fbpx

צפו: הסטודנטים מחו נגד דיקאן הסטודנטים ולא הורשו לחזור למכללה

המכללה האקדמית אשקלון מענישה סטודנטים להט"בים שהפגינו נגד דיקן הסטודנטים יואל ישורון ומונעת מהם כניסה למכללה | "לחסום סטודנטים מלהיכנס לשערי המוסד רק מכיוון שלקחו חלק במחאה זו פעולה פחדנית ועלובה"
מכללת אשקלון | Public domain
מכללת אשקלון | Public domain

היום (ג’) בשעות הצהרים הגיעו סטודנטים ממכללת אשקלון אל המוסד בו הם לומדים על מנת להשתתף בהפגנת מחאה נגד דיקן הסטודנטים במכללה, יואל ישורון, בעקבות  שורת התבטאויות דוחות וחשוכות במיוחד נגד הקהילה.

עם סיום ההפגנה, הסטודנטים שמחו יחד עם פעילי הקהילה הגאה מחוץ למכללה, לא הורשו להיכנס חזרה ללימודים.

בסרטון שצולם על ידי אחת הסטודנטיות נראה השומר בכניסה כשהוא מונע את כניסתם של הסטודנטים למכללה בטענה שהם “באו לעשות פרובקציות”.

 


“אנחנו מתביישים שמוסד אקדמי בישראל מתכחש לקיומם של סטודנטים להט”בקים בקרבו”, נמסר מהאחווה הסטודנטיאלית הגאה, “מוסד אקדמי שלא מסוגל לשאת מחאה שקטה ולגיטימית מאין כמותה, חייב לעשות בדק בית רציני בקרבו, ולרענן את בעלי התפקידים לכאלה שמבינים שהשנה היא 2018. לחסום סטודנטים מלהיכנס לשערי המוסד רק מכיוון שלקחו חלק במחאה זו פעולה פחדנית ועלובה”.

חן אריאלי יו”ר האגודה למען הלהט”ב: “המכללה האקדמית אשקלון נותנת רוח גבית לדעות חשוכות ומבזות ובמקום להדיח מתפקידו את דיקן הסטודנטים הנבער, היא בוחרת להעניש את הסטודנטים ולדרוס את חופש הביטוי. בושה וחרפה שכך מתנהג מוסד אקדמי. אנו קוראות לכלל הסטודנטיות והסטודנטים במכללת אשקלון להשבית את הלימודים במחאה”.

ח”כ מיכל רוזין (מרצ), יו”ר השדולה הגאה, הגישה שאילתה דחופה לשר החינוך ויו”ר המל”ג נפתלי בנט בעקבות מניעת כניסתם של סטודנטים להט”בים למכללת אשקלון.

“המכללה סותמת פיות ופוגעת בחופש הביטוי, ערך שדווקא היא כמוסד אקדמי אמורה לשמור עליו מכל משמר” אמרה ח”כ רוזין, “יואל ישורון ידע להשתמש במעמדו הציבורי ובחופש הביטוי כדי להפיץ את עמדותיו הלהט”בופוביות, אך בצביעותו הרבה מונע את אותו החופש מהסטודנטים בהם הוא פוגע. אני דורשת משר החינוך ויו”ר המל”ג להגן על חופש הביטוי של הסטודנטים ולמנוע פגיעה בזכויותיהם. אני מחזקת את ידי הסטודנטים במחאתם וביום חמישי אגיע לחולון עם שאר חברי הקהילה למחות נגד דבריו החשוכים של ישורון”.

ממכללת אשקלון נמסר בתגובה: “ארבעה סטודנטים הוכנסו לאחר שהציגו תעודת סטודנט. שניים שביקשו להיכנס עם דגלי הגאווה התבקשו להסיר את הדגלים, ומשסירבו נמנעה כניסתם. אם יימנעו מהפגנה יוכלו להיכנס כמו כולם”.

עוד בנושא:  אהבה שווה - תערוכת צילומי זוגות להט"ב ביום חתונתם

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן