עם מיליוני הלהט”בים האחרים שהגיעו כל העולם. אבל מה קורה בעיר שבוע לפני, או עם אחרי המצעד בחרנו להתרחק מעט ממרכז הארועים?

כך למשל חשים מעריצי האירוויזיון, שיגיעו בחודש הבא לקייב, בירת אוקראינה, שלא ידועה בחיבתה ללהט”בים, ואף ניסתה לצמצם כל נראות להט”בית עם ביטול אזורי המעריצים המסורתיים. למרות שהאירוויזיון אומץ מזמן על ידי הקהילה הגאה, המדינות המארחות, שנלחמות על הזכות לארח את הארוע, לא תמיד שמחות על הקהל שמגיע איתו.

אך בניגוד לאוקראינה, ספרד נחשבת לאחת המדינות המתקדמות ביותר בכל הקשור לזכויות להט”ב, והאווירה הידידותית ברחובות מורגשת בכל רחבי המדינה, ובעיקר בערים הגדולות.

הפדרציה הלהט”בית, ארגון הזכויות של הלהט”בים בספרד, מפעיל מרכזי דיווח על מקרים להט”בפובים, ביקש לבדוק את תגובתם של תושבי מדריד להתבטאויות להט”בפוביות נגד תיירים גאים.

בסרטון של הארגון, שנועד לעודד דיווח על כל איום או התקפה להט”בפובית, נראה זוג צעירים אמריקאים שהגיעו למדריד כתיירים, מבקשים מהמקומיים לסייע להם בתרגום מייל שקיבלו מבעל האכסניה בה הם אמורים לשהות.

המכתב נוטף השנאה כולל ביטויים הומופובים קשים נגד הזוג, כמו איומים “להכות בפניהם” אם יראו אותם מתנשקים או מחזיקים ידיים באכסניה.


“מוטב שתלכו  לאכסניה אחרת, כי זה מקום מאד לא טוב”, אומרת ילדה אחת, שלא מסוגלת לומר להם מה בעצם כתוב במכתב. “זה מגעיל”, אומרת אחת הנשים בסרטון ואדם נוסף ממליץ: “אתה הולך עם זה למשטרה, והם יכולים לסגור לו את העסק”.

אחרי שרואים את הסרטון הזה, אי אפשר שלא להתאהב בתושבי מדריד ובהכנסת האורחים שלהם.

עיר סטרייט פרינדלי

ספרד היא אחת המדינות המתקדמות באירופה ובעולם בכל הנוגע לזכויות להט”בים. היא חתומה על הצהרת האו”ם בדבר נטייה מינית וזהות מגדרית, ומאפשרת בחוק נישואים גאים ואימוץ, ואף הגדירה בחוק חל איסור מוחלט על כל סוג של אפליה על רקע נטייה מינית.

גם תושבי מדריד, המארחים השנה מיליוני תיירים בעירם, מסבירי פנים לתיירים הגאים המגיעים לבקר יש כאלה הנוהגים לומר כי מדריד היא כבר מזמן עיר גאה מובהקת, ומתארים את תושביה כ”ידידותיים לסטרייטים”.

בסקר שנערך בשנת 2014, דורגה ספרד כמדינה הכי פחות להט”בפובית בעולם, לאחר ש-88% אחוז ענו בחיוב לשאלה “האם החברה צריכה לקבל הומוסקסואליות”, בניגוד ל-60% שענו בחיוב בארה”ב.

בסקר נוסף, שבדק את התפיסות המוסריות של נשאלים מ -40 מדינות שונות, כולל שאלות על ענייני נישואים, הימורים, הומוסקסואליות, יחסי מין לפני הנישואין וגירושין, רק 6% ענו כי יחסי מין הומוסקוסואלים הם לא מוסריים, (האחוז הנמוך ביותר מכל המדינות המשתתפות), ו-38% ציינו כי הומוסקסואליות היא כלל אינה שאלה מוסרית, והיא מקובלת בעיניהם בדיוק כמו ההטרוסקסואליות שלהם.

נתקלתם במקרה להט”בפובי? פנו למשטרה המקומית בטלפון 091 או דווחו למרכז הדיווח של הפדרציה

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן