fbpx

עגילה בודקת: מה הסיפור של נווה שאנן?

רוצים לגור בת"א אבל לא מוכנים לשלם אלפי שקלים לחצי חדר? שכונת נווה שאנן משנה את פניה והופכת לאט לאט לגיי וילג' החדש של תל אביב. מה יש בה שאין באחרות?
צילום: גיא יחיאלי | באדיבות עיריית ת"א
צילום: גיא יחיאלי | באדיבות עיריית ת”א

תל אביב היא נקודת מעבר בחייו של כל להט”ב. המעבר מהבית בו גדלנו אל העיר הגדולה הוא שלב בדרך לעצמאות. אך למרות שמדובר בשלב כמעט הכרחי, יוקר המחיה מרחיק בשנים האחרונות יותר ויותר צעירים מתל אביב, שאינם יכולים להרשות לעצמם להשכיר או לרכוש דירה בעיר.

בשנים האחרונות מתהווה בשכונות הדרומיות אלטרנטיבה ראויה לשכונות במרכז העיר, המציעה מגורים מרכזיים בבניינים משופצים, במחירים נמוכים בעשרות אחוזים מאלו שבמרכז העיר. תכניות התחדשות עירונית עליהן דובר במשך שנים רבות קיבלו תנופה, והן הופכות למציאות המשנה את פני הסביבה. כך, מתחת לרדאר ולעניין הציבורי, תחת מעטה עבה של סטיגמות ודעות קדומות, הופכת דרום תל אביב לשוק נדל”ן פורח המושך אליו מספר הולך וגדל של משקיעים ורוכשים פוטנציאליים.

מי שמתקשה לדמיין את נווה שאנן כשכונה צעירה וקהילתית, יכול לקחת לדוגמא את פלורנטין, שמזוהה עם הרוח הצעירה וההיפסטרית של תל אביב. האופי והאווירה המיוחדים של פלורנטין ממשיכים למגנט אליה צעירים הנוהרים אליה מכול רחבי הארץ, ותורמים להתרחבות השכונה דרומה ומזרחה, לתוך הרחובות של נווה שאנן.


אז האם נווה שאנן עתידה להיות הגיי וילג’ החדש של ת”א? בדקנו עם חברת E-wave נדל”ן, המתמחה בשכונות דרום ת”א, מהם הדברים העיקריים שהופכים את נווה שאנן למקום הנכון ביותר לגור בו:

האוכלוסייה
דרום תל אביב מכילה היום עשרות אלפי תושבים, המתחלקים בין צעירים ומשפחות צעירות שבחרו לגור בשכונות בעלות האופי המיוחד של דרום תל אביב, תושבים מבוגרים שחיים בשכונות אלה מאז קום המדינה, ומהגרי עבודה ומסתננים, המתגוררים בשכונות הדרום בגלל הקרבה לתחנה המרכזית ולמוקדי התחבורה הגדולים. תכניות העירייה לאזור, יחד עם פרויקטים איכותיים המוקמים באזור על ידי יזמים פרטיים מביאים לעלייה בביקושים למגורים, ולהגירה חיובית של צעירים, משפחות צעירות ואוכלוסיות בעלות אמצעים.

המשקיעים
אחד הגורמים המשנה את פני דרום תל אביב הם משקיעי הנדל”ן. לצידה של העירייה המשקיעה בדרום העיר משאבים ניכרים, והעסקאות בשווי מאות מיליוני שקלים שמבצעות חברות נדל”ן גדולות, נמצאים גם משקיעי הנדל”ן המחדשים את פני שכונות הדרום בניין אחרי בניין, בדרך כלל באמצעות גיבוש של קבוצת רכישה. תחילתו של הטרנד לפני כעשור, והוא התמקד בתחילה בעיקר בשכונת פלורנטין. בשנים האחרונות ככול שפלורנטין גדלה מזרחה ודרומה, אנחנו רואים את המעבר של המשקיעים לשכונות דוגמת נווה שאנן, שפירא ואחרות, ואיתם גם גל עליית מחירי הדירות ומחירי השכירות באזורים אלה.

ההתפתחות
שנת 2015 תיזכר כשנה משמעותית בהתפתחותה של שכונת נווה שאנן, שעדיין נתפסת כאחת השכונות המוזנחות והחלשות בעיר. תכניות שדובר עליהן לאורך שנים התקדמו, וקרמו עור וגידים. הסתיים תהליך רכישתה של התחנה המרכזית הישנה בסכום עתק של 400 מיליון שקלים, והקמתן של 1,000 דירות חדשות. אושרו התוכניות לפיתוח מתחם שוק העלייה, הכולל הקמת פרויקט מגורים בהיקף של 147 דירות. התבצע הפינוי של מתחם הסמים והזנות ברחוב הפין 1, בסמוך לתחנה המרכזית הישנה, שהיה במשך שנים סמל להזנחה שפשה בדרום העיר. ואושרה תכנית תל אביב 5000 לפיה בעתיד תשנה התחנה המרכזית את יעודה למבנה ציבור, עסקים ומגורים ותפסיק לשמש כתחנת אוטובוסים.

המחירים
ניתוח של נתוני מדלן מראה כי מחירי השכירות היום בשכונת נווה שאנן עומדים על 2,310 שקלים לדירת 2 חדרים; 2,580 שקלים לדירות 2.5 חדרים; ו-2,820 שקלים לדירת 3 חדרים. לעומת זאת, בשכונת פלורנטין הסמוכה המחירים גבוהים פי כמה – 3,970 שקלים לדירת 2 חדרים; 4,440 שקלים לדירת 2.5 חדרים; 5,450 שקלים לדירת 3 חדרים. אלא שפלורנטין פונה מזרחה, ובעקבותיה עולים גם מחירי השכירות בנווה שאנן. בראש ובראשונה אנחנו למדים מהמספרים שבנווה שאנן יש עדיין “בשר” להמשך של עליות מחירים, ושבשכונה קיים פוטנציאל נדל”ני שרחוק מלמצות עצמו.

הגדוד העברי
פנטהאוז בת”א? מסתבר שאפשר

 

העתיד
נווה שאנן בשנת 2020 תהיה אזור בבנייה מואצת, כאשר המהפך שהשכונה תחווה יהיה דרמטי ורב עוצמה. מתחם התחנה המרכזית הישנה יהיה בבנייה מתקדמת, מתחם שוק העלייה יהיה בבנייה מתקדמת, מאות רבות של חברים בקבוצות רכישה יקבלו את המפתחות לדירתם החדשה, הרכבת הקלה תהיה לקראת סיום הקמתה. זאת בנוסף להשלמתם של פרויקטי פיתוח עירוניים עליהם אמונה עיריית תל אביב בהשקעה אדירה. כול אלה יובילו להגירה לתוך השכונה של אוכלוסיות צעירות וחזקות, ליציאה מהשכונה של תעשייה זעירה, ולמהפך דמוגרפי שתחווה השכונה. בתי קפה קטנים יקומו בקומות המסחר של בנייני המגורים החדשים, יחליפו את המרפדיות והמוסכים הוותיקים, ואווירה של שינוי ולבלוב תמלא את האוויר.


eWave נדל”ן הינה מחברות הנדל”ן המובילות בישראל עם היקף מכירות של למעלה מ-1000 יח’ דיור מידי שנה. החברה פעילה ביזמות ובארגון קבוצות רכישה בכל רחבי הארץ בפרויקטי מגורים בערים מרכזיות ביניהן: תל אביב–יפו, רמת גן, רעננה, הרצליה, פתח תקווה, אשקלון, יקנעם, חיפה, חריש ועוד. חברת E-wave נדל”ן היא חלק מקבוצת eWave , מחברות הטכנולוגיה המובילות בישראל ובעלת פעילות בינלאומית. בחברה מועסקים מעל ל-1,000  עובדים, בארץ ובעולם והיא נותנת שירות לגופים הגדולים במשק.

החברה מציעה את שירותי הייעוץ שלה לחברי הקהילה הגאה, ומזמינה אתכם להגיע אל משרדי החברה ולהתייעץ לגבי כל נושא הקשור להשכרת או רכישת דירה – החל מאיתור הנכס ועד לשלב חתימת החוזה.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן