fbpx

עשרות חגגו את ליל הסדר בבתים הגאים

ארוחת החג המסורתית של האגודה למען הלהט"ב והמרכז הגאה, אליה הצטרפה לראשונה ארוחת ליל הסדר של הבית הגאה בב"ש, ארחו עשרות חברי קהילה ודאגו שאף אחד לא ישאר לבד
פסח תא

קרוב ל-150 א.נשים חגגו את ליל הסדר בארוחת החג המסורתית של האגודה למען הלהט”ב והמרכז הגאה גן מאיר. השנה בחרו מארגנות הארוחה לשלב בהגדה אלמנטים להט”בים פמיניסטים, כמו הוספת תפוז לקערת הסדר והחלפת ארבעת הבנים בארבע בנות.

“בהתרגשות גדולה הנחתי את ליל הסדר הגאה הפמיניסטי של האגודה והמרכז הגאה”, אמרה חן אריאלי, יו”ר האגודה למען הלהט”ב, “כשאנחנו יושבות סביב השולחן ומייצרים לעצמנו את החירות שלנו, יש לנו אחריות לשים במרכז את השיח על שחרור וחופש האדם והאשה. זכות שיש לנו את החירות לבחור; וחובתנו לזכור את אלו שאין להםן ולפעול ללא לאות למענןם. ללא הבדל בין דת גזע מין ומגדר.

תודה למפיקות העל חלל רוני ורעות. אתן החיים עצמם. כמה טוב ואור ואהבה הכנסתן לערב המהמם הזה.  תודה לעשרות המתנדבותים המופלאים והמרגשות שעשו מצווה גדולה הערב ואיפשרו לזה לקרות. לאביהו ולאוראל ולצוות המרכז המואר והנהדר, לצוות האגודה המעולה בתבל ולכל מי שנתנה מעצמה ונשמתה כדי שהערב הזה נרגיש קהילה יחד”.

אף אחד ואף אחת לא תישאר לבד

גם בבית הגאה בבאר שבע והדרום ערכו לראשונה ליל סדר גאה שהיה פתוח עבור כל מי שמעוניין לחגוג עם חברי וחברות הקהילה.

“בחודשים האחרונים עלה צורך מתוך הקהילה הגאה הדרומית והבאר-שבעית לקיום ארוחת חג חמה ומשפחתית, הן עבור מי שמעוניינות לחגוג בקרבת חברי וחברות קהילתנו היקרה והאוהבת והן עבור מי שמסיבות כאלה ואחרות אינם.ן מציינים את החג בחיק המשפחה”, אמר אור ארז, דובר הבית הגאה וחבר בוועד המנהל של העמותה, “הארוחה ניתנה כמענה לאוכלוסיית הדרום כולה ולא כוונה רק ללהטב”ק שכן השתתפו בארוחה נזקקים, מעוטי יכולת וחסרי משפחה שאינם חלק מהקהילה הגאה”.

סעודת החג בבית הגאה הייתה עשירה במיוחד ובה השתתפו עשרות מבין חברי וחברות הקהילה הגאה הדרומית אשר הגיעו למקום עם חבריהם ומשפחותיהם. האורחים קראו את ההגדה, שרו שירי חג והחביאו את האפיקומן עבור הילדים והילדות שהשתתפו באירוע.

“חגיגת הפסח לראשונה בבית הגאה מצטרפת למסורת ציון חגי ישראל ושלושת הרגלים בבית הגאה, אשר לכבודם אנו עורכים טיולים, פיקניקים קהילתיים, פעילויות חברתיות ועוד. חשוב לנו שבאירועים שמחים ומשפחתיים מעין אלה, אף אחד ואף אחת לא תישאר לבד- בשביל זה אנחנו פועלות וזו המשמעות של היותנו קהילה”.

עוד בנושא:  אהבה שווה - תערוכת צילומי זוגות להט"ב ביום חתונתם

חשוב לציין כי הארוחה סובסדה על ידי עיריית באר שבע וחלקה מומן מתרומות של חברי וחברות הקהילה שפעלו יחד להפקת האירוע המיוחד והמרגש לראשונה בבית הגאה. מתנדבי הבית הגאה: אביב קר, עומר לרר, גיל אליאס ורננה לוי בהובלת יו”ר הבית הגאה מיקי לוי, עמלו בשבועיים האחרונים כדי שהאירוע יוכל להכיל כמות משתתפיםות מרבית ויספק מענה חם, משפחתי ואיכותי עבורן. כמו כן, מחלקת הרווחה בעיריית באר שבע בניהולה של אתי כהן סייעה משמעותית לקיום האירוע בליווי “קייטרינג תבל”.

“אנו מודים ומודות לכל הגופים והמתנדבים.ות שפעלו להפקת ארוחת החג המרגשת הזו. אנו צופים בשנים הבאות התרחבות נוספת בהיקף הפעילות ובכמות המשתתפים באירועי החג בבית הגאה ובפעילויותנו המגוונות, יחד עם הגשמת זכויותנו ותביעותנו לשוויון בעיר באר שבע ובמרחב הדרומי כולו”.

 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן