fbpx

פעילים בראשון לציון נלחמים להקמת סוכה גאה בעיר

מאז מצעד הגאווה בעיר לפני 3 שנים, מנסים חברי הקהילה בראשון לציון להסתייע בעירייה לקיום אירועים שונים, אך ללא הצלחה. השנה הם יקימו זו השנה השנייה את "הסוכה הגאה", פעם נוספת ללא כל תמיכה של העירייה
fb_img_1474217234968

בשנה שעברה הקימו חברי הקהילה הגאה בראשון לציון את פרויקט “הסוכה הקהילתית הגאה“, במסגרתו נבנתה סוכה במרכז העיר כחלק מאירועי פסטיבל היין המסורתי, במטרה לייצר דו שיח ולהגדיל את הנראות ואת תחושת השייכות והקהילתיות לבני ובנות הקהילה הגאה בעיר.

למרות חשיבותו של הפרויקט, סרבו בעריית ראשון לציון לתמוך בפרויקט, שהתקיים בסופו של דבר בסיועה של מרצ ראשון לציון.

גם השנה ביקשו שחר הדר ועודד לוי, פעילים למען הקהילה הגאה בעיר, לשחזר את הצלחת הפרויקט החשוב ופנו אל העירייה בבקשה לסיוע בנושאים טכנים – כמו העמדת במה קטנה לקיום הארוע, הכללת הארוע בפרסומי העיריה לחגים וסיוע במימון האומנים. בבקשתם ציינו כי למרות התמיכה שהם מקבלים ממרצ, לדעתם אירוע מסוג זה צריך להיתמך ע”י עיריית ראשון לציון ולא ע”י גוף פוליטי.

הדרישה, שסוקרה בעיתונות המקומית, זכתה לתגובה תמוהה מצד העירייה על גבי העיתון, בה נכתב כי: “העיריה תשקול את הנושא ותגיב דרך העיתון”.

“הרגשנו שמשחקים בנו, בדיוק כמו לפני שנה”, מסביר הדר, “פנינו לעירייה ולעומד בראשה במטרה לקבל סיוע לפרויקט, אך לצערנו התשובות היו זהות, מצד אחד בתגובות רשמיות לעיתונים העירייה הציגה את עצמה כתומכת בקהילה הגאה בעיר ומצד שני המשיכו להתל בנו”.

לאחר לחצים שהופעלו על העירייה דרך כתבות שנעשו בעיתונות המקומית וברשתות החברתיות, הוזמנו הדר ולוי לפגישה עם דפנה שקורי, יו”ר אגף נוער וצעירים.

“בפגישה סוכם כי העירייה תתמוך בפעילות הסוכה הקהילתית הגאה שיתקיים במסגרת אירועי פסטיבל היין בעיר”, מסביר הדר, “אולם להפתעתנו, כבר יום אחרי הפגישה קיבלנו הודעה כי אין באפשרות העירייה לקיים את הארוע במסגרת הפסטיבל, וכי אם ברצוננו לקבל את תמיכת העיריה עלינו להעביר את מיקום הסוכה למקום מרוחק”.

בתאריך 27/09/2016 שלחו המארגנים מכתב לעיריית ראשון לציון בו הביעו את התנגדותם להצעה להרחיק את הפעילות משטח הפסטיבל. במקביל גילו מארגני הארוע כי מופעל לחץ חוזר על ראש העיר מצד חברי מועצה חרדים שלא לאפשר את קיום האירוע.

מארגני הארוע חוששים כי בנוסף לקשיים בקבלת הסיוע, יופעלו עליהם לחצים מצד גורמים בעיריה שינסו לפגוע בקיום הארוע, כפי שלטענתם התרחש בשנה שעברה.

עוד בנושא:  מצעד הגאווה בירושלים פתח את חודש הגאווה בישראל

“במהלך הארוע בשנה שעברה נתקלנו במספר גורמים בעירייה שניסו לטרפד את הפעילות, כמו פקחי עיריה שחילקו דוחות לארגוני הקהילה שהקימו דוכני הסברה במקום, למרות שקיבלו אישור מראש. גורמים אלו אף נתנו הוראה לגידור מתחם הסוכה בגדרות שהפחידו את העוברים ושבים וגרמו לתחושה של התבדלות מהציבור הכללי, וכך ניסו להקטין את האירוע בטענה שהם דואגים לשלומנו”.

יום אחרי הפגישה קיבלנו הודעה כי אין באפשרות העירייה לקיים את הארוע במסגרת הפסטיבל, וכי אם ברצוננו לקבל את תמיכת העיריה עלינו להעביר את מיקום הסוכה למקום מרוחק

ביולי 2013 נערך מצעד הגאווה האחרון בראשון לציון. הצעידה בעיר למרות התנגדות גורמים חרדים העירה רוח חדשה של תקוה בקרב חברי הקהילה בראשון לציון, סוף סוף, בעיר שיש בה הכל ומשמשת כחלופה ראויה לתל אביב, יש מקום גם לקהילה הגאה.

בקיץ 2014 היה אמור להיערך מצעד גאווה נוסף בעיר. נציגי הקהילה בעיר פנו אל מ”מ ראש העירייה בבקשה לתקציב מינימלי עבור אומנים, במה ופרסום. לדבריהם, העירייה התחמקה מלסייע והם נאלצו לפנות באופן אישי למכרים וידידים מהקהילה הגאה על מנת לקבל את תמיכתם לקיום המצעד, שבוטל בסופו של דבר עקב המצב הבטחוני.

לאחר הרצח במצעד הגאווה בירושלים נתלה השלט “האלימות רוצחת” על בניין העירייה ונערך טקס זיכרון בתוך בניין העירייה בהשתתפות העובדים. ראש העיר אף התנגד לעמדת גורמים חרדים בעיר שביקשו להעביר תקנה שתמנע קיום מצעדי גאווה בעיר, והעיר ראשון לציון הייתה הראשונה שקיימה השתלמות לגננות שנועדה להכשיר אותן לקראת עבודה מול ילדים למשפחות אחרות.

תגובת העירייה לא התקבלה עד למועד פרסום הכתבה.

 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן