fbpx

פורטוגל זכתה באירוויזיון 2017

שיר הרטרו של פורטוגל הצליח לכבוש את לב הצופים והשופטים וזכה במקום הראשון. "זהו נצחון של אלו שיוצרים מוזיקה עם משמעות"
portugal

בגמר תחרות האירוויזיון שהתקיים הערב בקייב, אוקראינה, זכתה פורטוגל במקום הראשון עם השיר MAR PELOS DOIS שבוצע על ידי הזמר סלבדור סוברל. השיר זכה סך הכל ל-758 נקודות מצוותי השופטים ומהקהל בבית.

חבר השופטים העניק את המקום הראשון לפורטוגל עם 382 ולבולגריה את המקום השני עם 278. הצבעות הקהל שהגיעו מיד אחר כך חיזקו את בחירת השופטים והכריזו על פורטוגל כמנצחת הגדולה.

למקום השני הגיעה בולגריה עם 615 נקודות, ולמקום השלישי מולדובה עם 374 נקודות.

ישראל ואמרי זיו הגיעו למקום ה-23 עם 39 נקודות בסך הכל, 34 מתוכן מצוותי השופטים.

זו הפעם הראשונה שפורטוגל זוכה בתחרות האירוויזיון, לאחר שיצרה עניין רב כששלחה שיר רטרו בסגנון שנות ה-50, אשר מזכיר אמנים גדולים מהעבר הרחוק של ימי האירוויזיון הראשונים.

בנאום הנצחון הביע סוברל ביקורת לא כל כך מרומזת על השירים המשתתפים בתחרות ועל התחרות עצמה.

“אנחנו חייים בעולם של מוזיקה מתכלה”, אמר סוברל, “מוזיקה בסגנון פאסט פוד ללא שום תוכן. אני חושב שזה יכול להיות נצחון עבור האנשים שעושים מוזיקה עם משמעות. מוזיקה היא לא זיקוקים, מוזיקה היא רגש. אז בואו נשנה את זה ונחזיר את המוזיקה”.

 


מלבד זכייתה של פורטוגל בפעם הראשונה באירוויזיון, התרחשו עוד כמה דברים שעדיין לא ראינו בתחרות – במהלך המופע של הזמרת ג’מלה, שזכתה באירוויזיון בשנה שעברה, עלה אוהד על הבמה עטוף בדגל אוסטרליה וחשף את ישבנו אל מול המצלמות. האוהד הורד מהבמה על ידי המאבטחים.


והייתה גם פעם אחרונה – במהלך שלב הקראת הניקוד, התייחס הדובר הישראלי, עופר נחשון, לסגירתה של רשות השידור ונפרד מהאירוויזיון ומאירופה.

“במהלך 44 השנים האחרונות, ישראל השתתפה בתחרות האירוויזיון וזכתה 3 פעמים, עם אבאבניבי, הללויה ודיווה. אבל הלילה הוא הלילה האחרון שלנו. תוך זמן קצר רשות השידור תסיים את שידוריה לתמיד. בשם כולנו ברשות השידור, הרשו לי לומר תודה אירופה, על הרגעים הקסומים. עובדי רשות השידור אומרים תודה לאירוויזיון ונפרדים. בתקווה שנפגש בעתיד”.

עוד בנושא:  דנה אינטרנשיונל בשיתוף מלכי ומלכות הדראג בישראל קוראים להחזרת החטופים עכשיו

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן