fbpx

צפו: פרס קרן יו”ר הכנסת הוענק לארגון חוש”ן

הפרס, שמוענק ראשונה בהיסטוריה לארגון להט"בי, הוענק לארגון חוש"ן עבור "פעילות למען חברה של כבוד, סבלנות וסובלנות בחינוך וברשתות החברתיות"
פרסיורלחושן

בטקס חגיגי שנערך במשכן הכנסת, העניק יושב ראש הכנסת ח”כ יולי אדלשטיין לארגון חוש”ן את פרס קרן יושב ראש הכנסת על תרומתו ל”פעילות למען חברה של כבוד, סבלנות וסובלנות בחינוך וברשתות החברתיות”.

ועדת הפרס, בראשות ח”כ מירב בן ארי, ח”כ עיסאוי פריג’ ואילן גאל דור, בחרה להעניק את הפרס לארגון חוש”ן, הארגון הלהט”בי הראשון הזוכה בתואר.

“העמותה נמצאה ראויה לפרס יו”ר הכנסת על פעילותה לקידום קבלת השונה”, נכתב בנימוקי ועדת הפרס, “מקדמת פעילויות בגנים ובבתי הספר בקרב בני נוער במטרה להסיר חסמים ולהקל על בני הנוער מהקהילה הגאה להשתלב בהצלחה במסגרות החינוך השונות ולזכות ביחס הגון מחבריהם. על צעד חשוב זה בדרך לחיזוק הסובלנות וקבלת האחר בחברה הישראלית ראויה העמותה לקבלת הפרס”.

“אני נרגשת לעמוד כאן היום ולקבל את פרס קרן יו”ר הכנסת בשם ארגון חוש”ן – חינוך ושינוי”, אמרה מנכ”לית  חוש”ן יהלי בן-עמי ויטנברג בטקס, “מזה 13 שנים מאות מתנדבי ומתנדבות הארגון עשו לילות כימים בכדי לחנך לסובלנות  כלפי קהילת הלהט”ב – לסביות, הומואים, טרנסג’נדרים/ות וביסקסואלים/ות. מידי יום אנו נתקלים בתפיסות שגויות כלפי להט”ב במסגרות החינוך, כוחות הביטחון , הבריאות , האקדמיה, מקומות עבודה ועוד. לשמחתינו, ברבות השנים, יותר ויותר בתי ספר ומסגרות פתחו את דלתותיהם והיו נכונים לקחת חלק בפעילויות של הארגון. וכך שלב אחר שלב, תוך ביצוע מאות אלפי פעילויות חינוך בהתנדבות בכל רחבי הארץ, רכש לעצמו ארגון חוש”ן הכרה ברמה הארצית  ושותפים נאמנים לעשייתו. אך הדרך הייתה ועודנה רצופת אתגרים. חוש”ן, כמו ארגונים נוספים בקהילה הגאה, פועל במסגרת אילוצים כלכליים קשים אשר גורמים לעיתים להגבלת היקף הפעילות. לא בכל מקום מוכנים להכניס אותנו וזהו אתגר נוסף שכולנו צריכים להתמודד איתו.

מכובדים ומכובדות יקרות – כאשה, לסבית, מזרחית, ילידת הפריפריה שגם מתגוררת בפריפריה, העומדת בראש ארגון להט’ב, אני מבקשת לשתף אתכםן שלא קל להיות ‘אחרת’ במדינת ישראל גם בשנת 2016. ה”אחר”, ודאי ה”אחרת”, נתפסת כמאיימת על הזרם המרכזי, בעצם היותה היא מעלה שאלות ומאתגרת את אזור הנוחות של הרוב. אנחנו בארגון חוש”ן מבקשות להציע הסתכלות אחרת – רב גוניות היא יופי, היא כח, היא זו שיוצרת את החוסן  שלנו כחברה. על כן, בחירת הוועדה בארגון חוש”ן לקבלת הפרס היום, היא בשורה לכל אזרחי ואזרחיות מדינת ישראל,  להט’ב ושאינם, וכל שניתן לנו לקוות זה שיש בה גם מחויבות מסויימת להטמעת ערך הסובלנות בחברה הישראלית מן המסד ועד לטפחות”.

העמותה נמצאה ראויה לפרס יו”ר הכנסת על פעילותה לקידום קבלת השונה. מקדמת פעילויות בגנים ובבתי הספר בקרב בני נוער במטרה להסיר חסמים ולהקל על בני הנוער מהקהילה הגאה להשתלב בהצלחה במסגרות החינוך השונות ולזכות ביחס הגון מחבריהם

חושן (חינוך ושינוי) הוא מרכז החינוך וההסברה של קהילת הלהט”ב. הארגון פועל, ללא כוונות רווח, לשינוי הסטראוטיפים כלפי הומוסקסואליוּת, לסביוּת, ביסקסואליוּת וזהות מגדר. אנשי מקצוע העוברים הכשרה לעיסוק בנושאים הנוגעים לקהילה, מקיימים בהתנדבות פעילויות חינוכיות בנושא נטייה מינית וזהות מגדר.

עוד בנושא:  בג"צ קבע פה אחד: "זוגות להט"בים יכולים לאמץ ילדים"

הפעילויות נערכות בכל רחבי הארץ, בחטיבות הביניים ובבתי הספר התיכוניים, בתנועות נוער, במוסדות אקדמיים, בצה”ל ובמג”ב, בחברות פרטיות ועוד, תוך אמונה כי חינוך בני נוער לקבלת השונה והאחר הוא הדרך לשינוי חברתי אמיתי.

העמותה קיימת למעלה מ-12 שנים, חברים בה כ-300 מתנדבים ומקיימת כ-700 פעילויות בכל רחבי הארץ בקרב גברים ונשים, רובם תלמידי על יסודי וצוותי חינוך. מטרות העמותה הן שינוי סטראוטיפים כלפי להט”ב וכן הכשרת אנשי חינוך וטיפול בכל הקשור לקהילת הלהט”ב. במרכז פעילותה קיום מפגשי דיון בקבוצות אינטימיות בשאלות הקשורות לזהות מינית ומגדרית בפרט ולקהילה הגאה בפרט.

זו הפעם הראשונה בה ארגון להט”בי זוכה בתואר הרם ובארגון רואים בכך כבוד גדול והכרה בחשיבות השינוי שמקודם באמצעות פעילותינו במוסדות החינוך.

“תודה גדולה לכל השותפים שלנו לעשיה, ובראש ובראשונה למתנדבות, עובדי ומנהלות הארגון (בעבר ובהווה), שעושים לילות כימים כדי לקרב לבבות ולהביא את השינוי המיוחל”, הגיבו בארגון להודעה על קבלת הפרס. מנכ”לית חוש”ן יהלי בן-עמי ויטנברג, הוסיפה ואמרה: “בחירת הוועדה בארגון חוש”ן לקבלת הפרס היום, היא בשורה לכל אזרחי ואזרחיות מדינת ישראל, להט’ב ושאינם. כל שניתן לנו לקוות זה שיש בה גם מחויבות מסוימת להטמעת ערך הסובלנות בחברה הישראלית מן המסד ועד לטפחות”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן