fbpx

ספר חדש של הקונגרס העולמי היהודי-גאה סוקר את מצבן של הקהילות הגאות היהודיות ברחבי העולם

לכבוד שנת ה-45 להקמתו, משיק הקונגרס העולמי היהודי-גאה ספר עולמי על זכויות הקהילות הגאות ברחבי העולם. 65 מחברים מרחבי העולם תרמו לספר מאמרים העוסקים במאבקי הקהילות הגאות היהודיות ב-15 מדינות לאורך 5 יבשות. גם ישראל נמצאת על המפה העולמית
Jcongressbook

לציון 45 שנים להקמתו ופעילותו, השיק השבוע הקונגרס העולמי היהודי-גאה את ספר זכויות הקהילות הגאות היהודיות ברחבי העולם – “כל קולנו”.

הספר הושק השבוע בכנס השנתי של הקונגרס העולמי ברומא. בנוסף, יושק הספר בניו יורק, וושינגטון, פריז, מקסיקו סיטי, סינגפור ועוד, ולקראת חודש יוני יושק הספר רשמית גם בישראל.

הספר מרכז 45 מאמרים שנכתבו על ידי אקדמאים, עיתונאים, אומנים, פעילים חברתיים ומנהיגים יהודים מ-15 מדינות שונות לאורך 5 יבשות. את הפרקים על ישראל, העוסקים בקידום זכויות אדם ומדיניות ציבורית בממשלה ובכנסת, הוזמן לכתוב עו”ד אסף וייס, שכיהן כיועץ בכיר של שרת הבריאות לשעבר בממשלה הקודמת, ח”כ יעל גרמן, והיה אמון מטעמה על התיקון לחוק הפונדקאות, ביטול האיסור על תרומות דם ושינוי חוזר הניתוחים לשינוי מין.

הספר העולמי כולל תיאור ההיסטוריה של הקונגרס העולמי היהודי-גאה מאז הכינוס העולמי הראשון בוושינגטון די.סי בשנת 1976 וכן מאמרים על המאבקים המרכזיים של הקהילות היהודיות הגאות ברחבי העולם. בין הנושאים המרכזיים: נישואים גאים, הפרדה מגדרית במרחב הציבורי, פונדקאות, הסתה הומופובית ואנטישמית ברשתות החברתיות ושיתוף פעולה בין דתות.

נשיא הקונגרס העולמי היהודי-גאה, פרנק ג’יאווי

לכבוד ההשקה אמר נשיא הקונגרס העולמי, פרנק ג’יאווי: “הספר הוא חלק מהמורשת הגלובלית שהקונגרס העולמי מבקש להנחיל לדורות הבאים ולכל קהילות העולם. אני מקווים ש’כל קולנו’ יהפוך ליצירה על זמנית”.

עו”ד אסף וייס, שתרם פרקים על חופש בחירה בנישואים וחוק הפונדקאות בישראל אמר: “לרוב אנו עסוקים במאבק הזכויות שלנו בישראל מבלי לחשוב שקהילה גאה במדינה אחרת מתמודדת עם מאבק זהה לשלנו. בזכות הספר העולמי, קהילות גאות בכל העולם יכולות ללמוד ממאבקים מוצלחים. זוהי הזדמנות ייחודית גם עבורנו ללמוד ממאבקים מוצלחים מרחבי העולם וליישם שיטות והצלחות בישראל”.

עו”ד אסף וייס

עודד  כצמן, גזבר הקונגרס העולמי אמר: “הספר הוא נכס לקהילה הגאה ובו מאמרים מעניינים של אנשי מפתח המביעים דעתם בספר צבעוני המלווה בתמונות היסטוריות ואף פרק שלם על העתיד הצפוי לנו”.

גזבר הקונגרס העולמי, עודד  כצמן

הקונגרס העולמי היהודי-הגאה הוקם ב-1972 והוא ארגון על המרכז בתוכו ארגונים להט”בים מכל העולם לרבות ארגונים מקנדה, ארצות הברית, אוסטרליה, מרכז ודרום אמריקה, אירופה וישראל. הקונגרס העולמי פועל בכל העולם בייצוג וקידום זכויות של קהילות גאות-יהודיות, חיזוק קהילות, פעילות מקומית ותמיכה בארגונים ובמנהיגות גאה.

עוד בנושא:  ארגוני הסברה קוראים ללהט"ב אמריקאים לגנות את התקפת חמאס נגד ישראל

את הספר בשפה האנגלית ניתן לרכוש כבר כעת באתר הקונגרס העולמי. כל ההכנסות מהספר יוקדשו לפעילותו של הקונגרס העולמי.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. נורית שניר הגב

    ספר חשוב. נראה מעניין. פעילות חשובה.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן