fbpx

סמוטריץ’: מתנצל על מצעד הבהמות

שאלה של חבר התא הגאה באוניברסיטת ת"א לח"כ בצלאל סמוטריץ' גרמה לו להתנצל על מצעד הבהמות. "מוכן להפגש עם כל מי שנפגע מדבריי"
סמוטריץ
בצלאל סמוטריץ’ | צילום: מתוך יוטיוב

בשבוע שעבר הוזמן חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ’ (הבית היהודי) להשתתף בפאנל בנושא דת ומדינה שהתקיים באוניברסיטת ת”א שמטרתו לדון על הרבנות, על כפייה דתית, כפייה חילונית ועוד.

חברי התא הגאה של האוניברסיטה, שכבר רגילים להתבטאויותיו הלהט”בפוביות של הח”כ, התארגנו והגיעו לצפות בפאנל עם דגלי גאווה כדי להעביר לח”כ סמוטריץ’ את כוחה של הקהילה הגאה, וגם כדי להשגיח עליו מקרוב.

ואכן, הכנס התנהל ללא אירועים מיוחדים, עד לשלב בו נציג האחווה הסטודנטיאלית הגאה, שי ברמסון, הפנה לח”כ סמוטריץ’ שאלה שגרמה לח”כ להגיב בצורה מאד לא אופיינית.

“איזה מין דתי אתה?”, שאל ברמסון את הח”כ, “יש דברים שאמרת בעבר שלא עולים בקנה אחד עם התפיסה היהודית. איך יכול להיות, שיום הפטירה של שירה בנקי, שנרצחה באוגוסט האחרון במצעד הגאווה בירושלים, אתה עולה לשידור ואומר שזה אשמתנו, ושזו פרובוקציה? אתה עושה את מצעד הבהמות ומשווה אותנו לבהמות שמותר לשחוט אותם”.

בהמשך דבריו התייחס ברמסון לח”כ תמר זנדברג (מרצ) ולח”כ קארין אלהרר (יש עתיד) שישבו אף הן בפאנל. “לידך יושבות שתי חברות כנסת, לא יודע איזה מצוות הן לא מקיימות, אבל אני יודע שמקומן בגן עדן מובטח, כי הן עושות מצוות של בין אדם לחברו”.

ברמסון, דתל”ש בוגר ישיבה שמכיר היטב את עולם המושגים של ח”כ סמוטריץ’, עשה שימוש בסיפור התנ”כי על בצלאל והמשכן כדי להציב מול ח”כ סמוטריץ’ מראה ברורה למעשיו ולהבהיר לו את הקשר של יחסו לקהילה הגאה למסורת היהודית.
“מתי באת ודיברת איתנו? מתי ניסית לשכנע אותנו בכלל? איפה אנחנו בתכנית הגאולה שלך? בצלאל, אתה רוצה לבנות משכן? אתה לא יכול לבנות אותו לבד”.

ח”כ סמוטריץ’ הגיב לדבריו הנוקבים של ברמסון ואמר כי הוא מתנצל על מצעד הבהמות ומוכן להיפגש עם נציגי הקהילה הגאה ועם כל מי שנפגע מדבריו.

פרסום ראשון:ח”כ בצלאל סמוטריץ’ בתגובה לדברים הנוקבים של ראש מטה האחווה בתיעוד מטה – “מתנצל על מצעד הבהמות ומוכן להיפגש עם נציגי הקהילה הגאה”.האחווה הסטודנטיאלית הגאה תעמוד איתנה אל מול כל הומופוב ואל מול כל אמירה להט”בופובית בכל קמפוס וקמפוס ברחבי בארץ.–מתוך אירוע ‘דת ומדינה’ שהתקיים היום באוניברסיטת תל אביב.Lgbtau – התא הגאה באוניברסיטת ת”א

Posted by ‎האחווה הסטודנטיאלית הגאה – Achva – LGBTI Student’s Association in Israel‎ on Thursday, 31 March 2016

 

עוד בנושא:  ברוח התקופה - מצעד הגאווה 2024 יצעד במתכונת מיוחדת

“רבות ורבים, מחוץ לקהילה ובתוכה, מודעים היטב לח”כ ההומופוב המוצהר. למי שעמד בראש מצעד הבהמות, נשא אין ספור נאומים בגנות הקהילה הגאה, פגע בחברותיה וחבריה כמעט בכל דרך, והתבטא באופן בוטה אף לאחר רצח שירה בנקי ז”ל במצעד הגאווה בירושלים”, מסרו ראשי התא הגאה, “אנו הגענו לשם, כי אסור לנו להתעלם מנוכחות של אדם שקורא בשנת 2016 לגאות וגאים – בהמות, סוטים וחולים. הגענו לשם כדי שח”כ סמוטריץ’ יידע כי עליו לשקול מילים ומעשים אם ברצונו לשאת בתפקיד ציבורי”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

2 תגובות

  1. אייר הגב

    *ברמסון ולא ברנסון

  2. סיון הגב

    * בין אדם לחברו (ולא בן אדם לחברו)

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן